The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

دستور پخت سینه مرغ با سس خردل منبعی سرشار از پروتئین و کلسیم

گیاه خردل دارای فولات، ریبوفلاوین و دیگر ویتامین های مفید برای بدن است.در دوران بارداری مفیدترین قسمت گوشت مرغ سینه مرغ است. در سه ماهه اول بارداری بدن مادر دستخوش تغییرات بسیاری می شود تا پاسخگوی رشد سریع جنین درون رحم خود باشد، بنابراین دریافت مواد مغذی مورد نیاز بدن مادر و جنین در حال رشد از اهمیت بیشتری برخوردار است. اما متاسفانه در این مرحله از بارداری اکثر مادران باردار اشتهای چندانی به خوردن غذا ندارند و از طرفی حالت تهوع، استفراغ و ویار که از مشکلات شایع سه ماهه اول بارداری هستند تمایل مادر باردار را به خوردن بسیاری از مواد مغذی ، سالم و ضروری این دوران را کاهش می دهد.

بهترین برنامه غذایی برای مادران باردار بهرمندی از تمامی گروهای غذایی است. برخورداری از یک رژیم متنوع و مغذی  مانند لبنیات، گوشت، غلات، حبوبات و سبزی و میوه می تواند نیازهای شما و فرزندتان را در دوران بارداری تامین کند.

 

چرا مصرف سینه مرغ در دوران بارداری مفید است؟

در دوران بارداری مفیدترین قسمت گوشت مرغ سینه مرغ است که در حالت سرخ شده، حاوی کمترین مقدار اسیدهای چرب اشباع شده (نوع بد چربی) نسبت به سایر قسمت های گوشت مرغ است. سینه مرغ همچنین حاوی کلسترول پایین، همراه با آهن، ویتامین های A، E، سلنیوم و تیامین می باشد که باعث بهبود متابولیسم بدن مادر باردار می شود. که باعث توسعه استخوان ها، اندام ها و سلول های بدن نوزاد کمک می کنند و باعث محافظت بدن کودک در مقابل بیماری های قلبی و دیابت می شوند. همچنین آنکه نصف سینه مرغ پخته شده، تقریبا بیشتر پروتئین مورد نیاز برای مصرف روزانه مادر باردار را تامین می کند.

چند نکته درباره مصرف مرغ در دوران بارداری

 به علت خطر باکتری لیستریا (عفونت لیستریوز) بایستی مرغ را تا دمای بالا پخت و سپس مصرف کرد.

اینکه اگرچه جگر مرغ حاوی مواد مغذی بسیار خوبی برای مادر باردار است، با این حال به علت آنکه معمولاً در ایران تزریق آنتی بیوتیک به مرغ ها به درستی انجام نمی پذیرد، جگر مرغ حاوی سموم مختلفی است و بهتر است مادران باردار از مصرف جگر مرغ در بارداری پرهیز کنند.

جگر گوسفند و گوساله حاوی مقادیر زیادی ویتامین A می باشد، از اینرو نباید در دوران بارداری بیش از حد مصرف شود.

 

فواید مصرف متعادل خردل در رژیم غذایی در دوران بارداری

مصرف خردل نه تنها باعث خوشمزه تر شدن مواد غذایی می شود، بلکه فواید بسیاری هم برای سلامتی مادر باردار و فرزند داخل رحم او دارد از جمله:

1- جلوگیری از بروز سرطان با مصرف خردل در رژیم غذایی

به دلیل این که خردل سرشار از مواد مغذی گیاهی است، بنابراين مصرف آن در جلوگیری از رشد سلول های سرطانی در دستگاه گوارش مادر باردار بسیار مفید خواهد بود.

2- کنترل بیماری آسم و کاهش درد عضلات و ورم مفاصل در دوران بارداری با مصرف خردل در رژیم غذایی

از آن جایی كه گیاه خردل حاوی منیزیم و سلنیوم بالایی است، پس مصرف آن برای بدن مادران باردار مزایای ضدالتهابی زیادی خواهد داشت. بنابراین، می توان ادعا كرد كه مصرف خردل در مادران بارداری که به بیماری آسم مبتلا هستند،می تواند باعث تنظیم احتقان سینه، درمان سرماخوردگی و آسم شود.

