The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

مصرف ترب سیاه چه خواص و فوایدی دارد؟

طبیعت غذاهای بیشماری برای بدن، پوست و موی سالم در اختیار ما قرار داده است. این غذاها سرشار از مواد مغذی جهت بهبود عملکرد بدن و پوست و موی زیباست. با این حال، بیشتر مواقع نسبت به محصولات غذایی پیرامون خود که می‌توانند در دستیابی سریع‌تر به اهداف‌مان به شکلی آشکارتر کمک‌مان کنند ناآگاه هستیم. ترب سیاه از جمله سبزیجات و محصولات غذایی سودمندی است که مصرفش مملو از فواید گوناگون است.

خواص و فواید ترب سیاه

ترب سیاه اسپانیایی قرن‌هاست که به عنوان غذا و دارو استفاده می‌شود. وقتی آن را در غذا به‌کار می‌برند معمولا پوستش را می‌کنند و مغز سفیدش بخارپز، تفت داده یا سرخ می‌شود. ترب سیاه را می‌توان خام هم خورد که در این صورت معمولا ورقه‌ورقه می‌شود و همراه با سالاد یا به عنوان یک میان‌وعده سالم مصرف می‌شود. اگر ترب را به‌خاطر خاصیتش مصرف می‌کنیم می‌توان آب آن‌را گرفت یا به شکل ترکیبی نوشید. همچنین برگ‌های ترب سیاه جوان را می‌توان هم در غذا استفاده کرد و هم به دلیل دارویی خورد.

شکل ترب سیاه می‌تواند گرد یا دراز باشد. فارغ از این‌که از کدام شکل آن استفاده می‌کنید از فواید آن بهره‌مند خواهید شد. ترب سیاه سرشار از ویتامین C، گلوکورافاساتین و ترکیبات حافظ سلامت دیگر است که این ریشه خاکی و تند و تیز را مستحق دریافت لقب سوپرفود می‌کند. در زیر می‌توانید با خواص ترب سیاه آشنا شوید:

بهبود عملکرد کبد و کیسه‌ صفرا با ترب سیاه

در چین و اروپا، ریشه ترب سیاه قرن‌ها در طب سنتی به عنوان نیروبخش کیسه‌صفرا و دارویی طبیعی برای عملکرد ضعیف صفرا و مشکلات گوارشی مورد استفاده قرار می‌گرفت. در هند، ترب سیاه یا آن‌طور که هندی‌ها می‌نامند، مولی سیاه، یک نیروبخش کبدی محسوب می‌شود.

هم کبد و هم کیسه صفرا در گوارش نقش دارند. اولی صفرا را تولید می‌کند و دومی این مایع تلخ را ذخیره و اثربخشی آن‌را افزایش می‌دهد. وقتی غذای چرب وارد روده کوچک می‌شود، کیسه صفرا این مایع را برای بهبود گوارش چربی (و پروتئین) ترشح می‌کند.

در نتیجه ترب سیاه به خاطر استفاده درازمدت و گسترده به عنوان یک داروی طبیعی برای ضعف ارگان‌های گوارشی، توجه زیادی را از جانب دانشمندانی که روی داروی‌های مدرن و مطالعات غذایی تمرکز دارند به خود جلب کرده است.

درمان سنگ کیسه‌ صفرا با آب ترب سیاه

یک تحقیق در سال ۲۰۱۲ در نشریه زیست‌پزشکی و بیوتکنولوژی منتشر شد و تاثیر آب ترب سیاه را بر سنگ کیسه‌ صفرا کلسترول و لیپیدهای سرمی، روی موش‌هایی که به آن‌ها رژیم غذایی لیتوژنیک داده شده بود (رژیمی که موجب ایجاد سنگ کیسه صفرا، افزایش کلسترول و تری‌گلیسرید می‌شود) بررسی کرد. پس از درمان موش با آب ریشه ترب سیاه به مدت ۶ روز، سنگ‌های کیسه صفرای کلسترولی بسیار کاهش یافت و مقدار کلسترول و تری‌گلیسرید آن‌ها نیز کم شد. بعلاوه سطح کلسترول اچ‌دی‌ال آن‌ها (کلسترول خوب) نیز افزایش یافته بود.

اما جالب است به کسانی‌که دچار سنگ کیسه صفرا هستند توصیه می‌شود زیاد ترب نخورند، شاید به این خاطر که باعث می‌شود سنگ از کیسه صفرا خارج شود و در مجاری صفراوی گیر کند.

