The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

مزایا و معایب استفاده از پستانک

یکی از ابزارهای کمک کننده در مراقبت و نگه داری از نوزادان و شیرخواران، پستانک است. این وسیله از سالهای دور یکی از بزرگترین همیاران مادران در آرام کردن نوزادان بی قرار بوده است.

امروزه بر روی درست و یا نادرست بودن استفاده از این وسیله مطالعات فراوانی صورت گرفته است، نتایج برخی از آنها ممکن است که شما را در استفاده از پستانک مردد کرده باشد. برای آگاهی از اطلاعات دقیق پیرامون مسائل مربوط به پستانک، مزایا و نیز معایب آن، تا پایان این مطلب ما را همراهی کنید.

 

مزایای استفاده از پستانک چیست؟

به عنوان فردی که به تازگی طعم مادر شدن را چشیده است، شاید یکی از الویت هایتان استفاده از پستانک باشد. برخی از نوزادان با تکان تکان خوردن درون گهواره آرام می شوند و برخی دیگر دوست دارند که دائماً چیزی را بمکند، حتی وقتی که گرسنه نیستند. اگر نوزاد شما تمایل دائمی به مکیدن داشته باشد و برای خوابیدن نیاز باشد که به طور دائم سینه مادر و یا شیشه شیر را به دهان بگیرد، احتمالاً تنها گزینه شما استفاده از پستانک است.

مکیدن شیشه شیر خالی به علت بلع هوا سبب دلدرد خواهد شد و مکیدن دائمی سینه مادر نیز موجب آزرده شدن خود مادر خواهد شد. اما به یاد داشته باشید اگر که فرزند شما هنوز گرسنه است و یا نیاز به بازی و توجه دارد نباید هرگز به جای برطرف کردن نیازهای او برای آرام کردنش از پستانک استفاده کنید.

برخی مطالعات نشان می دهد که استفاده از پستانک سبب کاهش احتمال سندرم مرگ ناگهانی نوزاد در هنگام خواب می شود.

بعلاوه جدا کردن فرزندتان از عادت مربوط به مکیدن پستانک از عادت مربوط به مکیدن انگشت ساده تر خواهد بود.

 

معایب استفاده از پستانک چیست؟

استفاده از پستانک خطر ابتلا به عفونت گوش میانی را در نوزادان و شیرخواران افزایش می دهد. به همین علت بهتر است که قبل از تولد یک یک سالگی فرزندتان که اوج نیاز او به مکیدن است، او را از این عادت جدا کنید خصوصاً زمانی که او به هر دلیلی مستعد ابتلا به عفونت گوش است. 

برخی مطالعات نشان می دهد که ارائه پستانک به نوزاد در ماه های ابتدایی سبب می شود که او دیگر تمایلی به گرفتن سینه مادر نداشته و شیشه شیر را ترجیح دهد (به علت شباهتی که سر شیشه با پستانک دارد)، این مسأله ممکن است که تغذیه با شیر مادر را با مشکل مواجه سازد. بنابراین اگر تصمیم به تغذیه نوزاد با شیر مادر دارید، بهتر است که برای ارائه پستانک کمی صبر کنید تا ابتدا نوزاد به طور کامل به سینه مادر عادت کند و تمامی مجاری شیری باز شده و خروج شیر از پستان ساده تر شود، پس از خو گرفتن کامل نوزاد به سینه مادر و مکیدن مناسبِ آن، پستانک را به او بدهید.

بر اساس منابع پزشکی، بهترین زمان برای شروع این کار پایان ماه اول است، اگر فرزند شما به خوبی شیر می خورد، وزن گیری مناسبی دارد، با مشکلات مربوط به عفونت های گوش و حلق مواجه نیست و ... می توانید پستانک را به او بدهید.

یکی از مشکلات مربوط به پستانک، عادت کردن شیرخوار به آن است، به همین خاطر بسیاری از والدین ترجیح می دهند که اصلاً از آن استفاده نکنند.

