The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

مضرات مصرف سویا سبز در بارداری

مهم نیست که شما می خواهید سویا مصرف کنید یا سس سویا، در دوران بارداری باید پیش از هرگونه تغییری در برنامه غذایی تان، باید از خطرات موادغذایی برای بارداری تان آگاه باشید. 

آیا مصرف سویا سبز در بارداری ایمن است؟

 بله، شما می توانید سویا سبز یا هر نوع محصولات دیگر سویا را در صورت نداشتن آلرژی به این مواد مصرف کنید، همچنین فراموش نکنید که قبل از مصرف آنها را بشویید تا از خطر مسمومیت با توکسوپلاسموز (باکتری خطرناک) که باعث آسیب به شما می شود، پیشگیری کنید. در اینجا مضرات مصرف سویا بیان می شود.

۱- افزایش ریسک سرطان پستان

مصرف مقادیر بالای سویا در بارداری منجر به افزایش سطح استروژن در بدن می شود. بالا رفتن میزان استروژن با افزایش خطر سرطان پستان همراه است.

۲- افزایش میزان رسوب سموم‌ آفت‌ کش

مقادیر قابل توجهی از باقی مانده های سموم آفت کش در سویا یافت شده است. این آفت کش ها با بسیاری از مشکلات سلامتی مثل مشکلات ناباروری و عدم تعادل هورمونی، همراه بوده است.

3- مانع جذب مواد معدنی می شود

به دلیل وجود مقادیر بالای اسید فایتیک، مصرف سویا می تواند جذب مواد معدنی ضروری بدن را مختل کند. بعضی از این مواد معدنی مانند روی، آهن، کلسیم و غیره برای رشد مطلوب جنین حیاتی هستند.

4- در هضم پروتئین اختلال ایجاد می کند

تریپسین ماده موجود در سویای خام است. تریپسین هضم پروتئین را دچار مشکل می کند.  ترکیبات لکتین که در محصولات سویا وجود دارد با لایه داخلی روده واکنش ایجاد می کنند و جذب مواد مغذی را مختل می کنند.

5- وجود فیتواستروژن

وجود فیتواستروژن ها در سویا روی میزان استروژن موجود در بدن مادر تاثیر می گذارد و همانگونه که ذکر شد جنین در حال رشد نسبت به تغییرات استروژن بسیار حساس است.

 

مواردی که هنگام مصرف سویا باید در نظر گرفت

در اینجا به برخی از نکاتی اشاره می شود که بهتر است قبل از اضافه کردن سویا به رژیم غذایی دوران بارداری تان، باید در نظر داشته باشید.

  • سویا را به میزان متعادل مصرف کنید.
  • بهتر است برای انتخاب مقدار مناسب سویا در رژیم روزانه غذایی، با پزشک تان صحبت کنید.
  • مطالعات نشان داده اند که جنین نسبت به سطوح بالای استروژن در بدن حساس هستند، که ممکن است از طریق خوردن سویا به وجود آید.

سویا ماده ای غنی از مواد مغذی مختلف است؛ با این حال، قبل از اینکه این غذا را به رژیم خود اضافه کنید، نظر کارشناسان را جویا شوید.

 

مطالعه بیشتر:

1- مصرف سویا در بارداری مفید است یا مضرر؟

2- آنچه که باید در مورد خواص و ارزش غذایی سویا بدانید

3- آیا مصرف نخود در بارداری مفید است؟

4- مصرف شیر سویا در بارداری چه فواید و عوارضی دارد؟