The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

شکم بند بعد از زایمان طبیعی؛ زمان استفاده از شکم بند بعد از زایمان

آیا بستن شکم بند بعد از زایمان طبیعی می تواند تاثیری بر کوچک شدن شکم داشته باشد و آیا این کار عوارضی نیز دربر دارد؟ رژیم غذایی مادر که زایمان کرده است، نقش تعیین‌ کننده‌ای در سلامت او و نوزاد دارد. حاملگی با تغییرات بدنی و روانی زیادی همراه است؛ از فرم بدن گرفته تا عملکرد ارگان‌ های داخلی بدن، همه دستخوش تغییرات زیادی می‌شوند و زمینه را برای تولد نوزاد به این دنیا فراهم می‌کنند. برخی از این تغییرات برای مدت ها بعد از بارداری باقی خواهند ماند که یکی از انها بزرگ شدن و افتاده شدن شکم مادر است. اما آیا راه حلی برای این مشکل وجود دارد؟ آیا استفاده از شکم بند بعد از زایمان طبیعی مفید است؟

 

فواید و مزیت های شکم بند بعد از زایمان طبیعی

حاملگی تغییرات زیادی در بدن به وجود می آورد و پوست شکم را کشیده و شل می کند که برای اکثر مادران این تغییر غیر قابل تحمل است. با افزایش ماه های حاملگی شکم حجیم تر می شود و با به دنیا آمدن نوزاد یکباره شکم خالی شده و دیگر مانند قبل از بارداری نمی شود حتی پوست آن تا مدت زمان طولانی کشیده و شل باقی می ماند.

برای جمع شدن پوست شکم و رهایی از شل بودن شکم پس از زایمان، قدیمی ها توصیه به بستن آن با یک پارچه می کنند که کار بسیار درستی می باشد اما شکل امروزی آن پوشیدن شکم بند بعد از زایمان طبیعی است. حال میخواهیم درباره این شکم بند بعد از زایمان طبیعی صحبت کنیم .

بستن شکم بند بعد از زایمان طبیعی چه فوایدی دارد؟

مزیت های استفاده از شکم بند بعد از زایمان

همانطور که میدانید تناسب اندام و داشتن شکمی خوش فرم همیشه از آرزوهای همه بوده است مخصوصا برای خانم های که بیشتر برای زیبایی و تناسب اندام خود می کوشند. بسیاری از مادران باردار از تغییر بدن خود بعد از زایمان نگرانند و فکر می کنند این تغییرات را هیچگونه نمی توان از درست کرد. شل شدن و  پوست اضافی شکم پس از زایمان یکی از این تغییرات ظاهری است که تقریبا بیشتر مادران تازه فارغ شده درگیر آن هستند. اما راه حل این مشکل چیست؟ می توانید برای جمع شدن شکم و پوست پس از زایمان از گن ها و شکم بندهای مخصوص استفاده کنید که فواید فراوانی دربر دارند. استفاده از گن ها و شکم بندها بعد از زایمان تا حدی به بدن برای بازگشت به شکل و فرم قبل بارداری کمک می کند.

فواید استفاده از شکم بند بعد از زایمان طبیعی

برای حل مشکل شل شدن شکم بعد از زایمان چه کنیم؟

  • استفاده از گن و شکم بند بعد از زایمان طبیعی، تا حدودی به بدن برای بازگشت به شکل و فرم نرمال خود کمک می کند.
  • شکم بند، ستون فقرات و شکم را صاف می کند.
  • از بروز کمر درد جلوگیری می کند.
  • از پیشرفت سلول های چربی دور شکم جلوگیری میکند.
  • موجب کم شدن ورم رحم می شود.

بهترین زمان استفاده از شکم بند بعد از زایمان طبیعی

بعد از زایمان، تمام مادران تمایل دارند که به وزن و اندام قبل از بارداری خود بازگردند و نگران این که چه مدت طول خواهد کشید هستند. بلافاصله بعد از زایمان، بدلیل تخلیه محتویات رحم و خون‌ریزی طبیعی، حدود 5 تا 6 کیلوگرم از وزن خانم کاهش می‌‌یابد. در مدت 6 هفته از زایمان، تقریبا 2 تا 3 کیلوگرم دیگر وزن پایین می‌‌آید که دلیلش از دست دادن مایعات احتباس یافته در بدن از طریق ادرار است.

