The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

خوردن شکلات صبحانه، کاکائو و هات چاکلت در بارداری

تاکنون، نتایج مطالعات متعددی نشان داده است که خوردن شکلات در دوران بارداری زنان منافع زیادی برای خود مادر و جنین داخل رحم او دارد. اما در صورت زیاده روی در خوردن شکلات، بانوان باردار دچار عوارض و مشکلاتی خواهند شد. در ادامه مقاله به سوالات متداول بانوان باردار در خصوص شکلات، کاکائو و فرآورده های شکلاتی در دوران بارداری پاسخ داده شده است.

آیا خوردن شکلات صبحانه در بارداری بی خطر است؟

بسیاری از پزشکان متخصص زنان و زایمان توصیه می کنند مادرانی که در دوران بارداری خود شکلات می خورند، باید میزان کافئین مصرفی روزانه خود را تا ۲۰۰ میلی گرم در روز کاهش دهند، چون خود شکلات حاوی کافئین بوده و می تواند با عملکرد مناسب بدن زنان در دوران بارداری تداخل پیدا کند. همچنین، فراموش نکنید که این ماده غذایی بر انتقال دهنده های عصبی (پیام-رسان های شیمیایی که سیگنال ها را در بدن حمل می کنند) تاثیر گذاشته و ممکن است احتمال مبتلا شدن فرد مصرف کننده را به دیابت دوران بارداری و افزایش بیش از حد وزن بالا ببرد. بیشتر شکلات صبحانه ها حتی انواع تلخ آنها، حاوی مقدار قابل توجهی قند هستند بنابراین به خاطر داشته باشید که این ماده غذایی نیز مانند سایر مواد غذایی باید در در حد اعتدال مصرف گردد.

 

مصرف شکلات شیری در بارداری چه فوایدی دارد؟

شکلات شیری دارای میزان مناسبی کلسیم و ویتامین D است، که برای رشد و تکامل استخوان های جنین ضروری است. یک لیوان شکلات شیری حدود ۲۸۵ میلی گرم کلسیم به بدنتان می‌رساند که برای رشد قلب ، ماهیچه و اعصاب جنین و لخته شدن خون مهم است. اگر در بارداری کلسیم کافی دریافت نکنید ممکن است در معرض خطر پوکی استخوان قرار بگیرید. می‌توانید گاهگاهی یک لیوان شکلات شیری برای پیشگیری از کاهش استخوان و داشتن نوزادی سالم مصرف کنید.

مصرف متعادل شکلات شیری راه مناسبی برای دریافت کالری اضافه در رژیم غذایی شما است، به ویژه اگر پزشکتان پیشنهاد کند وزن خود را افزایش دهید. یک لیوان شکلات شیری خانگی حدود ۲۰۰ کالری به بدن شما می‌رساند. اما این مقدار به نوع شیر شما بستگی دارد. شیر کم چرب کالری کمتری نسبت به شیر پرچرب دارد. با اینحال هردو آنها نسبت به سایر نوشیدنی ها بسیار انتخاب مناسبی هستند.

 

آیا خوردن شکلات سیاه در بارداری بی ضرر است؟

مصرف بیش از اندازه شکلات سیاه یا هر نوع تنقلات شیرین اشتهای شما را برای مصرف غذاهای سالم و مفید کم می‌کند. در دوران بارداری باید از یک رژیم غذایی متعادل پیروی کنید که شامل غلات کامل، پروتئین کم چرب، لبنیات، میوه‌ها و سبزیجات باشد. شکلات سیاه را به عنوان بخشی از این رژیم متعادل مصرف کنید. شکلات سیاه دارای حدود ۶۰۰ عنصر حیاتی شامل فلاونوئیدها، منیزیم، تئوبرومین و آهن است. فلاونوئیدها طبیعتا آنتی اکسیدان هستند، که به افزایش ویتامین  C، کاهش فشار خون و تقویت عملکرد سیستم عروقی کمک می‌کند.

