The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

خوردن پیازچه در بارداری چه فواید و عوارض دارد؟

پیازچه خواص بیشماری دارد. همانند هر غذای دیگری اگر در مصرف پیازچه نیز اعتدال را رعایت نکنید، بدون شک با عوارض جانبی آن مواجه خواهید شد. این که چه زمانی این نشانه ها بروز می کنند، در افراد مختلف با توجه به تفاوت هایی که در سیستم گوارششان وجود دارد، متفاوت خواهد بود.

فواید خوردن پیازچه در بارداری

اگر بارداری هستید و به دنبال یافتن یک رژیم غذایی متناسب و متعادل برای حفظ سلامت جنین، رساندن مواد مغذی و ویتامین های ضروری به او، تقویت سیستم ایمنی و خصوصا حفظ وزن ایده آل می گردید، یکی از سبزیجات پیشنهادی ما پیازچه است که در ادامه دلایل آن را به اجمال توضیح خواهیم داد:

  • کمک به داشتن وزن مطلوب در بارداری
  • کمک به انعقاد خون
  • تقویت سیستم ایمنی
  • تقویت سلامت قلب
  • بهبود سلامت استخوان
  • احتمال جلوگیری از رشد سرطان
  • منبع غنی از انواع ویتامین ها و مواد معدنی

1- پیازچه و کمک به حفظ وزن مطلوب در بارداری

پیازچه کم کالری است اما مواد مغذی بسیاری دارد و همین موضوع آن‌را تبدیل به یک گزینه خوب برای رژیم غذایی کنترل وزن می‌سازد. پیازچه همچنین حاوی فیبر است و ۱۰ درصد از نیاز روزانه شما را با تنها ۳۲ کالری تامین می‌کند. فیبر می‌تواند با ایجاد احساس سیری و کاهش گرسنگی به کاهش وزن شما کمک کند.

علاوه بر کاهش کالری و افزایش فیبر، برخی مطالعات نشان داده است که پیازچه‌ها ممکن است رفتار برخی ژن‌های مرتباط با چاقی را نیز تغییر دهند. در سال ۲۰۱۱ تحقیقی توسط مرکز تحقیق منابع گیاهی موسسه پزشکی شرقی کُره روی حیوانات انجام شد و به مدت ۶.۵ هفته به موش‌ها پیازچه دادند و شاهد کاهش وزن و کم شدن سلول‌های چربی بودند. همچنین سطح یک پروتئین خاص را نیز افزایش داد که به شکستن چربی کمک می‌کند.

در یک تحقیق دیگر روی حیوانات در کره، یک مکمل گیاهی حاوی ترکیبی از پیازچه و عصاره بنفشه به موش‌های چاق داده شد که به کاهش وزن و اندازه سلول‌های چربی آن‌ها انجامید.

افزودن پیازچه به رژیم غذایی به همراه مقدار زیادی از غذاهای کم کالری دیگر مانند میوه‌جات و سبزیجات یک روش ساده برای کنترل اضافه وزن شماست.

2- پیازچه و کمک به انعقاد خون

پیازچه سرشار از ویتامین K است. در واقع فقط نصف فنجان از آن نیاز روزانه شما به ویتامین K را به طور کامل برطرف می‌سازد. ویتامین K از بسیاری جهات برای بدن ضروری است اما نقش کلیدی آن در انعقاد خون است که از همه مهمتر محسوب می‌شود.

انعقاد خون برای جلوگیری از خونریزی شدید هنگام جراحت، بعد از عمل و ... مهم است. به پلاکت‌ها و پلاسما، دو بخش اصلی خون، اجازه می‌دهد در هنگام جراحت لخته شوند تا از خونریزی زیاده از حد شما جلوگیری کنند. کمبود ویتامین K می‌تواند باعث بروز علایمی مانند زخم و خونریزی و معمولا از لثه‌ها یا بینی ‌شود.

3- پیازچه و کاهش قند خون

پیازچه دارای ماده‌ای به نام آلیل پروپیل دی‌سولفید است که می‌تواند قند خون را کاهش دهد. آن‌ها همچنین حاوی حدود ۲۰ درصد از نیاز روزانه بدن انسان به یک ماده معدنی به نام کرومیوم هستند. کرومیوم برای تنظیم انسولین خون ضروری است و مشخص شده که میزان انسولین و سطح کلی کلسترول را کاهش می‌دهد.

