The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

با خواص ضد سرطانی پیاز بیشتر آشنا شوید

مصرف هر نوع میوه و سبزیجات از گذشته‌های دور در کاهش خطراتی که سلامتی را تهدید می‌کند موثر بوده است. توصیه‌های فراوانی بر مصرف هرچه بیشتر میوه‌جات و سبزیجات شده است چراکه در کاهش خطر مرگ و میر، دیابت و مشکلات قلبی نقش مهمی دارند. غذاهای گیاهی هچنین بر روی رنگ چهره، رشد مو، بالا بردن انرژی و درکل در کاهش وزن تاثیرگذار است. مطالعات زیادی بر روی رابطه سبزیجات خانواده سیر و سرطان معده و روده صورت گرفته است. خاصیت مفید بودن و پیشگیرانه آنها به خاطر ترکیبات آلی گوگردی موجود در آنهاست.

خواص ضد سرطانی پیاز

مکانیسم دقیق این ترکیبات در پیشگیری از سرطان هنوز ناشناخته است. ولی باور بر این است که این ترکیبات از رشد و جهش تومور و از تشکیل رادیکال‌های آزاد جلوگیری می‌کند. همچنین پیاز منبع غنی از ویتامین C است که آنتی اکسیدان قوی محسوب می‌شود و در مقابل رادیکا‌ل‌های آزاد مسبب سرطان مقابله می‌کند.

پیاز و سرطان کولون (روده بزرگ)

فیبر بالایی که از طریق میوه‌ها و سبزیجات به بدن می‌رسد، ریسک ابتلا به سرطان روده بزرگ را پایین می‌آورد. مطالعات نشان داده‌ است که مصرف بیش از ۷ عدد پیاز در هفته، در کاهش ابتلا به سرطان کولون نقش به‌سزایی دارد.

پیاز و سرطان پروستات

در مقاله‌ای که در نشریه موسسه ملی سرطان چاپ شد، محققان در مورد رابطه سبزیجات خانواده سیر و کاهش ریسک ابتلا به سرطان پروستات تحقیقی بر اساس جمعیت انجام دادند. آنها به این نتیجه رسیدند، مردانی که مقدار بیشتری سبزیجات خانواده سیر مصرف کرده بودند، ریسک کمتری در ابتلا به سرطان پروستات داشته‌اند.

پیاز و سرطان مری و معده

ثابت شده است مصرف مداوم سبزیجات خانواده سیر، خطر ابتلا به سرطان‌های مری و معده را کاهش می‌دهد. اطلاعات متعدد مطالعات مردمی درباره مصرف سبزیجات خانواده سیر و نقش بازدارنده آنها در بیماری سرطان ثابت شده است. این مطالعات بر روی حیوانات نیز صورت گرفته است.

 

سایر خواص تغذیه ای پیاز

پیاز ماده مغذی پر چگالی است. یعنی با این که کالری پایینی دارد، سرشار از مواد مغذی چون ویتامین‌ها و مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان‌ها است.

یک پیمانه پیاز خرد شده شامل ۶۴ کالری، ۱۵ گرم کربوهیدرات، ۰ گرم چربی، ۰ گرم کلسترول، ۳ گرم فیبر، ۷گرم قند، ۲ گرم پروتئین و ۱۰ درصد یا بیشتر ارزش روزانه ویتامین‌های C، B6 و منیزیم است.

پیاز و بهبود خواب و روحیه

اسید فولیک موجود در پیاز در کاهش افسردگی موثر است. هوموسیستئین اجازه نمی‌دهد خون و مواد مغذی به مغز برسند و اسید فولیک از تشکیل این مواد شیمیایی جلوگیری می‌کند. سیستئین اضافی در بدن با هورمون احساس خوب (سروتونین)، دوپامین و آدرنالین تداخل ایجاد کرده و نه تنها بر روحیه بلکه بر روی خواب و اشتها نیز تاثیر منفی می‌گذارد.

پیاز و بهبود پوست و مو

پیاز سرشار از ویتامین C است که برای ساخت و نگهداری کلاژن ضرورت دارد. کلاژن ساختار تشکیل دهنده پوست و مو است.

 

عوارض جانبی مصرف پیاز

خطرات مصرف پیاز بسیار کم است. از آنجایی که همه مواد غذایی می‌توانند برای سلامتی مفید باشند، استفاده بیش از حد از آنها هم می‌توانند خطراتی برای سلامتی انسان داشته باشند. کسانی که از آلرژی مواد غذایی رنج می‌برند به احتمال زیاد نسب به پیاز نیز آلرژی خواهند داشت.

یک رژیم کامل، یعنی همه آنچه که ما می‌خوریم، در سلامتی و پیشگیری از بیماری‌ها نقش مهمی دارند. بهتر است رژیمی با تنوع مواد غذایی داشته باشیم تا این که تمرکز بر مصرف یک ماده غذایی خاص داشته باشیم، که این کلید سلامتی ماست.

 

علت اشک ریختن به هنگام خرد کردن پیاز و راه حل ها

معمول‌ترین مشکل آماده کردن و خرد کردن پیاز، نارحتی و سوزش چشم و جاری شدن اشک است. این زمانی اتفاق می‌افتد که پیاز بریده و خرد می‌شود. این کار باعث می‌شود پیاز گازی متصاعد کند به نام فاکتور اشک.

این گاز نورون های چشم را که باعث حس سوزش می‌شود فعال می‌کند و اشک سرازیر می‌شود تا گاز را بیرون براند. نبریدن ریشه پیاز حین خرد کردن می‌تواند این ناراحتی را کاهش دهد چراکه بیشترین تمرکز این ماده در ریشه پیاز است. بریدن و خورد کردن پیاز در کنار پنجره یا فضای باز می تواند سوزش و جاری شدن اشک را کاهش بدهد. فاکتور اشک همچنین باعث ایجاد حس سوزش در دهان هنگام مصرف آن بصورت خام می‌شود.

مقاله‌ای در مجله نیچر منتشر شد که ادعا می‌کرد ممکن است بتوان با دخالت در ژن‌های پیاز، عامل سوزاننده چشم را از بین برد ولی میزان تیوسولفینات را بیشتر کرد. تیوسولفینات مسئول طعم پیاز است و به ترکیباتی تبدیل می‌شود که در بدن اثر ضد لخته خون دارد.

در هر صورت می‌توان با پایین آوردن مقدار آلیناس پیازهایی تولید کرد که اثر اشک‌آوری نداشته باشند ولی همچنان طعم و ارزش غذایی آن حفظ شود.

 راه‌هایی وجود دارد تا از ایجاد اشک توسط پیاز جلوگیری شود:

  • در یک کاسه آب پیازها را خرد کنید اینکار باعث می‌شود گازی که از پیاز ساطع می‌شود با چشمانتان برخورد نکند.
  • از هواکش و هود استفاده کنید یا یک پنجره‌ای باز کنید تا هوا جریان داشته باشد. هوای تازه باعث می‌شود چشمان شما توسط پیاز تحریک نشود.
  • پیاز را در مجاورت شیر آب یا بخار آب خرد کنید.

پیازی که چشمان شما را نسوزاند احتمالا مزه خوبی ندارد. بهتر است از این روش‌ها استفاده کنید تا از سوزش و اشک چشم در امان بمانید.

 

مطالعه بیشتر:

1- آیا خوردن پیاز در دوران بارداری بی خطر است؟

2- فواید و عوارض جانبی خوردن پیاز در بارداری

3- پیاز چه خواص و ارزش غذایی دارد؟

4- مصرف پیازچه در بارداری چه ارزش غذایی و خواصی دارد؟