The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.
پاستا با گوشت

پاستا با گوشت (منبعی از ویتامین K ،B ،آهن، روی ،منیزیم، امگا 3، کربوهیدرات)

گوشت گاو برترین منبع خوراکی آهن است. در سه ماهه اول بارداری بدن مادر دستخوش تغییرات بسیاری می شود تا پاسخگوی رشد سریع جنین درون رحم خود باشد، بنابراین دریافت مواد مغذی مورد نیاز بدن مادر و جنین در حال رشد از اهمیت بیشتری برخوردار است. اما متاسفانه در این مرحله از بارداری اکثر مادران باردار اشتهای چندانی به خوردن غذا ندارند و از طرفی حالت تهوع، استفراغ و ویار که از مشکلات شایع سه ماهه اول بارداری هستند تمایل مادر باردار را به خوردن بسیاری از مواد مغذی ، سالم و ضروری این دوران را کاهش می دهد.

بهترین برنامه غذایی برای مادران باردار بهرمندی از تمامی گروهای غذایی است. برخورداری از یک رژیم متنوع و مغذی  مانند لبنیات، گوشت، غلات، حبوبات و سبزی و میوه می تواند نیازهای شما و فرزندتان را در دوران بارداری تامین کند.

گوشت گاو و گوساله

گوشت گاو؛ برترین منبع خوراکی آهن است، زیرا منبع آهن موجود آن، در دسترس‌ترین آهن برای استفاده توسط بدن است. گرچه جگرسیاه گاو از میزان بیشتری آهن به نسبت گوشت ماهیچه‌های گاو دارد، ولی از ویتامین آ بیشتری نیز برخوردار است که ویتامینی محلول در چربی بوده و به سادگی می‌تواند به میزان سمی برسد. و معمولا به علت تاثیرات منفی آن بر جنین در حال رشد، توصیه می‌شود که هنگام بارداری در مصرف آن هوشیار باشید. با توجه به موارد ذکر شده، اگر تداوم و مقدار مصرفی جگر سیاه گاو تحت نظارت کامل شما قرار داشته باشد، می‌توان به شکلی ایمن در دوران بارداری مصرف شود. بنابراین، کبابی آن نه‌تنها منبع عالی آهن را برای مادران مهیا می‌کند بلکه سرشار از پروتئین، ویتامین ب6 و ب 12 نیز است که برای پیشگیری از دیگر انواع کم‌ خونی و کمبود روی و کولین نیز ضروری است.

مصرف گوشت در بارداری:

 گوشت منبع نامحدود آهن و پروتئین و روی (zinc) است، سه ماده‌ای که طی بارداری مصرف آن ضروری است. پروتئین از اجزای اصلی ساختار تمامی سلول‌ها در بدن بوده و برای رشد و تکامل ماهیچه و اعضای بدن جنین ضروری است. طی بارداری، نیاز روزانه شما به پروتئین به 71 گرم افزایش می‌یابد. برای پشتیبانی از افزایش حجم خون خود و پیشگیری از کم‌ خونی (کاهش سلول‌های قرمز خون)، افزایش مصرف روزانه آهن به میزان 27 میلی‌گرم نیز ضروری است.  

 آیا مصرف پاستا در دوران بارداری مضر است؟

پاستا منبع عالی کربوهیدرات های پیچیده، ویتامین های A، B و اسید فولیک است.در دوران بارداری که زمان حساسی است، مادر باید مراقب خورد و خوراک خود باشد  جواب این سوال به نوع (آرد)، حجم و دفعات مصرف آن بستگی دارد.پاستا حاوی مواد مغذی لازم و ویتامین های فراوان برای خانم باردار است و مصرف محدود آن مشکلی به وجود نمی آورد اما خوب است به نکاتی که در ادامه مطلب می آید، توجه شود.همچنین خانم حامله باید از مصرف هر نوع ماده غذایی فرآوری شده بپرهیزد. پاستا نیز نوعی ماده غذایی فرآوری شده به حساب می آید. پس سعی کنید  مصرف آن را محدود کنید در زمان حاملگی. 

مصرف بروکلی در بارداری

فواید بروکلی آن‌چنان عظیم است که خوردن هرچه بیشتر آن (در حد امکان) توسط متخصصین پیشنهاد می‌شود. این خوراکی برای ترکیبات آنتی‌اکسیدانی اعجاب‌آورش بسیار شناخته شده است، زیرا حاوی فولات، کلسیم، پتاسیم، ویتامین آ، کاروتینوئید، زیاکسانتین و لوتئین است. تمامی این مواد مغذی عالی و سرشار از فیبر ،  باعث کاهش یبوست ناخوشایند بارداری می‌شوند.

فواید آووکادو در بارداری

این‌ها منبعی عالی برای چربی‌های اشباع نشده و برخی از چربی‌های امگا هستند. چربی‌های اشباع نشده برای مخاط سلولی و کاهش خطر افزایش "انسولین" بسیار مهم هستند. از آن‌جایی‌که در دوران بارداری احتمال ابتلا به دیابت افزایش می‌یابد، بهبود میزان انسولین باعث کاهش خطر ابتلا به دیابت می‌شود.

دستور پخت پاستا با گوشت ((این وعده غذایی منبعی خوب است از ویتامین های C ،K ،B ،A، آهن، پروتئین، فولات، فیبر، کلسیم، منیزیم، پتاسیم، امگا 3، کربوهیدرات)) 

مواد لازم

  • پاستا 2 پیمانه
  • گوشت گوساله بدون چربی 200 گرم
  • روغن زیتون 1 قاشق غذا خوری
  • گوجه فرنگی 1 عدد، خرد شده
  • قارچ 1 پیمانه، خرد شده
  • کلم بروکلی 2 پیمانه، به قطعات کوچک خرد شده
  • فلفل سیاه

سس پستو بادام و آووکادو

  •  بادام 1/2 پیمانه، خلال بادام
  • ریحان تازه 1 دسته، خرد شده
  • آبلیمو 2 قاشق غذاخوری
  • سیر 1 حبه، کوبیده شده
  • آووکادو 1/2

 

طرز تهیه:

ظرف مخصوص گریل را از قبل گرم نمایید. برای تهیه پستو:

خلال بادام و ریحان را داخل مخلوط کن ریخته و بخوبی مخلوط نمایید. آبلیمو، سیر و آووکادو را اضافه نموده و دوباره مخلوط نمایید تا بصورت کاملاً یکنواخت درآید. در ظرفی مناسب ، آب را بجوش آورده (مقدار کمی نمک و روغن اضافه نمایید) پاستا را داخل آن ریخته و طبق دستور روی بسته آبکش نمایید. مقداری از آب پاستا را نگه دارید. پاستا را در یک ظرف مناسب ریخته و درب ظرف را بگذارید (برای اینکه گرم بماند).  گوشت را آغشته به روغن زیتون نمایید و در ظرف مخصوص گریل روی حرارت گذاشته تا  کاملاً پخته شود. در یک ماهی تابه نچسب، گوجه فرنگی، قارچ و کلم بروکلی را بمدت 2 الی 3 دقیقه حرارت دهید، به پاستا اضافه نمایید. گوشت را بصورت تکه های باریک درآورده و با مقدار کمی آب پاستا به پاستا اضافه نمایید سپس سس پستو را اضافه کرده و بمدت 2 دقیقه روی حرارت ملایم گذاشته تا تمامی مواد بخوبی با یکدیگر مخلوط شوند. آن را با فلفل سیاه مزه دار کنید.

مطالب بیشتر:

منبع: ماهنامه نی نی +