The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

آنچه در مورد دل درد در بارداری و روشهای تسکین آن باید بدانید

آیا هنوز در ماه‌های نخست بارداری‌تان هستید و احساس می‌کنید زیر دلتان به شدت درد دارد؟ متاسفانه بارداری با دردهای ریز و درشتی همراه است که  دل درد یکی از همان‌هاست. گرچه این مشکل در اکثر موارد طبیعی و بی‌خطر است، اما بهتر است به آن بی‌توجه نباشید و حتماً با پزشکتان مشورت کنید. در اینجا به برخی سوالات رایج در مورد دلایل دل درد در بارداری و روشهای تسکین آن اشاره می‌کنیم.

آیا انقباض عضلات زیر شکم و دل درد در بارداری طبیعی است؟

بله، در واقع داشتن چنین حالاتی طبیعی است و نبود آنهاست که غیرطبیعی و نگران‌کننده تلقی می‌شود. از آنجاییکه ماهیچه‌ها، عضلات و عروق در طول بارداری دستخوش تغییراتی می‌شوند، احساس درد کاملاً طبیعی است.

 

برای تسکین و درمان دل درد در بارداری چه می توان کرد؟

در طول بارداری بافت های که به استخوان‌ها متصل هستند کمی شل‌تر می‌شوند. درنتیجه هنگام حرکت، احساس درد و انقباضات شدیدی به‌خصوص در پهلوها دارید. این درد گاهی در پهلوی راست بیشتر حس می‌شود، زیرا با بالا رفتن سن بارداری و افزایش وزن جنین، رحم به سمت راست گرایش می‌یابد. برای تسکین و درمان دل درد در بارداری بهترین کار این است که بنشینید و استراحت کنید یا به سمتی که درد ندارید دراز بکشید و پاهایتان را کمی بالاتر از زمین قرار دهید. استراحت به تسکین درد کمک می‌کند. حمام آب گرم یا استفاده از کیسه آب گرم روی نقطه‌ای که درد دارد نیز موثر است. گاهی نیز برقراری رابطه جنسی و ارگاسم باعث انقباضات عضلانی و درد کمر می‌شود.

برای پیشگیری سعی کنید رابطه جنسی آرام و در عوض طولانی داشته باشید. ماساژ شکم بعد از ارگاسم نیز به کاهش درد کمک می‌کند.

 

اگر انقباضات و درد زیر شکم با علائم دیگری همراه بود چه کنیم؟

گاهی دردهای شکمی ارتباطی با بارداری ندارند. آپاندیس، مشکلات کلیوی، عفونت ادراری و مشکلات مربوط به کیسه صفرا نیز می‌توانند باعث درد و انقباضات شکمی شوند. در برخی موارد نیز "فیبرم‌ها" خود را نشان می‌دهند، گرچه تاکنون دردی ایجاد نمی‌کردند. بهترین کار این است که با پزشک خود مشورت کنید تا دلیل دل درد مشخص شود. اگر درد به دنبال استراحت پس از چند دقیقه ساکت نمی‌شود یا با علائم دیگری مثل حس سوزش هنگام ادرار، ترشحات غیرمعمول واژن، لک بینی یا خونریزی، ‌تهوع و تب‌و‌لرز همراه است فوراً به پزشک مراجعه کنید.

 

آیا دل درد در باداری می تواند نشانه سقط جنین باشد؟

البته در اکثر موارد جای نگرانی نیست. با این حال درصورتی که درد با علائم دیگری همراه شد می‌تواند نشانه سقط جنین یا بارداری خارج رحمی باشد.

اگر انقباضات و درد با خونریزی همراه شد و قبل از هفته 12 باردرای است می‌تواند نشانه سقط زودهنگام جنین باشد. در این شرایط دراز بکشید و پاهایتان را کمی بالاتر از زمین قرار دهید. اگر خونریزی دارید فوراً این موضوع را با پزشکتان در میان بگذارید.

درصورتی‌که انقباضات و دردها شدید است و از یک پهلو شروع و درد در تمام شکم پخش می‌شود و با خونریزی کم و تیره‌رنگ همراه است و بین هفته 4 تا 10 بارداری قرار دارید، ممکن است دچار بارداری خارج رحمی باشید. در این شرایط متاسفانه ادامه دادن بارداری صلاح نیست و باید فوراً به آن خاتمه داد.

 

آیا انقباض و درد شکمی در سه ماهه دوم بارداری خطرناک است؟

معمولاً نه. در این زمان به ندرت درد نشانه سقط جنین است. با این حال اگر درد همراه خونریزی شدید است و بین هفته 12 تا 23 رخ داد باید به پزشک مراجعه کنید.

 

آیا انقباض و درد شکمی در سه ماهه سوم بارداری خطرناک است؟

در این زمان انقباضات می‌تواند از علائم زایمان باشد، اما مهم این است که به انقباضات توجه کنید. اگر دچار درد در زیر شکم شدید و حس کمردرد و انقباض دور شکم داشتید، کیسه آبتان پاره شد یا انقباضات مرتبی داشتید و بین هفته 23 تا 37 بارداری هستید، فوراً به اورژانس مراجعه کنید.

اگر انقباضات بعد از هفته 37 باردرای باشد، می‌تواند نشانه زایمان باشد. انقباضات در این شرایط با درد پایین شکم همراه است، زیرا جنین روی کمر و لگن شما فشار وارد می‌کند. انقباضات اولیه چندان دردناک نیست، اما با نزدیک شدن به موعد زایمان فواصل انقباض کمتر و دردها شدیدتر می‌شود. در این شرایط سعی کنید، دراز بکشید و استراحت کنید یا کمی راه بروید.

 

مطالعه بیشتر:

1- تیر کشیدن زیر شکم در بارداری نشانه چیست؟

2- دردهای شکمی در دوران بارداری نشانه چیست؟

3- مهمترین علل درد زیر شکم در اوایل بارداری

4- دلیل درد زیر شکم سمت راست در بارداری چیست؟

5- آیا دل درد در بارداری طبیعی و بی خطر است؟