The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

سونوگرافی در هفته اول بارداری چه چیزی را نشان می دهد؟

بسیاری از مادران به محض اقدام به بارداری می خواهند بدانند که موفق شده اند یا نه همچنین بعد از اطمینان از باردار بودن تمایل دارند که هرچه زودتر جنین خود را در تصاویر سونوگرافی ببینند. اما در این میان این سوال مطرح می شود که آیا سونوگرافی در هفته اول بارداری چیزی را نشان می دهد؟

سونوگرافي در هفته اول بارداري

نکته بسیار مهم این است که در اولین هفته بعد از اطلاع از باردار بودنتان به احتمال فراوان مادر در سن 5 تا 6 هفتگی بارداری است. سن بارداری از اولین روز آخرین قاعدگی محاسبه می شود. یعنی دو هفته پیش از تخمک گذاری که اصلا شما باردار نیستید، دو هفته از زمان تخمک گذاری یا همان لقاح تا موعد مقرر قاعدگی که تا این جا جمعا چهار هفته می شود. احتمالا با عقب افتادن خون ریزی و مشاهده نشدن آن در موعد مقرر شک می کنید که شاید باردار باشید و تست حاملگی می دهید بنابراین در زمان تست در هفته پنجم و یا ششم قرار دارید. به همین دلیل وقتی بانوان درمورد سونوگرافی در هفته اول بارداری سوال می کنند، این زمان معمولا با هفته 5 و یا 6 حاملگی مصادف می شود. 

انجام سونوگرافی در هفته اول حاملگی به صورت ابدومینال در بهترین حالت فقط می تواند ساک بارداری و ابعاد آن را نشان دهد. اگر دستگاه سونوگرافی دارای قدرت تفکیک قابل قبولی باشد شاید بتوان جنین را نیز به صورت خط کوچکی مشاهده کرد. اما سونوگرافی واژینال در هفته اول بارداری می تواند علاوه بر ساک بارداری، جنین و کیسه زرده را نیز نشان دهد.

نکته قابل توجه آن است که بهترین زمان برای انجام سونوگرافی جهت شنیدن صدای قلب جنین، پایان هفته 8 است. در برخی موارد لقاح کمی دیرتر از حالت معمول رخ می دهد و در هنگام انجام سونوگرافی در هفته اول بارداری ممکن است نتوانید صدای قلب فرشته کوچکتان را بشنوید. اما بدانید که به هیچ وجه جای نگرانی نیست. با گذشتن چند هفته و مراجعه مجدد به سونوگرافی در پایان هفته هشتم، صدای زیبای ضربان قلب او احساس بی نظیری را در شما ایجاد می کند.

 

مطالعه بیشتر:

1- اصطلاحات انگلیسی سونوگرافی جنین (خواندن سونوگرافی بارداری)

2- تشخیص بارداری در هفته اول با سونوگرافی واژینال

3- آیا انجام سونوگرافی در دوران بارداری ضرر دارد؟