The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

دستور پخت سوپ مدیترانه ای پاستا منبعی سرشار از ویتامین B و اسید فولیک

در سه ماهه اول بارداری بدن مادر دستخوش تغییرات بسیاری می شود تا پاسخگوی رشد سریع جنین درون رحم خود باشد، بنابراین دریافت مواد مغذی مورد نیاز بدن مادر و جنین در حال رشد از اهمیت بیشتری برخوردار است. اما متاسفانه در این مرحله از بارداری اکثر مادران باردار اشتهای چندانی به خوردن غذا ندارند و از طرفی حالت تهوع، استفراغ و ویار که از مشکلات شایع سه ماهه اول بارداری هستند تمایل مادر باردار را به خوردن بسیاری از مواد مغذی ، سالم و ضروری این دوران را کاهش می دهد.

بهترین برنامه غذایی برای مادران باردار بهرمندی از تمامی گروهای غذایی است. برخورداری از یک رژیم متنوع و مغذی  مانند لبنیات، گوشت، غلات، حبوبات و سبزی و میوه می تواند نیازهای شما و فرزندتان را در دوران بارداری تامین کند.

 

 فولات از گروه ویتامین‌ های B است و از جنین در برابر بیماری‌های سیستم عصبی محافظت می‌کند. همچنین نتایج پژوهش‌های اخیر تاکید دارند که مصرف روزانه مقدار پیشنهادی ۶۰۰  میکروگرم در طی سه‌ماهه اول بارداری، احتمال بروز مشکلات روانی و احساسی در کودکان را کاهش می‌دهد. از سال ۱۹۹۶ در بعضی از کشور مثل امریکا، غلات تصفیه‌ شده‌ای مثل نان، ماکارونی، برنج و بیسکویت را با اسید فولیک (نام صنعتی فولات) غنی کردند. زیرا فولیک اسید تقریبا دوبرابر سریعتر از فولات خوراکی‌های طبیعی، جذب بدن می‌شود.  

خوردن محصولات غنی شده بهمراه مکمل‌های دوران بارداری می‌تواند مقدار اسید فولیک مصرفی را بیش از ۱۰۰۰ میکروگرم افزایش دهد. این افزایش، ممکن است شما را در خطر انقباضات شکمی، اسهال یا مشکلات خواب قراردهد.

 

خواص مصرف اسفناج در رژیم غذایی دوران بارداری

 اسفناج نیز منبع بسیار مناسبی از فولات هست که مقداری نیز آهن به بدن شما می‌رسانند.

اسفناج؛ مقدار زیادی آهن، کلسیم، سدیم، پتاسیم، ید، مس، منیزیم، لسیتین، کلروفیل، کاروتن، اسید اگزالیک و اسید ارسنیک دارد و به علت داشتن منیزیم، جلوی پیشرفت سرطان را می گیرد. البته اگر به دنبال جذب حداکثری آهن موجود در سبزیجات هستید، باید آنها را همراه با ویتامین C مصرف کنید. ترکیب فلفل دلمه‌ای با سبزیجات یا لیوانی از آب پرتقال تازه ترکیبات مناسبی هستند. 

 

خواص مصرف لوبیا در رژیم غذایی دوران بارداری

 این خوراکی‌ها نه تنها اَبر منبعی از فولات بلکه منبع کم‌چرب پروتئین و منبع خوبی از فیبر خوراکی نیز است که طی بارداری، تمامی آن‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند. بارداران به پروتئین نیاز بیشتری داشته و تحت تاثیر تحرک کم شکم و روده‌ها، ‌اغلب به نشانه‌های یبوست شدید دچار می‌شوند. بنابراین فیبر موجود در این خوراکی‌ها به کاهش یبوست طی بارداری نیز کمک می‌کند.

 

 دستور پخت سوپ مدیترانه ای پاستا منبعی سرشار از ویتامین B و اسید فولیک مناسب برای دوران بارداری به خصوص سه ماهه اول بارداری

مواد لازم

  • روغن زیتون یا کانولا 3 قاشق غذاخوری
  • پیاز متوسط 1 عدد، خرد شده
  • سیر 2 حبه، کوبیده شده (دلخواه)
  • هویج 4 عدد، خرد شده
  • آویشن، پونه کوهی، ریحان خشک 2 قاشق چایخوری
  • نمک 1 قاشق چایخوری
  • آب مرغ 6 پیمانه، بدون نمک
  • آب گوجه فرنگی 1/2 1 پیمانه
  • گوجه فرنگی تازه 2 پیمانه، خرد شده
  • لوبیا سفید 200 گرم، پخته شده (یا هر نوع لوبیا دیگر به دلخواه)
  • کدو متوسط 1 عدد، خرد شده
  • پاستا شکلی کوچک 3/4 پیمانه
  • اسفناج و چغندر سبز 270 گرم، شسته و خرد شده
  • فلفل سیاه
  • پنیر پارمزان برای سرو، رنده شده

 

طرز تهیه:

روغن زیتون را در تابه‌ی نچسب روی حرارت ملایم قرار دهید. پیاز را اضافه کرده و به مدت 2 دقیقه تفت دهید. سپس سیر (اختیاری)، هویج، پونه کوهی را اضافه کرده و به مدت 3 دقیقه پخت را ادامه دهید. نمک، آب مرغ و آب گوجه فرنگی را اضافه کرده و اجازه دهید تا مخلوط به جوش آید، سپس حرارت را کم کرده و مخلوط را برای 10 دقیقه هم بزنید. گوجه فرنگی، لوبیا، کدو و پاستا را اضافه کرده و به مدت 20-15 دقیقه حرارت دهید تا زمانیکه پاستا کاملا پخته شود. در 10 دقیقه پایانی باقی سبزیجات را اضافه کرده و پخت را کامل کنید. در پایان سوپ را مزه‌دار کرده و در صورت تمایل برای غلظت مناسب، آب یا آب مرغ اضافه کنید و بلافاصله سوپ را سرو کنید. پنیر پارمزان را فراموش نکنید.

سوپ مدیترانه ای پاستا منبعی سرشار از ویتامین B و اسید فولیک مناسب برای دوران بارداری به خصوص سه ماهه اول بارداری می باشد.

 

مطالعه بیشتر:

1- دستور پخت سالاد مرغ با زردآلو خشک و بادام حاوی ويتامين C و A و پروتئین

2- دستور پخت سینه مرغ با سس خردل منبعی سرشار از پروتئین و کلسیم

3- دستور پخت کتلت مرغ با سس قارچ منبعی سرشار از ویتامین های A,B,D

 

منبع: ماهنامه نی نی +