 

جلوگیری از وابستگی نوزاد به پستانک

اگر تصمیم به استفاده از پستانک دارید، برای جلوگیری از وابستگی بیش از حد فرزندتان به آن و سخت شدنِ ترک این عادت، حتما راهکارهای زیر را مد نظر قرار دهید.

  • به تمایل فرزندتان توجه کنید. اگر او بلافاصله و به راحتی پستانک را گرفت که هیچ، اما اگر نگرفت در همان لحظه اصرار نکنید، بگذارید سر یک فرصت دیگر که نوزاد نیز سرحال تر است دوباره امتحان کنید.
  • بین وعده های غذایی و زمانی که نوزاد گرسنه نیست به او پستانک بدهید.
  • هرگز به قصد تأخیر در شیردهی به او پستانک ندهید.
  • هرگز پستانک را جایگزین توجه و عشق و علاقه خودتان نکنید.
  • سعی کنید که از پستانک فقط در زمان خواباندن او و جهت کمک برای به خواب رفتن نوزاد استفاده کنید.
  • هرگز پستانک را به صورت یک گردنبند به گردن فرزندتان آویخته نکنید. زنجیرها و طناب های دور گردن، خصوصاً در هنگام خواب، خطر خفه شدن را به دنبال دارند. از بندهایی که با یک گیره به لباس نوزاد متصل می شوند استفاده کنید.
  • در انتخاب نوع پستانک دقت کنید. پستانک باید سالم، ایمن و متناسب با سن و اندازه دهان نوزاد و یا شیرخوار باشد.
  • در فواصل منظم آن را با آب ولرم با دقت بشوید.
  • برای تمیز کردن پستانک هرگز آن را در دهان خود فرو نکنید. با این کار تنها میکروب های موجود در دهان خود را نیز به میکروب های موجود بر روی آن اضافه خواهید کرد.
  • برای عادت دادن فرزندتان به پستانک، شیرین کردن نوک آن با کمک شربت و ... به هیچ وجه گزینه مناسبی نیست و سبب می شود که ذائقه او به شیرینی گرایش داده شود.

چه زمانی نباید پستانک را به نوزاد بدهیم؟

زمانی که فرزندتان مشکل وزن گیری داشته و به هر علتی وزن گیری مناسبی ندارد، هرگز نباید او را به پستانک عادت بدهید، خصوصاً در نوزادان زودرس که مسأله وزن گیری در آنها از اهمیت بیشتری برخوردار است. پستانک ممکن است که سبب خسته شدن فک نوزاد و تمایل کمتر به مکیدن شیر شده و به این ترتیب مشکل وزن گیری را پیچیده تر کند.

همچنین ارائه پستانک به نوزادانی که مستعد ابتلا به انواع عفونت ها هستند توصیه نمی شود.

تاثیر پستانک بر رویش دندان های نوزاد

اگر استفاده از پستانک در دوسالگی متوقف شود، در رویش دندان ها، شکل فک و ... مشکلی بوجود نخواهد آمد. بعلاوه استفاده از پستانک های استاندارد و متناسب با سایز دهان در هر سن نیز از اهمیت فراوانی برخوردار است.

این مسأله به این معنی است که احتمال بروز مشکلات دندانی در کودکانی که بعد از 2 و 3 سال همچنان از پستانک استفاده می کنند وجود دارد و ضروری است که هرچه سریع تر آن ها را از این عادت جدا کنیم.

 

مطالعه بیشتر:

1- کاهش آلرژی در نوزادان با مکیدن پستانک

2- آیا استفاده از پستانک برای نوزاد ضرر دارد؟

3- با جنبه های منفی و مثبت پستانک آشنا شوید!

4- کولیک یا قولنج نوزاد چیست و چه ارتباطی با گریه های پیاپی دارد؟

5- علت و روش های آرام کردن گریه نوزاد