  

آیا خوردن شکلات تلخ در بارداری بر جنسیت جنین موثر است؟

چنین باوری در جامعه وجود دارد که ویار شکلات در طول بارداری می تواند نشان دهنده جنسیت نوزاد باشد. بطوریکه اگر مادری در حین بارداری برای تنقلات شیرین مثل شکلات، آبنبات یا محصولات لبنی اشتیاق بیشتری داشته باشد احتمالاً نوزاد او یک دختر است. البته این باور هیچگونه پشتوانه علمی ندارد. بنابراین، حتی اگر شما اشتیاق شدیدی برای خوردن شکلات داشته باشید، ممکن است فرزند پسری را به دنیا بیاورید.

 

مقدار مناسب مصرف شکلات در بارداری چقدر است؟

هر بارداری و همچنین نیازهای غذایی مادران  باردار با یکدیگر متفاوت است. مقدار شکلات مصرفی شما بستگی به وضعیت کلی سلامت شما دارد. می‌توانید با پزشک یا مرکز پزشکی خود در این باره مشورت کنید.

چرا مادران باردار ویار شکلات دارند؟

دلیل اصلی تمایل شدید مادران باردار به شکلات هنوز مشخص نیست. اعتقاد بر این است که کمبود برخی از عناصر مانند آنتی اکسیدان ها و منیزیم باعث تمایل شدید به شکلات می‌شود. با اینحال مطالعات با این فرضیه مخالف هستند، چرا که مادران به سختی برای سبزیجات سبز و سایر غذاهای مغذی اشتیاق نشان می‌دهند.

باور دیگر این است که شکلات به دلیل تاثیر بر مغز و ایجاد احساس شادی، مورد علاقه مادران باردار است. همچنین این عقیده نیز وجود دارد که به دلیل تغییرات هورمونی تمایل به خوردن شکلات بالا می‌رود.

ایا خوردن هات چاکلت در بارداری ضرر دارد؟

شکلات داغ یا هات چاکلت در دوران بارداری مجاز است، زیرا حاوی کافئین بسیار کمی است؛ معمولا حدود ۲۵ میلی گرم در هر لیوان. مادران باردار می‌توانند تا ۲۰۰ میلی گرم کافئین در روز مصرف کنند و بنابراین مصرف شکلات داغ به مقدار متعادل کاملاً بدون اشکال ومناسب است.

آیا مادر باردار می تواند کیک شکلاتی مصرف کند؟

بله می‌توانید ولی به مقدار مناسب. همچنین می‌توانید بستنی شکلاتی نیز مصرف کنید ولی دقت کنید که زیاده روی نکنید زیرا دارای چربی و قند بالایی است.

آیا در بارداری می‌توان شکلات سفید مصرف کرد؟

شکلات سفید مقادیر بالایی قند دارد و فاقد کافئین است. مصرف مقدار متعادل شکلات سفید مشکلی بوجود نمی‌آورد.

آیا مصرف موس شکلاتی در بارداری مجاز است؟

مصرف موس شکلاتی برای مادران باردار توصیه نمی‌شود، زیرا برای سلامت جنین مناسب نیست. موس حاوی تخم مرغ خام است، که می‌تواند منجر به بیماری لیستریوزیس و توکسوپلاسموز شود. همچنین خطر انتقال باکتری سالمونلا از مادر به جنین نیز وجود دارد.

خوردن چه نوع شکلاتی در بارداری توصیه می شود؟

شکلاتی را انتخاب کنید که دارای کمترین مقدار شیرین کننده یا شکر سفید تصفیه شده باشد. شکلات ارگانیک را انتخاب کنید، زیرا حاوی مواد افزودنی مصنوعی و غیر ضروری کمتری هستند. همچنین، از شکلات‌هایی استفاده کنید که حداقل ۶۵ درصد کاکائو داشته باشند زیرا مغذی تر هستند.

 

مطالعه بیشتر:

1- فواید خوردن شکلات در بارداری

2- مزایا و عوارض خوردن شکلات تلخ در بارداری

3- خوردن شکلات در سه ماهه اول و دوم بارداری

4- تاثیرات مثبت و منفی خوردن عسل در بارداری بر مادر و جنین