The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

شیر موز توت فرنگی (فیبر بالا ،قند نسبتاً پایین و آنتی اکسیدان)

توت‌ها دارای فیبر بالا و قند نسبتاً پایینی هستند. موز، سرشار از پتاسیم و منیزیم است . در سه ماهه اول بارداری بدن مادر دستخوش تغییرات بسیاری می شود تا پاسخگوی رشد سریع جنین درون رحم خود باشد، بنابراین دریافت مواد مغذی مورد نیاز بدن مادر و جنین در حال رشد از اهمیت بیشتری برخوردار است. اما متاسفانه در این مرحله از بارداری اکثر مادران باردار اشتهای چندانی به خوردن غذا ندارند و از طرفی حالت تهوع، استفراغ و ویار که از مشکلات شایع سه ماهه اول بارداری هستند تمایل مادر باردار را به خوردن بسیاری از مواد مغذی ، سالم و ضروری این دوران را کاهش می دهد.

بهترین برنامه غذایی برای مادران باردار بهرمندی از تمامی گروهای غذایی است. برخورداری از یک رژیم متنوع و مغذی  مانند لبنیات، گوشت، غلات، حبوبات و سبزی و میوه می تواند نیازهای شما و فرزندتان را در دوران بارداری تامین کند.

فواید توت فرنگی برای مادر باردار

توت‌ ها از بهترین میوه‌ها هستند كه نه تنها طعم بسیار عالی دارند، بلكه حاوی فیتوكمیكال ها هستند كه شگفتی می‌آفرینند و موجب بهبود و تعدیل سلامت می‌شوند این توت‌‌های لذیذ، برای شما و فرزندتان بسیار عالی هستند. این میوه‌ها سرشار از مواد مغذی گیاهی هستند که شبیه آنتی‌اکسیدان‌ عمل کرده و ما را در برابر انواع بیماری‌ها حفظ می‌کنند. آنها سرشار از ویتامین C نیز هستند که برای کمک به سیستم ایمنی تحت فشار ما و بهبود جذب آهن، عالی هستند.

توت‌ها دارای فیبر بالا و قند نسبتاً پایینی هستند، بنابراین اگر در حد متعادل مصرف شوند، موجب تغییرات شدید انسولین نمی‌شوند. آنها منبع خوبی از فولات، پتاسیم و کربوهیدرات‌ هستند، به همین خاطر آنها را برترین میان‌وعده‌های سالم می‌دانند.

یک وعده از توت فرنگیبه افزایش مصونیت شما در برابر بیماری‌ها کمک می‌کند. خانم سینتیا ساس متخصص تغذیه می‌گوید: در دوران بارداری از یک سرماخوردگی و تب، ۵ برابر بیشتر احتمال ابتلا به برونشیت یا ذات‌الریه وجود دارد.  

در حد امکان آنتی‌اکسیدان مصرف کنید

آنتی‌اکسیدان‌ها از سلول‌های درحال رشد مغز پشتیبانی و از آسیب‌دیدگی دیگر بافت‌ها جلوگیری می‌کند. علاوه‌ بر‌این، پژوهشی از دانشگاه کوپنهاک نشان می‌دهد که کمبود ویتامین C یعنی آنتی‌اکسیدانی که به ایجاد رسانه‌های عصبی کمک می‌کند، می‌تواند رشد آغازین مغز را مختل کند. خانم براون می‌گوید: انار، تمشک، گردو، توت‌فرنگی و زغال اخته بهترین منابع سرشار از آنتی‌اکسیدان هستند.

در فصل توت‌فرنگی این میوه‌ی سرشار از ویتامین C (حتی بیشتر از پرتقال) به سلامت و درخشش پوست شما کمک می‌کند. از طبیعی (نه گلخانه‌ای) بودن آن مطمئن شوید، زیرا توت‌فرنگی گلخانه‌ای حاوی ذرات کود شیمیایی است و باید در شستن آن دقت بیشتری داشته باشید.

کلسیم موجود در لبنیات به ساختن استخوان‌هایی قوی برای کودکان کمک می‌کند و عسل طبیعی نیز احتمالاً سیستم ایمنی جنین را در برابر آلرژی‌ها مقاوم می‌سازد.ماست پروبیوتیک دو برابر پروتئین ماست‌های معمول را دارد. ماست کم چرب رژیم غذایی شما را سرشار از پروبیوتیک‌های مفید برای روده‌ می‌کند.

 

مصرف موز در بارداری

موز، سرشار از پتاسیم است و باعث کاهش تجمع آب در بدن می‌شود. موز منبع خوبی برای "تریپتوفان" است، یعنی اسید آمینه‌ای‌ که به خواب خوب شما کمک می‌کند. همچنین موز، غنی از منیزیم است.

چرا در دوران بارداری به منیزیم نیاز داریم؟

منیزیم برای آزادسازی انرژی، ساخت استخوان بندی قوی، دندان و ماهیچه ها و تنظیم و متعادل کردن دمای بدن لازم و ضروری است. همچنین در جذب و متابولیسم دیگر مواد مغذی مانند کلسیم و ویتامین C به بدن کمک می کند.

 

این وعده غذایی منبعی خوب است از ویتامین C، کلسیم، پروتئین، آنتی اکسیدان، پتاسیم، روی، فولات، اسیدهای چرب ضروری

 

مواد لازم

  • موز 1 عدد
  • توت فرنگی یا شاتوت 1/2 پیمانه 
  • یخ 4 - 3 عدد
  • شیر کم چرب یا شیر سویا 1/3 پیمانه 
  • پودر شیر خشک 1 قاشق غذاخوری
  • ماست کم چرب 1/2 پیمانه 
  • جوانه گندم 1 قاشق غذاخوری

 

طرز تهیه:

میوه و یخ را داخل مخلوط کن ریخته و بمدت 30 ثانیه بخوبی مخلوط نمایید. سپس مابقی مواد را اضافه نموده و مخلوط کنید تا کاملاً نرم و یکنواخت شود.

 

مطالب بیشتر:

منبع: ماهنامه نی نی +