The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

ساک حاملگی چیست و در چند هفتگی دیده می شود؟

پس از مثبت بودن تست بارداری خانگی و تایید آن با اندازه‌گیری هورمون hCG توسط آزمایش خون، مرحله بعدی تایید بارداری توسط سونوگرافی است. وقتی اولین آزمایش بارداری خود را می‌دهید پزشک درباره وجود یا عدم وجود ساک بارداری صحبت خواهد کرد. ساک حاملگی دقیقا چیست و چه زمانی می‌توان آن را با سونوگرافی تشخیص داد و بودن یا نبودن آن چه معنایی می‌تواند داشته باشد؟ اگر ساک بارداری مشاهده شود اما خالی باشد چه معنایی دارد؟

ساک حاملگی چیست؟

یکی از اولین نشانه های بارداری که در سونوگرافی دیده می‌شود ساک حاملگی است که جنین در حال رشد را در خود نگه می‌دارد و حاوی مایع آمنیوتیک است. ساک حاملگی در رحم دیده می‌شود و در سونوگرافی به عنوان یک طوقه سفید اطراف یک مرکز شفاف ظاهر خواهد شد.

ساک حاملگی حدود پنج تا هفت هفته پس از آخرین عادت ماهانه در چرخه طبیعی ایجاد می‌شود، بنابراین معمولا بین هفته‌های 4 و ۵ بارداری با استفاده از سونوگرافی ترانس واژینال قابل مشاهده است.

سونوگرافی واژینال حساسیت بالاتری دارد و تصاویر روشن‌تری از سونوگرافی شکمی تولید می‌کند. ساک حاملگی معمولا زمانی دیده می‌شود که میزان hCG شما بین ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ باشد.

اگر ساک حاملگی در سونوگرافی شما دیده شود، آیا تضمینی برای بارداری طبیعی است؟

مشاهده ساک حاملگی مسلما نشانه مثبتی از بارداری است، اما تضمینی نیست که بارداری شما سالم است و طبیعی پیش خواهد رفت.

به عنوان مثال، پس از هویدا شدن ساک، نشانه مثبت دیگر بارداری کیسه زرده است که درون آن ایجاد می‌شود. کسیه زرده تا گرفتن مسئولیت توسط جفت، مواد مغذی لازم را برای رشد جنین فراهم می‌کند. از این رو نشانه مهمی از بارداری سالم است. در برخی موارد، ساک حاملگی در سونوگرافی تشخیص داده می‌شود، اما کیسه زرده متعاقبا دیده نمی‌شود. کیسه زرده معمولا از نیمه هفته پنجم تا هفته ششم دیده می‌شود.

 

ساک حاملگی در چند هفتگی در سونوگرافی دیده می شود؟

ساک حاملگی  ساختاری است که در حدود هفته های چهارم تا پنجم بعد از لقاح تشکیل می شود که حاوی جنین، جفت، کیسه زرده و سایر محصولات بارداری است.

وجود ساک حاملگی در سونوگرافی، خصوصا وقتی با میزان hCG مقایسه شود، می‌تواند در تشخیص بارداری خارج از رحم یا بارداری هتروتوپیک بسیار مفید باشد. همچنین در تشخیص احتمال سقط جنین زودهنگام مهم است.

مهم است توجه کنید که در اوایل بارداری، سونوگرافی واژینال بسیار دقیق‌تر از سونوگرافی شکمی است، بنابراین ما تنها درباره یافته‌ها در آزمایش واژینال صحبت می‌کنیم.

ساک حاملگی معمولا اولین نشانه از بارداری در سونوگرافی است و ممکن است از هفته سوم مشاهده شود. در این زمان قطر میانگین ساک ۲ تا ۳ میلی‌متر است. از حدود نیمه هفته پنجم کیسه زرده در داخل ساک حاملگی ظاهر خواهد شد.

 سونوگرافی واژینال باید بتواند ساک حاملگی را از هفته پنجم مشاهده کند. وقتی نسبت آن با hCG سنجیده می‌شود، میزان آن باید حدود ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ باشد.

 

دیده نشدن ساک حاملگی در هفته پنجم به چه معنا است؟

اگر از آخرین عادت ماهانه شما پنج هفته گذشته اما میزان hCG اندازه‌گیری نشده است، عدم مشاهده ساک حاملگی می‌تواند به سادگی به معنای آن باشد که در محاسبه تاریخ اشتباه کرده‌اید و بارداری هنوز به هفته پنجم نرسیده است. پزشک احتمالا آزمایش شما را برای چند روز یا یک هفته بعد تکرار می‌کند.

اگر میزان hCG بالاتر از ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ است و ساک حاملگی قابل مشاهده نیست، پزشک ممکن است تشخیص بارداری خارج از رحم بدهد.

