The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

بارداری مبتلایان لوپوس و دارای ESR ، زایمان طبیعی ممکن است؟ ؟

سوال مخاطب:

34 سال دارم و با (ESR (Erythrocyte sedimentation rate مثبت باردار شدم و مدام تحت نظر روماتولوژیست بودم و همه چیز طبیعی و تحت کنترل است و مبتلا به لوپوس نیز می باشم ولی با مصرف دارو این بیماری به خاموشی رفته است. تا هفته 32 اکوی قلب جنین کاملا سالم بوده. آیا از این به بعد نیز انجام سونوگرافی هر هفته دو بار لازم و ضروری است؟ آیا می توانم به روش طبیعی زایمان کنم؟

 

پاسخ کارشناس:

دکتر آرین (جراح و متخصص زنان،زایمان و نازایی)

  

ESR بالا در حاملگی مشکل ساز نیست ولی لوپوس اگر فعال باشد به خصوص کلیه ها نیز دچار آسیب بشوند ممکن است فشار خون بالا پیدا کنید و طبعا داروهای ضد لوپوس در حاملگی ممنوع است و اگر بیماری خاموش شده و دارو مصرف نمی کنید صدمه ای به جنین وارد نمی کند بنابراین شما می توانید مثل یک بیمار معمولی حاملگی را طی کنید و شانس زایمان طبیعی هم برای شما مثل سایر افراد حامله است مگر این که دلیل دیگری برای اشکال در زایمان طبیعی پیش آید که آن هم به نظر پزشک شما بستگی دارد.

 

موضوعاتی که در این بخش مشاهده می کنید سوالاتی است که توسط مخاطبان نی نی پلاس مطرح شده و توسط پزشکان متخصص و ماما هایی که با این مجموعه همکاری می کنند پاسخ داده شده است.

شما نیز می‌توانید با ارسال سوالات خود به مادران دیگر كمك كنید، زیرا مشكل شما ممكن است مشكل دیگر مادران نیز باشد.

 

مطالب بیشتر:

 

منبع: نی نی +