The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

آیا خونریزی بعد از 40 روز زایمان طبیعی جای نگرانی دارد؟

روزهای بعد از زایمان با تمام لذات ناشی از وقت گذراندن با عضو جدید خانواده، درآغوش کشیدن او و ... با سختی ها و مشکلاتی نیز همراه خواهد بود. یکی از این دشواری ها مسائل مربوط به خونریزی بعد از زایمان است. بسیاری از مادران می پرسند که خونریزی بعد از 40 روز زایمان طبیعی نرمال است؟ خونریزی بعد از زایمان طبیعی چقدر طول میکشه؟ نشانه های خطر کدامند و ... اگر می خواهید بدانید که خونریزی بعد از زایمان طبیعی چقدر طول میکشد و در چه موارد لازم است به متخصص مراجعه کنید تا پایان این متن همراه ما باشید.

علت خونریزی بعد از زایمان طبیعی

فقدان سیکل ماهانه در دوران بارداری برای بسیاری از مادران باردار تجربه ای بسیار خوشایند است. ولی با این حال ورود به اولین روزهای پس از زایمان با خونریزی های بسیار زیاد و غافلگیر کننده ای همراه است. اما این خونریزی ها در چه صورت می توانند سبب نگرانی شوند؟ آیا خونریزی بعد از 40 روز زایمان طبیعی جای نگرانی دارد؟ در کل خونریزی بعد زایمان طبیعی چقدر طول میکشد؟ با مطالعه متن حاضر می توانید اطلاعات خود را درباره لوشیا یا خونریزی پس از زایمان افزایش دهید.

 لوشیا که از واژه یونانی Lokhia به معنای "مربوط به پس از زایمان" آمده است به خونریزی هایی اطلاق می شود که در اثر جدا شدن جفت در آخرین مرحله از زایمان رخ می دهد. این ترشحات رحمی عمدتا از خون، مخاط و لکوسیت ها (گلبول های سفید) تشکیل شده اند.

 

خونریزی بعد از زایمان طبیعی چه مدت طول میکشد؟

اگر می پرسید که خونریزی بعد از زایمان طبیعی چه مدت طول میکشد؟ باید به شما بگوییم درحالت معمول در برخی از مادران دو تا سه هفته و در برخی دیگر ممکن است تا 6 هفته به طول بینجامد. کاترین مِیو پرستار زایمان در بیمارستان چارلز لوموین کانادا در این باره می گوید:"رحم در پایان دوره بارداری شبیه یک بادکنک بزرگ تولد است که پس از زایمان باید به تدریج جمع شده و به حالت طبیعی سابقش یعنی به اندازه یک گلابی بازگردد. به همین علت در این دوران انقباضات متناوبی موسوم به پس درد در رحم رخ می دهد تا بتواند حجم اضافه خون را به بیرون براند." رنگ این خونریزی ها نیز همانند خونریزی های دوران قاعدگی متغیر بوده و در طول هفته های متوالی از قرمز و صورتی تا قهوه ای روشن تغییر می کند.

دراین میان خونریزی بعد از 40 روز زایمان طبیعی کمی جای صحبت دارد. اگر 40 روز از زایمانتان گذشته و هنوز خون ریزی دارید، احتمال از سرگیری سیکل های ماهانه وجود دارد که می تواند نشانگر خونریزی قاعدگی شما باشد. در بسیاری از مادران بلافاصله بعد از 40 روز و یا با فاصله یک هفته تا 10 روز قاعدگی مجددا آغاز می شود که در چنین شرایطی باید خونریزی بعد از 7 تا 10 روز به اتمام برسد. اگر با گذشت این مدت همچنان خونریزی دارید برای انجام معاینه و بررسی های بیشتر با کمک سونوگرافی به متخصص مراجعه کنید.

بسیاری از مادران می پرسند که خونریزی بعد از زایمان طبیعی تا چند روز است و آیا با سزارین تفاوت دارد. بسیاری از جراحان در هنگام انجام زایمان سزارین، اندومتر رحم مادر را تا حد زیادی خشک می کنند در نتیجه این افراد خونریزی کمتری را بعد از زایمان تجربه خواهند کرد اما در پاسخ به این پرسش که خونریزی بعد از زایمان سزارین تا چند روز طبیعی است باید به شما بگوییم که این خونریزی معمولا تا 6 هفته طول می کشد و با خونریزی بعد از زایمان سزارین تفاوت چندانی ندارد.