اگر hCG اندازه‌گیری نشده یا میزان آن پایین است، پزشک احتمالا آزمایش را چند روز بعد تکرار می‌کند یا میزان hCG را تحت نظر می‌گیرد. همچنین می‌تواند نشانه سقط جنین بسیار زودهنگام باشد که به آن بارداری شیمیایی نیز می‌گویند و معنایش این است که بارداری پیش از آنکه ساک در سونوگرافی ظاهر شود تمام شده است.

 

ساک حاملگی خالی و یا بدون جنین

معمولا در هفته ششم جنین در ساک حاملگی دیده می‌شود. یکی از انواع شایع سقط جنین، که به عنوان ساک خالی و یا بارداری پوچ نیز شناخته می‌شود زمانی است که ساک حاملگی فاقد جنین است. به عبارت دیگر، جنین در آن رشد نمی‌کند. این نوع بارداری اوایل سه ماهه اول و اغلب پیش از آن‌که فرد متوجه بارداری خود بشود رخ می‌دهد. این می‌تواند نتیجه تقسیم سلولی غیرعادی، کیفیت پایین اسپرم یا تخمک ضعیف باشد.

در بیشتر موارد، ناهنجاری‌های کروموزومی موجب می‌شود بدن مادر بدون دخالت بیرونی جنین را سقط کند. با این حال، در برخی موارد مادر مجبور است برای تکمیل سقط جنین از روش کورتاژ و یا ساکشن استفاده کند. این عمل ممکن است برای بانوانی که می‌خواهند یک پاتولوژیست دلیل سقط جنین را پیدا کند، یا کسانی که احساس می‌کنند راحت‌تر می‌توانند با این خسران کنار بیایند یا به خاطر نگرانی‌های فیزیکی و پزشکی که پزشک توجهشان را به آن‌ها جلب کرده، مفید باشد.

اگر پزشک ساک حاملگی خالی را مشاهده کند چه اتفاقی افتاده است؟

اگر پزشک در سونوگرافی متوجه ساک حاملگی خالی شود، ممکن است تایید کند که بارداری شما انجام نشده است. به عبارت دیگر این بارداری منجر به تولد یک نوزاد نمی‌شود و به صورت طبیعی پیش نمی‌رود.

اما گاهی بسته به اندازه ساک حاملگی، ممکن است تشخیص اینکه ساک واقعا «خالی» است زود باشد. در این مورد، پزشک از شما خواهد خواست برای تکرار سونوگرافی بازگردید. این مدت می‌تواند بسیار پراسترس باشد، اما می‌تواند به تشخیص ۱۰۰ درصدی کمک کند.

سونوگرافی زودهنگام روش تقریبا ساده‌ای برای دنبال کردن بارداری است و به همراه میزان hCG می‌تواند به شما و پزشک‌تان ایده‌ای درباره این‌که بارداری شما چگونه پیش می‌رود بدهد. ساک حاملگی اولین ساختاری است که پزشکان در اولین سونوگرافی به دنبال آن می‌گردند. وقتی بین هفته‌های سوم و پنجم بارداری مشاهده شود، می‌تواند نشانه مثبتی باشد. گاهی ساک حاملگی دیده می‌شود اما خالی است و تا هفته ششم بارداری اثری از جنین در آن نیست.

از طرف دیگر، گاهی ساک حاملگی دیده نمی‌شود. عمده‌ترین دلیل آن این است که در تاریخ‌ها اشتباه می‌کنید و انجام آزمایش هنوز خیلی زود است. اما اگر در مراجعه بعدی هم ساک حاملگی مشاهده نشود، یا میزان hCG نشان دهد که باید ساک حاملگی مشاهده شود، احتمال دارد که دچار سقط جنین یا بارداری بیرون رحمی شده باشید.

بارداری می‌تواند دوره پرنشاطی باشد، اما وقتی همه چیز خوب پیش نمی‌رود می‌تواند تنش زیادی ایجاد کند. به دوستان و اعضای خانواده تکیه کنید. اگر گمان می‌رود که دچار سقط جنین شده‌اید، می‌تواند ضربه روحی زیادی به شما بزند. این خصوصا می‌تواند زمانی اتفاق بیفتد که هنوز خبر بارداری خود را با دوستان یا خانواده مطرح نکرده‌اید و احساس تنهایی زیادی خواهید کرد. سقط جنین مراحل غم مختلفی دارد، حتی اگر خیلی زود رخ بدهد. افزون بر آن برخی نظرات همراه با حسن نیت، اما آزاردهنده می‌تواند جملاتی مانند این باشد که «همیشه می‌توانی دوباره باردار شوی». احترام به احساسات و غم شما بهترین روش است.

 

مطالعه بیشتر:

1- بارداری پوچ: علائم، علل، پیشگیری

2- بعد از داشتن یک بارداری پوچ چه زمانی می توان دوباره اقدام کرد؟

3- حاملگی مولار یا بچه خوره

4- دلایل تشکیل نشدن و دیده نشدن ساک حاملگی