3- کنترل وزن با مصرف خردل در رژیم غذایی

گیاه خردل دارای فولات، ریبوفلاوین و دیگر ویتامین هاي مفید برای بدن است، که مصرف آن در طی دوران بارداری می تواند متابولیسم بدن مادر باردار را بالا برده و به کاهش وزن او کمک كند. در نهايت، فراموش نکنید كه علت کنترل وزن زنان باردار به كمك مصرف گياه خردل، به دلیل غنی بودن این گیاه از تیامین است.

4- افزایش سیستم ایمنی مصرف خردل در رژیم غذایی

از آن جاییکه گیاه خردل سرشار از مواد معدنی مانند آهن، منگنز و مس است، بنابراين مصرف آن در طی دوران بارداری به مادر باردار کمک می کند تا سیستم ایمنی بدن خود را تقویت كرده و از بروز عفونت های خطرناک و مبتلا شدن به انواع بیماری ها جلوگیری کند.

5- پایین آوردن کلسترول مصرف خردل در رژیم غذایی

وجود مقادیر بالایی از ویتامین B3 و نیاسین در گیاه خردل کمک می کند تا سطح کلسترول خون در بدن مادر باردار تنظیم شده و بدن او از ابتلا به مشکل تصلب شرایین محافظت شود. همچنین، اضافه کردن گیاه خردل به مواد غذایی در هنگام پخت می تواند میزان جریان خون در بدن مادران باردار و فشار آن را به طور موثری تنظیم نمايد.

دستور پخت سینه مرغ با سس خردل منبعی سرشار از پروتئین و کلسیم مناسب برای سه ماهه اول بارداری

 مواد لازم:

  • کره 1 قاشق غذاخوری
  • روغن زیتون 1 قاشق غذاخوری
  • سینه مرغ 4 عدد
  • موسیر 2 عدد، بدون پوست و خرد شده
  • آب مرغ 250 میلی لیتر
  • سیر 2 حبه، خرد شده
  • خامه 2 قاشق غذاخوری
  • خردل سبوس دار 1 قاشق غذاخوری
  • ترخون 1 قاشق غذاخوری، خرد شده
  • برگ آویشن 2 قاشق چایخوری، خرد شده
  • جعفری 1 قاشق غذاخوری
  • نمک و فلفل سیاه
  • برنج یا سیب زمینی پخته شده برای سرو

 

طرز تهیه:

کره و روغن زیتون را در تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار دهید (جنس کف تابه سنگین باشد). سینه مرغ را اضافه کرده و به مدت 5 دقیقه دو طرف سینه‌ مرغ را تفت دهید یا تا زمانیکه طلایی رنگ شوند (پخت را ادامه دهید تا زمانی که مرغ پخته شود). سپس از روی حرارت برداشته و سینه مرغ را کنار بگذارید. تابه را دوباره روی حرارت قرار داده و موسیر را اضافه کرده و به مدت یک دقیقه تفت دهید تا نرم شود.

آب مرغ و سیر را اضافه کرده و اجازه دهید تا مخلوط به جوش آید و مایع موجود غلیظ شود. خردل سبوس دار را اضافه کرده و صبر کنید تا مخلوط دوباره بجوشد سپس خامه را اضافه کرده و سس را با آویشن، ترخون، نمک و فلفل سیاه مزه‌ دار کرده و مخلوط را هم بزنید. سینه مرغ را به تابه برگردانده و به مدت 5 دقیقه حرارت دهید ولی مراقب باشید تا نسوزد. جعفری تازه را روی غذا اضافه کرده و آن را با برنج یا سیب زمینی پخته شده سرو کنید.  پخت این غذا بسیار ساده و در زمانی کوتاه آماده می‌شود. 

سینه مرغ با سس خردل منبعی سرشار از پروتئین و کلسیم مناسب برای دوران بارداری به خصوص سه ماهه اول بارداری می باشد.

 

مطالعه بیشتر:

1- دستور پخت فیله مرغ با سس پستو منبعی سرشار از ویتامین های گروه B ،C ،E

2- دستور پخت خوراک مرغ منبعی سرشار از ویتامین C و پروتئین

3- دستور پخت کاری مرغ منبعی سرشار از ویتامین A و C و پروتئین

 

منبع: ماهنامه نی نی +