سم زدایی کبد با ترب سیاه

یک تحقیق دیگر بر خواص بالقوه عصاره ریشه اصلی ترب سیاه بر سم زدایی کبد تمرکز کرده است. محققان دریافتند که عصاره ترب سیاه به میزان موثری باعث ترشح آنزیم‌های سم‌زدا در خط سلولی سرطان کبد می‌شود. این تاثیر ضدسرطان به میزان زیادی به 4-methylthio-3-butenyl isothiocyanate (MIBITC)، متابولیت ایزوتیوسیاناتِ گلوکورافاساتین نسبت داده می‌شود. این تحقیق در سال ۲۰۰۷ در نشریه کشاورزی و شیمی غذا منتشر شد.

نکته مهم: اگر سنگ کیسه صفرا دارید یا دچار مشکلات شدید کلیوی یا کبدی هستید پیش از مشورت با یک متخصص از ترب سیاه به عنوان دارو استفاده نکنید (به مقدار زیاد به شکل مکمل‌های عصاره‌ای). همچنین بانوان باردار و شیرده به منظور اجتناب از عوارض احتمالی باید از مصرف بیش از حد معمول ترب سیاه خودداری کنند.

پیشگیری و درمان سرماخوردگی عمومی با ترب سیاه

از لحاظ عطر و طعم، ترب سیاه بسیار تند و تیزتر از ترب سفید است. ولی این عطر تند باعث می‌شود ترب سیاه غذایی ایده‌آل برای روزهای سرد زمستانی باشد. گفته می‌شود که غذاهای تند و تیز نظیر ترب سیاه، می‌تواند با تحریک غشای مخاطی و رفع گرفتگی به پیشگیری و درمان سرماخوردگی کمک کند.

اما عطر تند ترب سیاه تنها خاصیتی نیست که آن را برای پیش‌گیری از سرماخوردگی به عنوان سوپرفود معرفی می‌کند. ویتامین C موجود در ترب سیاه نیز به خاطر تقویت سیستم ایمنی برای پیشگیری از سرماخوردگی مفید است.

 

ترب سیاه را چگونه تهیه و مصرف کنیم؟

به رغم دانش ما از خواص فوق‌العاده ترب سیاه برای سلامتی، اما راحت نمی‌توان آن را در مغازه‌ های میوه‌ فروشی پیدا کرد. شاید بتوانید آن را در مغازه‌های مواد غذایی سالم و ارگانیک بیابید. همچنین بازارهای کشاورزان نیز می‌تواند جای خوبی برای گشتن به دنبال ترب سیاه تازه باشد. وقتی دنبال ترب سیاه می‌گردید به این نکته توجه داشته باشید که گاهی با نام‌های دیگری نیز عرضه می‌شود بنابراین قفسه ها را با دقت نگاه کنید تا آن را بیابید.

اگر نتوانستید در منطقه خودتان ترب سیاه تازه پیدا کنید، به خاطر داشته باشید که همیشه می‌توانید آن‌ها را در باغچه‌تان بکارید. بذر آن‌ها موجود است می توانید آنها را تهیه کرده و بکارید، به این ترتیب حدود ۵۰ تا ۵۵ روز پس از کاشت ترب‌های خوشمزه‌ای خواهید داشت. بهترین زمان برای کاشت آن‌ها اواسط تا اواخر تابستان است.

در سال ۲۰۰۹ گروهی از محققان تحقیقی را در نشریه غذاهای مفید منتشر کردند که نشان می‌داد نه تنها ریشه ترب سیاه باعث ترشح آنزیم سم‌زدا برای خط سلول کارسینومای کبدی می‌شود، بلکه برگ‌های آن نیز تاثیر سم‌زدای مشابهی دارد. بعلاوه محققان دریافتند که برگ‌های ترب خاصیت آنتی‌اکسیدان به مراتب بیشتری نسبت به ریشه‌ها دارد. بنابراین دفعه بعد که ترب سیاه با برگ‌هایی تازه و شاداب خریدید آنها را دور نریزید. در عوض می‌توانید آن‌ها را در تابه تفت بدهید و کنار بشقاب بگذارید.

  

مطالعه بیشتر:

1- خوردن ترب سیاه در بارداری چه خواص و فوایدی دارد؟

2- مصرف سبزیجات در بارداری چه فوایدی دارد؟

3- 3 دلیل خوب برای مصرف سبزیجات در دوران بارداری

4- آیا خوردن انواع فلفل دلمه ای برای زنان باردار مضر است؟

5- آیا خوردن عسل در دوران بارداری مجاز است؟