The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

با سه لحظه شگفت انگیز دوران بارداری آشنا شوید

اولین لگدهای جنین، اولین سونوگرافی و اولین لباسی که می‌خرید. بارداری دارای لحظات شگفت انگیزی است که شما را به هیجان می‌آورد. در متن حاضر "میریام سِژِر" متخصص روانکاو و "کارولین شِن" پزشک متخصص زنان هر یک از منظری متفاوت به این مساله می پردازند.

اولین لگدهای جنین

یکی از هیجان انگیزترین بخشهای بارداری برای اغلب مادران لحظه ای است که برای اولین بار حرکات جنین را در شکم خود احساس میکنند. این حس تقریباً شبیه آن است که جنین بگوید: "هِی، من اینجام!" از این لحظه به بعد بارداری برای مادر ملموس تر میشود.

از نگاه پزشک روانکاو

احساس اولین حرکات جنین دریچه جدیدی از دوران بارداری را به روی شما میگشاید: دریچه ارتباط. از این پس مادر و همچنین پدر! قادرند با جنین خود یک ارتباط واقعی دو جانبه برقرار کنند. به این ترتیب بارداری ملموس تر شده و حضور جنین نیز کاملاً احساس میشود.

این ارتباط چگونه ایجاد میشود؟ جنین در پاسخ به نوازشهای والدین از طریق لمس شکم مادر به طرز حیرت آوری با تکانهای خود به آن پاسخ میدهد. پس در حقیقت لگدهای جنین به دیواره رحم تنها یک رفلکس ساده نیست. بلکه بسیاری از آنها ارادی و برای ابراز وجود جنین است. در واقع دانش جدید "هاپتونومی" نیز بر اساس همین ایده استوار است.

از نگاه پزشک متخصص زنان

معمولاً اغلب مادران در حدود هفته 22 بارداری برای اولین بار حرکات جنین خود را احساس میکنند. بعد از شروع اولین حرکات، آنها به طور مرتب هر روز و اغلب در همان زمان دوباره احساس خواهند شد. در واقع این کار از این پس تبدیل به جزیی از برنامه روزانه جنین خواهد شد! حرکات جنین نشان دهنده اطمینان از سلامت او بوده و به مادر قوت قلب میبخشند. چنانچه در اواخر بارداری با گذشت بیش از 12 ساعت حرکات جنین احساس نشوند باید بلافاصله به پزشک یا ماما مراجعه کرد.

 

اولین سونوگرافی (اولین ملاقات با نوزاد آینده)

در اولین سونوگرافی چیز زیادی مشاهده نخواهید کرد. بلکه فقط صدای ضربان قلب جنین را خواهید شنید. یک صدای "تاپ تاپ" بسیار سریع که از اعماق وجودتان به گوش میرسد.

از نگاه پزشک روانکاو

یک مادر در آغاز بارداری اغلب به دنبال یافتن نشانههایی از حضور جنین است. در این مرحله شکم مادر هنوز بزرگ نشده، حرکات جنین را احساس نمیکند و تصویر سونوگرافی نیز چیز زیادی را نشان نمیدهد. به عبارت دیگر در این تصاویر نمیتوان جنین را با اندام کامل یعنی سر و دست و پا مشاهده کرد! پس به این ترتیب صدای ضربان قلب جنین اولین نشانه ملموس بارداری بوده و احساس هیجان مادر در اولین سونوگرافی کاملاً طبیعی است. اولین صدای قلب جنین همانند پیامی از جانب او برای مادر است: "تق تق ... کجایی مامان؟"

از نگاه پزشک متخصص زنان

از نظر ما پزشکان صدای ضربان قلب جنین بخش بسیار مهمی از مراقبتهای دوران بارداری است. برای اطمینان از سلامت جنین، صدای ضربان قلب او در معاینات روتین و منظم پیش از زایمان به دقت چک میشود. تند بودن این ضربان پدیدهای کاملاً طبیعی بوده و به هیچ وجه نگران کننده نیست. تعداد ضربان قلب جنین در حدود 160 بار در دقیقه است. در حالیکه قلب یک بزرگسال به طور طبیعی بین 60 تا 80 بار در دقیقه میزند.

 

خرید اولین لباس های نوزاد

اولین خرید برای نوزاد در آخرین ماههای بارداری با شیرینی و هیجانی آمیخته است که یک مادر هرگز فراموش نخواهد کرد. لباس نوزاد با چنان وسواسی انتخاب میشود که گویی آینده نوزاد به آن لباس وابسته است!

از نگاه پزشک روانکاو

اولین لباسی که برای نوزاد خود میخرید پر از معنا و مفهموم است: این کار در حقیقت نشان دهنده امید مادر به ادامه حیات جنین است. او که بخش اعظم بارداری و تهدیدهای احتمالی آن را پشت سر گذاشته اکنون امید بیشتری به در آغوش گرفتن نوزاد خود دارد.

انتخاب اولین لباس های نوزاد موضوع ساده و کم اهمیتی نیست. زیرا پس از رحم این لباس ها هستند که نوزادتان را در بر خواهد گرفت. پس کاملاً طبیعی است که در خرید لباس نوزادتان حساسیت بسیاری به خرج دهید.

از نگاه پزشک متخصص زنان

بهتر است برای اولین خرید زیاد عجله نکنید. طول دوره بارداری طبیعی معمولاً 41 هفته است. البته زایمان زود هنگام (بدون خطر برای مادر و جنین) غالباً از هفته 37 بارداری به بعد اتفاق میافتد. پس در واقع هیچ ضرورتی ندارد که از ابتدای بارداری شروع به خرید وسایل ضروری و آماده کردن اتاق نوزاد کنید.

با این حال نباید انجام این خرید را به آخرین روزهای بارداری موکول کرد. زیرا در این دوران مادر به دلیل افزایش وزن زیاد و بزرگی شکم احساس سنگینی و خستگی بیشتری میکند. مناسبترین زمان برای انجام این خرید هشتمین ماه بارداری است.

 

مطالعه بیشتر:

1- اولین سونوگرافی بارداری چه اطلاعاتی در اختیار ما قرار می دهد؟

2- چه زمانی تکان های جنین را احساس می کنید؟

3- جنین در چند هفتگی تکان می خورد؟

4- بررسی خطرات و عوارض سونوگرافی در دوران بارداری