 

رعایت بهداشت جهت پیشگیری از عفونت پس از زایمان

معمولا در هنگام ترک بیمارستان به شما توصیه خواهد شد که به منظور پیشگیری از خطر عفونت به جای تامپون از پدهای بهداشتی استفاده کرده و هر چهار ساعت یکبار پدهای مورد استفاده خود را تعویض کنید.  

روزی چند نوبت در ظرف تمیزی که درون آن آب ولرم و محلول ضد عفونی کننده مانند بتادین ریخته شده بنشینید تا از بروز التهاب و عفونت در محل بخیه ها پیشگیری شود. همچنین توصیه می شود که به علت حجم بالای خونریزی به خصوص در اولین روزهای پس از زایمان برای راحتی بیشتر خود در این دوران از لباس های زیر یک بار مصرف استفاده کنید.

خانم آنی دوتیلی به منظور تسریع روند بهبودی به مادرانی که در این دوران همزمان متحمل درد و سوزش محل بخیه ها و خونریزی پس از زایمان می باشند توصیه می کند: " پس از هر بار اجابت مزاج ناحیه را با استفاده از محلول نرمال سالین شستشو داده و به منظور خشک نگه داشتن محل بخیه ها موضع را با استفاده از حرارت سشوار خشک کنید. همچنین در صورت امکان روزی چند ساعت در حالت دراز کشیده به استراحت پرداخته و ناحیه تناسلی خود را در معرض هوای آزاد قرار دهید." اگر خونریزی بعد از 40 روز زایمان طبیعی همچنان ادامه دارد به بهداشت خود بیشتر توجه کرده و نشانه های عفونت را بررسی کنید.

 

برای خونریزی بعد از زایمان در چه صورت باید به پزشک مراجعه کرد؟

وجود خونریزی شدید و غیر طبیعی می تواند نشانه باقی ماندن قسمتی از جفت در درون رحم باشد که مهمترین علائم آن عبارتند از:

  • نیاز به تعویض سریع و هر ساعت یکبار پدهای بهداشتی
  • احساس درد شدید در ناحیه تحتانی شکم
  • تب و افزایش درجه حرارت بدن
  • بوی بد و زننده خون و ترشحات
  • دفع لخته های بزرگ خون به اندازه تخم مرغ
  • خونریزی بعد از 40 روز زایمان طبیعی که بعد از زایمان از مقدار آن کاسته نشده است.

 

فاصله بین خونریزی لوشیا و اولین سیکل قاعدگی

کاترین مایو با اشاره به اینکه فاصله زمانی میان لوشیا و آغاز اولین سیکل قاعدگی در مادران بسیار متغیر است در این باره می گوید: "تغذیه انحصاری نوزاد با شیرمادر می تواند بازگشت سیکل ماهانه را به تاخیر بیندازد. در حالیکه در برخی دیگر از مادران علی رغم شیردهی پستانی اولین سیکل قاعدگی در مدت کوتاهی پس از زایمان مجددا آغاز خواهد شد. این مساله به زمان بازگشت هورمون های بدن به حالت طبیعی خود بستگی دارد."

معمولا در این دوران به مادران توصیه می شود از سرگیری فعالیت جنسی خود را تا زمان توقف خونریزی ها به تعویق بیندازید. زیرا پایان یافتن این خونریزی ها نشانه خوبی از بهبود بخیه های رحم و ناحیه پرینه است. بنابراین اگر خونریزی بعد از 40 روز زایمان طبیعی همچنان ادامه دارد لازم است همچنان از نزدیکی پرهیز کنید.

 

مطالعه بیشتر:

1- علت خونریزی بعد از 40 روز زایمان سزارین چیست؟

2- خونریزی بعد از زایمان (خونریزی لوشیا) چند روز طول می کشد؟

3- خونریزی بعد از زایمان چند روز طول می کشد؟