4- پیازچه و سلامت قلب

محققان چینی یک مطالعه بسیار جالب انجام داده‌اند و طول عمر و سلامت دو روستای مختلف در مناطق روستایی چین را مقایسه کردند. مردم یکی از این روستاها پیاز می‌کارند و می‌خورند و دیگری نه. مشخص شد که مردم روستای بدون پیاز بیشتر در معرض خطر مرگ بر اثر بیماری قلبی‌عروقی هستند. این موضوع راه را برای تحقیقات بیشتر درباره نقش خانواده سیرها در حفظ سلامت قلب هموار کرد. پیازچه همچنین حاوی ترکیبات سولفوری است و مقدار ترکیبی به نام هوموسیستئین را که با بیماری قلبی ارتباط دارد کنترل می‌کند.

5- خاصیت ضد باکتریال و ضد ویروسی پیازچه

یک ماده مغذی گیاهی موجود در پیازچه به نام آلیسین خاصیت ضد ویروسی دارد و در مبارزه با سرماخوردگی‌ها و ویروس‌های سرماخوردگی مفید است. در بارداری سیستم ایمنی بدن مادر تا حد زیادی ضعیف می شود، این امر برای حفظ حیات جنین ضروری است. با مصرف پیازچه و بهره گیری از خواص آنتی باکتریال و ضد ویروسی آن می توانید در این دوران حساس از بدن خود محافظت بیشتری به عمل آورید.

برخی تحقیقات دریافته است که پیازچه می‌تواند سیستم ایمنی بدن را به منظور جلوگیری از بیماری و عفونت تقویت کند. این اساسا با تغییر میزان سلول‌هایی خاص در سیستم ایمنی که نقش دور کردن بیماری و مبارزه با مهاجمان خارجی در بدن را بر عهده دارند اتفاق می‌افتد.

سال ۲۰۱۳ در یک مطالعه بر روی حیوانات که توسط موسسه ملی علوم سبزیجات و چای در سازمان ملی کشاورزی و تحقیقات غذایی صورت گرفت، به موش‌ها پیازچه داده شد و مشخص شد که با افزایش فعالیت‌ این سلول‌های ایمنی مهم، سیستم ایمنی آن‌ها تقویت شده است.

تحقیق دیگری که در نشریه شیمی غذا منتشر شد یک ماده موجود در پیازچه را بصورت مجزا آزمایش کرد و دریافت که تولید آنتی بادی ها برای مبارزه با آنفولانزا را افزایش می‌دهد.

پیازچه همچنین حاوی ویتامین C است. غذاهای حاوی ویتامین C و آنتی اکسیدان، مانند پیازچه، عملکرد ایمنی بدن را تقویت و از عفونت جلوگیری می‌کند.

 

عوارض خوردن پیازچه در بارداری

مصرف بیش از حد پیازچه می‌تواند تاثیرات جانبی زیر را به همراه داشته باشد. از جمله این مضرات می توان به موارد زیر اشاره کرد.

1- اسهال و سوزش معده

مصرف پیازچه به مقدار زیاد در دوران بارداری می‌تواند منجر به سوزش معده یا حتی در برخی موارد به اسهال منجر شود.

2- مشکلات آلرژی

بعضی از مادران باردار ممکن است نتوانند پیازچه را هضم کنند و با خوردن آن در دوران بارداری دچار حساسیت شوند.

شما می‌توانید در دوران بارداری پیازچه مصرف کنید و از مزایای بسیار آن برخوردار شوید. اما به خاطر داشته باشید که از خوردن زیاد آن خودداری کنید. در صورت هرگونه نگرانی درباره واکنش آلرژیک، همیشه توصیه می‌شود پیش از مصرف آن در دوران بارداری با پزشک مشورت کنید.

 

مطالعه بیشتر:

1-  آیا خوردن قهوه در بارداری مضر است؟

2- آیا خوردن کباب در بارداری مجاز است؟

3- آیا خوردن پیتزا در دوران بارداری مضر است؟

4- آیا خوردن جگر در بارداری بی ضرر است؟