The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

مهمترین علل درد زیر شکم در اوایل بارداری

دردهای ناگهانی یکی از عوارض دوران بارداری بوده که ممکن است از همان هفته های ابتدایی تا روز های آخر به دلایل مختلف و به طرق گوناگون سبب آزار مادر باردار شود. یکی از شایع ترن و نگران کننده ترین انواع درد در دوران بارداری، درد زیر شکم است. این درد در هر مرحله از بارداری علل متفاوتی می تواند داشته باشد. درحقیقت خطرناک بودن و یا نبودن این عارضه به علت ایجاد کننده آن بستگی دارد.

درد زیر شکم در بارداری

خوشبختانه اغلب درد ها در طی بارداری بی خطر بوده و بین مادران باردار بسیار شایع است. اما در تعدادی از آنها احتمال خطراتی برای سلامتی مادر و جنین وجود دارد که باید تحت بررسی بیشتر قرار گیرد.

درد زیر شکم در بارداری می تواند باعث ترس زیادی شود اما مهم است که نشانه ها دنبال شود و در موارد جدی با پزشک تماس گرفته شود چون می تواند یکی از نشانه های سقط جنین، بارداری خارج رحمی یا زایمان زودهنگام تلقی شود.

درد زیر شکم در اوایل بارداری به علت بارداری خارج رحمی

درد زیر شکم در بارداری می تواند باعث ترس زیادی شود اما مهم است که نشانه‌ها دنبال شود و در موارد جدی با پزشک تماس گرفته شود. درد شدید در یک طرف شکم در اوایل بارداری یعنی حدودا در ماه دوم، می تواند نشانه بارداری خارج رحمی باشد. سایر علائم این نوع درد، شامل خونریزی، درد شانه، ترشح قهوه‌ای، احساس ضعف و سرگیجه که اغلب در هفته‌های چهارم و دوازدهم بارداری ایجاد می‌شود می تواند نشانه بارداری خارج رحمی باشد. اگر تست بارداری شما مثبت شده اما در حوالی هفته ششم، طی بررسی سونوگرافی، ساک بارداری در رحم مشاهده نمی شود، بررسی احتمال بارداری خارج رحمی ضروری است.

درد شکم بارداری به علت سقط جنین

درد زیر شکم بارداری با خونریزی این نوع درد زیر شکم در بارداری از نظر متخصصان می تواند نشانه سقط جنین باشد. هر گونه انقباضات منظم شکم قبل از هفته 37 بارداری می تواند نشانه زایمان زودرس باشد که معمولا با علائمی مانند ترشح مایع صورتی رنگ از واژن، کمردرد غیرعادی، گرفتگی طولانی مدت شکم، احساس فشار در پایین شکم همراه است. منظور از انقباضات منظم، انقباضاتی است که در فواصل تقریبا منظم رخ داده و با گذشت زمان فاصله بین انقباضات کمتر می شود. درد زیر شکم شدید بارداری درد شکمی که شدید بوده و قطع نمیشود می تواند ناشی از انقباض جفتی باشد. سایر علائم درد زیر شکم طولانی در بارداری می تواند درد پشت با و یا بدون خونریزی است. این نوع درد می تواند نشانه پره اکلامپسی باشد که شامل افزایش تورم ناگهانی در صورت و دست و پا، سردرد شدید، تاری دید و استفراغ است که اغلب در حدود هفته 20 بارداری اتفاق می افتد.

درد زیر شکم در اوایل بارداری به علت انقباضات براکستون هیکس یا انقباضات تمرینی

انقباضات براکستون هیکس نیز یکی از انواع درد زیر شکم در بارداری به حساب می‌آید که به دلیل کشیده شدن عضلات رحم است و از هفته 16 بارداری آغاز می شود اما در هفته های پایانی بارداری بیشتر می‌شود. انقباضات براکستون هیکس معمولا نامنظم هستند و زود از بین می‌رود و معمولا بیشتر احساس ناراحتی ایجاد میکند تا احساس درد. در این موارد نیازی به مراجعه به پزشک نیست مگر آنکه این انقباضات منظم و دردناک شوند. این انقباضات بعد از هفته 37 تا 40 بارداری می تواند علامت نزدیک شدن زایمان باشد.

درد زیر شکم در اوایل بارداری به علت کیست لوتئال تخمدان ها

کیست لوتئال تخمدان ها نقش‌های عمده‌ای را در اوایل دوران بارداری بازی می‌کنند از تولید تخمک‌ها گرفته تا جایگزینی تخمک بارور شده در طول لقاح. پس از تخمک گذاری، تخمدان‌ها غلظت‌های زیادی از هورمون استروژن و پروژسترون را برای حفظ لایه رحمی، که در درون آن تخمک بارور شده کاشته شده است، ترشح می‌کنند. تخمدان‌ها ترشح این هورمون‌ها را تا زمان ماه چهارم از بارداری ادامه می‌دهند. در طول این مدت کیست‌های معمولی در تخمدان‌ها شکل می‌گیرد. این کیست‌ها که معمولا بی‌خطرند اما گاها ممکن است نارحت کننده و دردناک باشند.

با تمام تغییراتی که در دوران بارداری اتفاق می‌افتد اکثر زنان به راحتی می‌توانند دردهای طبیعی را از غیرطبیعی تشخیص دهند. درد زیر شکم سمت راست می تواند علل مختلفی داشته باشد.

 

مطالعه بیشتر:

1- دلیل و علت اصلی سفت شدن شکم در بارداری چیست؟

2- علت سفت شدن شکم در بارداری و چگونه درمان می شود؟

3- عوارض خوابیدن روی شکم در دوران بارداری

4- آیا تیر کشیدن زیر شکم در نیمه دوم بارداری خطرناک است؟