اکثر مادران بعد از گذشت 6 ماه از زایمان به وزن قبل از بارداری خود باز می گردند. عوامل تاثیر گذار کاهش وزن بعد از زایمان، شامل بارداری اول،‌ شیر دادن، و در صورتی که مادر خارج از منزل کار می کند می تواند زمان بازگشت به کار، نوع رژیم غذایی بعد از زایمان، ورزش کردن و ... است. رژیم لاغری را در طی 6 هفته اول بعد از زایمان نباید داشته باشید، بدلیل آنکه بدن نیازمند دریافت انرژی است تا آنچه در زمان تولد نوزاد از دست داده است را باز گرداند و نیاز نوزاد را نیز تامین کند. تغذیه نوزاد با شیر مادر، به طور شگفت انگیزی باعث کاهش وزن مادر نمی‌‌شود ولی به کاهش وزن کمک می‌‌کند.

جراحی پلاستیک شکم تا یک سال ممنوع است

اگر پس از زایمان، ورزش و رژیم غذایی مفید واقع نشده است و شل شدن شکم شمارا آزار میدهد شاید به فکر جراحی پلاستیک شکم‌تان افتاده باشید ولی باید توجه داشته باشید، عمل جراحی پلاستیک شکم بدلیل زمان کوتاهی که بعد از زایمان گذشته است، امکان‌پذیر نیست و با خطرات زیادی را همراه دارد. بعد از زایمان حداقل باید تا 1 سال صبور باشید. اول وزنتان باید ثابت شود و دوران شیردهی را نیز پشت سر گذاشته باشید. انجام تمرینات ورزشی هم بسیار مفید و الزامی است اما به یاد داشته باشید که ورزش به بهبود ماهیچه‌ها کمک می‌کند نه به  شکل و ظاهر پوست شما. در ضمن توجه کنید که بعد از گذشت ماه‌ها از زایمان، امکان جمع شدن پوست وجود دارد. از کرم‌های آب‌ رسان به پوست و یا مرطوب کننده استفاده کنید این مواد به جمع شدن شکم و پوست کمک می‌کند.

بستن شکم را فراموش نکنید

بستن شکم بند بعد از زایمان طبیعی به جمع شدن هرچه سریع‌تر آن کمک می‌کند. از قدیم هم این حرکت مانند رسم در فرهنگ ما وجود داشته است که مادران به دختران باردار خود می‌گفتند که پس از وضع حمل شکم‌ شان را با یک پارچه محکم ببندد. ولی در سال‌های اخیر گن‌ هایی آمده‌اند که مخصوص همین کار هستند و مادران می‌توانند آنها را یک ماه پس از زایمان به شکم خود ببندند. 

چگونگی عمل کردن شکم بند بعد از زایمان

شکم بند به رحم و شکم فشار می آورد و به بازگشت فرم اصلی بدن کمک می کند.

نکته اصلی و مهم استفاده صحیح از این گن‌ها این است که استفاده زودتر از موعد آن مانع خونرسانی و استراحت عضلات می شود. 

به هيچ وجه توصيه نمی شود که از شكم بندهای سفت پس از زايمان زود استفاده شود. بخصوص بعد از سزارين، بدليل افزايش احتمال چسبندگی و تنبلی ماهيچه در انقباض خودبخودی . بعد از گذشت ٤٠ روز از زايمان تمرینات نرمشی دراز و نشست میتواند سودمند باشد.

در خواب،  شکم بند بعد از زایمان طبیعی نپوشید.

برای تاثیر بیشتر این شکم بند ها حتما از سایز مناسب بدن خودتان استفاده کنید و درصورت احساس درد و ناراحتی در زمان پوشیدن آن، از سایز صحیح مطمئن شوید. دقت کنید که حتما محصولاتی را تهیه کنید که طبق اصول بهداشتی تولید شده و یک لایه کتان در داخل خود داشته باشند که در تماس مستقیم با پوست باشد و ایجاد حساسیت نکند.

بهترین زمان بستن شکم بند بعد از زایمان طبیعی

حداقل طی 9 تا 8 هفته پس از زایمان از شکم بند بعد از زایمان طبیعی استفاده کنید.

مطالب بیشتر:

 

منبع: نی نی +