The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

همه چیز درباره میزان مصرف لوبیای سویا!

رابطه بین همه چیز درباره میزان مصرف لوبیای سویا!یا و علم، ارتباطی پر هیاهو است. هر چه پژوهش‌ ها توصیه می‌ کنند خوردن سویا می‌ تواند از ابتلا بیماری‌ها پیشگیری کند، اما مطالعات‌ جدیدتری صحت آن را رد می‌کنند.

در حقیقت لوبیای سویا به خاطر وجود "ایزوفلاوین‌ها" isoflavones در صورت مصرف بیش از اندازه می‌تواند برای سلامت شما خطرآفرین باشد و حتی طی بارداری بر رشد فرزندتان تاثیری منفی بگذارد. ایزوفلاوین‌ها موادی شیمیایی هستند که هورمون استروژن را در بدن تقلید می‌کنند.

اما این گیاه که از تیره حبوبات است منبع خوب و کم چرب پروتئین است که برای رشد فرزندی سالم حیاتی است. دریافت پروتئین کافی به ویژه برای بارداران گیاه‌خوار چالشی بزرگ محسوب می‌شود، بنابراین بسیاری از بانوان برای تامین پروتئین بدن، سویا را در نظر می‌گیرند. خانم الیزابت سامر متخصص تغذیه می‌گوید: علاوه بر پروتئین، لوبیای سویا حاوی فولات آهن، کلسیم، روی و مواد مغذی نیز هست. لوبیای سویا همچنین سرشار از فیبر و اسیدهای چرب امگا 3 است.

با وجود این اطلاعات متناقض بسیاری از مادران باردار مطمئن نیستند که مصرف چه مقدار از سویا ایمن است. برای کمک به شما پژوهش‌های جدیدی که درباره لوبیای سویا به انجام رسیده است را به شما ارائه می‌کنیم.

خوب و بد
لوبیای سویا حاوی اسیدهای فیتیک phytic acids است، یعنی ماده‌ای گیاهیِ طبیعی که مواد معدنی را به یکدیگر متصل می‌کند. دکتر برندون هورن پروفسور پزشکی تولید مثل از دانشگاه پزشکی سنتی چینی یوسان کالیفرنیا می‌گوید: اسید فیتیک می‌تواند باعث توقف دریافت برخی از فلزات سنگین شود (مثل جیوه، سرب، کادمیوم و اورانیوم) که بسیار عالی است، اما در مقابل می‌تواند جذب مواد معدنی ضروری مثل نیاسین، کلسیم، منیزیم، آهن و روی را نیز با اختلال مواجه کند که برای رشد و نمو جنین حیاتی است.

دکتر هورن می‌گوید: هنگامی‌که باردار هستید، کاهش میزان کلسترول حبوبات یک مزیت است و لوبیای سویا این کار را برای شما انجام می‌دهد. اما در دوران بارداری، بدن شما برای تولید پروژسترون، استروژن و ویتامین د به کلسترول نیاز دارد.

به علاوه ممکن است، مصرف سویا هنگام بارداری به بلوغ زودهنگام، چرخه عادت ماهیانه نامنظم و مشکلات باروری در دختران و بروز اختلالات مادرزادی مرتبط با مثانه در پسران منجر شود.

تعادل کلید حل مشکل است
خانم سامر می‌گوید: مصرف نصف فنجان توفو (پنیر سویا) یا یک فنجان شیر سویا بسیار مناسب است. برخی از متخصصین به جای استفاده از شیر سویا و توفو، محصولات تخمیر شده سویا مثل تمپه و میسو را پیشنهاد می‌کنند. تخمیر به خنثی‌سازی اسید فیتیک سویا کمک کرده و جذب مواد مغذی برای بدن را ساده‌تر می‌کند.

مهم نیست که چه شکلی از سویا را انتخاب می‌کنید، از خوراکی کامل بهره برید و نه از میان‌ وعده‌های فرآوری شده. دکتر بودن می‌گوید: بسیاری از خوراکی‌های سویا که در بازار به‌ عنوان سالم عرضه می‌شود‌، در حقیقت خوراکی‌هایی بی‌فایده‌ و حتی مضر هستند.

منبع: ترجمه: پروین عباس‌نژاد