The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

دستور پخت کباب چوبی مدیترانه ای (سرشار از کربوهیدرات و پروتئین)

آیا مصرف سینه مرغ در دوران بارداری مفید است؟

در دوران بارداری مفیدترین قسمت گوشت مرغ سینه مرغ است که در حالت سرخ شده، حاوی کمترین مقدار اسیدهای چرب اشباع شده (نوع بد چربی) نسبت به سایر قسمت های گوشت مرغ است. سینه مرغ همچنین حاوی کلسترول پایین، همراه با آهن، ویتامین های A، E، سلنیوم و تیامین می باشد که باعث بهبود متابولیسم بدن مادر باردار می شود. که باعث توسعه استخوان ها، اندام ها و سلول های بدن نوزاد کمک می کنند و باعث محافظت بدن کودک در مقابل بیماری های قلبی و دیابت می شوند. همچنین آنکه نصف سینه مرغ پخته شده، تقریبا بیشتر پروتئین مورد نیاز برای مصرف روزانه مادر باردار را تامین می کند.

فواید استفاده از فلفل دلمه ای در دوران بارداری در رژیم غذایی

فلفل دلمه ای جزء سبزیجاتی ست که حاوی ویتامین ث فراوان است و در دوران بارداری مصرف روزانه هشتاد و پنج میلی گرم در یک رژیم غذایی متعادل در فواصل زمانی منظم ویتامین C الزامی است بعلاوه که مصرف انواع فلفل دلمه‌ای حاوی اسید فولیک نیز هستند. این ویتامین از گرفتگی رگ‌ ها و بروز بیماری‌ های قلبی به‌ ویژه در بیماران دیابتی جلوگیری می‌کند. اسید فولیک (فولات) که یکی از ویتامین‌های گروه B است، باعث كاهش ماده‌ای به نام هموسیستئین در خون می‌شود پس در دوران بارداری مصرف این سبزی پرخاصیت بسیار توصیه می شود. 

آیا بادمجان برای بارداری ضرر دارد؟ 

بادمجان جزء سبزیجات کم کالری است به طوری که هر 100 گرم آن حدود 30 کالری دارد که بیشتر آن از کربوهیدرات های پیچیده موجود در آن و حدود پنج گرم است در حالی که مقدار پروتئین و چربی این سبزی بسیار اندک و ناچیز است. بادمجان حاوی فیبر به میزان یک گرم از هر صد گرم است که نسبت به سایر سبزیجات مقدار زیادی نیست، اما با مصرف مداوم آن در سبد غذایی روزانه می تواند به تأمین فیبر غذایی مورد نیاز بدن کمک کند.از آنجایی که شاخص گلیسمی این سبزی پایین است بنابراین برای افراد دیابتی می تواند بسیار مناسب باشد.

خانم باردار و شیرده باید بادمجان را با احتیاط و مراقبت مصرف کنند.

مهمترین ترکیبات موجود در بادمجان، وجود آنتی اکسیدان های بسیار ارزشمند بوده که مهمترین آن ها آنتوسیانین است که این آنتی اکسیدان ها عمدتا در سبزیجات و میوه های با رنگ بنفش یا سیاه دیده می شود و اثر بسیار قدرتمندی بر پیشگیری از آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد ایفا می کنند که می تواند در پیشگیری از سرطان ها و بیماری های قلبی عروقی بسیار مؤثر باشد

 نکته قابل توجه در این سبزی  وجود مواد حساسیت زایی آن است و به دلیل وجود این مواد حساسیت زا مصرف این سبزی در کودکان زیر یک سال کاملا ممنوع است و خانم حامله و شیرده باید بادمجان را با مواظبت و مراقبت مصرف کنند.

سرخ کردن بادمجان سبب جذب مقدار قابل توجهی روغن می شود و این غذای سالم و کم کالری را به غذایی ناسالم و پرانرژی تبدیل میکند. بنابراین بهتر است در مصرف بادمجان از روش های سالم طبخ استفاده شود .

بهترین برنامه غذایی برای سه ماهه اول بارداری 

در سه ماهه اول بارداری بدن مادر دستخوش تغییرات بسیاری می شود تا پاسخگوی رشد سریع جنین درون رحم خود باشد، بنابراین دریافت مواد مغذی مورد نیاز بدن مادر و جنین در حال رشد از اهمیت بیشتری برخوردار است. اما متاسفانه در این مرحله از بارداری اکثر مادران باردار اشتهای چندانی به خوردن غذا ندارند و از طرفی حالت تهوع، استفراغ و ویار که از مشکلات شایع سه ماهه اول بارداری هستند تمایل مادر باردار را به خوردن بسیاری از مواد مغذی ، سالم و ضروری این دوران را کاهش می دهد.

بهترین برنامه غذایی برای مادران باردار بهرمندی از تمامی گروهای غذایی است. برخورداری از یک رژیم متنوع و مغذی  مانند لبنیات، گوشت، غلات، حبوبات و سبزی و میوه می تواند نیازهای شما و فرزندتان را در دوران بارداری تامین کند.

 

دستور پخت کباب چوبی مدیترانه ای   (این وعده غذایی منبعی خوب است از کربوهیدرات، پروتئین ،آنتی اکسیدان، فیبر و ویتامین ث )

مواد لازم

  • روغن زیتون 2 قاشق غذا خوری
  • آبلیموی تازه 4 قاشق سوپ خوری
  • سیر یک حبه، خرد شده
  • ریحان تازه 2 قاشق سوپ خوری، خرد شده
  • کدو 2 عدد، متوسط
  • بادمجان قلمی بلند 1 عدد
  • فیله مرغ 400 گرم
  • فلفل دلمه ای قرمز 1 عدد
  • نمک و فلفل سیاه

طرز تهیه:

 در کاسه ای کوچک روغن زیتون، آبلیمو تازه، سیر و ریحان را مخلوط کنید، نمک و فلفل را به آن اضافه نمایید. کدو و بادمجان را به صورت طولی به قطر ۵ میلی‌ متر ورقه کنید. فیله‌ها را به قطعه‌های مکعبی در اندازه ۵ سانتی خرد کنید، نصف فیله‌ها را داخل ورقه‌های بادنجان و نصف دیگر را داخل کدو‌ها بپیچید و داخل سیخ‌های چوبی کباب یکی‌ در میان با یک تکه فلفل دلمه ای قرمز قرار دهید. سس تهیه شده را به وسیله قلم مو روی کباب‌ها بمالید تا مزه دار شوند و بگذارید نیم ساعت بماند.  کباب‌ها را گریل یا روی کباب پز قرار داده تا کاملاً بپزند. سیخ‌ها را برگردانید تا طرف دیگر نیز بپزد. در طول زمان پخت می توانید از باقی مانده سس، روی کباب‌ها بمالید.

مطالب بیشتر

 

منبع: ماهنامه نی نی +