The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

عوارض دیستوشی شانه بعد از تولد چیست و چگونه درمان می شود؟

دیستوشی شانه به شرایطی گفته می شود که در آن حین زایمان شانه جنین در کانال زایمانی گیر کرده و مانع از خروج نوزاد خواهد شد.محل گیر کردن شانه، در پشت استخوان پوبیس مادر است و بیشتر در نوزادانی رخ می دهد که نسبت به کانال زایمان بزرگ به نظر می رسند. این حالت ممکن است سبب بروز عوارض دیستوشی شانه در نوزاد حین زایمان و حتی بعد از تولد گردد که در این متن توضیح داده شده است

عوارض دیستوشی شانه چیست؟

دیستوشی شانه‌‌‌‌‌‌‌ می‌‌تواند با خطراتی برای مادر و نوزاد همراه شود. بیشتر مادران و نوزادان مبتلا به دیستوشی شانه هیچ عارضه قابل توجه یا طولانی مدتی را بعد از زایمان تجربه‌‌‌‌‌ نمی‌‌کنند. با این حال برخی عوارض نادر شامل خونریزی بیش از حد در مادر، آسیب دیدگی شانه‌‌‌‌، بازو یا دست نوزاد، کمبود اکسیژن و آسیب مغزی نوزاد، پارگی بافت‌‌‌‌‌هایی‌‌‌‌‌ مانند دهانه رحم‌‌‌‌، رحم یا مهبل در مادر گزارش شده است.

پزشک‌‌‌‌‌‌‌ می‌‌تواند بسیاری از این دست عوارض را معالجه کرده و به حداقل برساند. در اکثر نوزادان پس از تولد عوارض باقی‌‌‌‌‌ نمی‌ماند اما در کمتر از 10 درصد نوزادانی که آسیب دیدگی پس از دیستوشی شانه دارند عوارض دائمی‌‌‌‌ می‌شود.

موضوع قابل توجه اینجاست که تجربه یک بار دیستوشی شانه‌‌‌‌ می‌تواند سبب افزایش احتمال بروز آن در بارداری بعدی شود.‌‌‌‌‌ پس قبل از زایمان با پزشک خود در مورد آن صحبت کنید.

عوارض دیستوشی شانه بعد از تولد چیست؟

اکثر نوزادان بعد از دیستوشی شانه دچار مشکل خاصی نمی‌شوند. اما از آنجا که ممکن است دچار جراحت خاص یا فقدان اکسیژن شده باشند باید مدتی را در بخش مراقبت‌های ویژه بگذرانند تا پزشک درمورد عوارض دیستوشی شانه اطمینان حاصل کند. برخی به فیزیوتراپی نیاز دارند و اگر نوزاد دچار آسیب شده باشد باید با کمک به او شیر داد. اگر مادر زایمان سختی را تجربه کرده باشد و دچار پارگی یا جراحت باشد نیاز به استراحت بیشتری خواهد داشت. ممکن است از نظر عاطفی مشکل پیدا کرده باشد یا برای نوزاد خود احساس نگرانی یا گناه و تقصیر کند. در این زمان وظیفه ماماست که با دادن اطمینان قلبی از صحت نوزاد، به او در رفع نگرانی‌هایش کمک کند. پزشک در مورد علت دیستوشی با شما صحبت می‌کند و از آنجا که احتمال وقوع آن در زایمان بعدی بالاست ممکن است سزارین را پیشنهاد دهد.

چگونه دیستوشی شانه را‌‌‌‌ می‌توان درمان کرد؟

پزشکان از یک "HELPERR" به عنوان راهنمای درمان دیستوشی شانه استفاده‌‌‌‌‌‌‌ می‌‌کنند:

  • "H" مخفف کمک است. پزشک باید از مادر و کمک پرستاران یا دیگر پزشکان درخواست کمک کند.
  • "E" مخفف ارزیابی اپیزوتومی است. اپیزوتومی برشی در پرینه بین مقعد و دهانه واژن است. این موضوع راه حل آزادسازی شانه نوزاد نیست اما کمک کننده است.
  • "L" مخفف پاست. پزشک ممکن است از مادر بخواهد که پاهای خود را به سمت معده خود بکشید. به این کار‌‌‌‌‌ مانور مکروتز نام دارد و با کمک به چرخش لگن سبب آزادسازی بازوی نوزاد‌‌‌‌ می‌شود.
  • "P" مخفف فشار است. پزشک شما برای چرخش شانه نوزاد و رهاسازی آن، بر روی قسمت خاصی از لگن فشار‌‌‌‌‌‌‌ می‌‌آورد.
  • "E" مخفف مانور چرخش داخلی است و به معنای کمک به چرخش شانه‌‌‌‌های نوزاد در جایی است که بتواند راحت‌تر از آنجا عبور کند.

 "R" به معنای خارج کردن بازوی خلفی از کانال تولد است. اگر پزشک بتواند یکی از بازوهای نوزاد را از کانال زایمان آزاد کند‌‌‌‌، شانه دیگر نوزاد نیز آزاد‌‌‌‌ می‌شود.

  • "R" مخفف غلتیدن بیمار است. پزشک از خانم‌‌‌‌ می‌خواهد چهاردست و پا شود. این حرکت‌‌‌‌‌‌‌ می‌‌تواند به نوزاد کمک کند تا راحت‌تر از کانال زایمان عبور کند.

لازم نیست دستورات به ترتیب ذکر شده انجام شوند تا مؤثر باشند. مانورهای دیگری نیز وجود دارند که پزشک‌‌‌‌‌‌‌ می‌‌تواند برای کمک به مادر یا نوزاد انجام دهد. انجام این تکنیک‌‌‌‌‌‌ها و موفقیت آن به مادر و موقعیت نوزاد و تجربه پزشک بستگی دارد.

 آیا‌‌‌‌‌‌‌ می‌‌توان از بروز این مشکل و نیز عوارض دیستوشی شانه جلوگیری کرد؟

پزشک‌‌‌‌ می‌تواند احتمال بروز دیستوشی شانه را در خانم باردار تا حدی پیش‌بینی کند اما این بدان معنی نیست که روش‌های تهاجمی را پیشنهاد دهد. این روش‌ها‌‌‌‌‌ شامل زایمان سزارین یا القاء زایمان قبل از موعد است. بهتر است با پزشک در رابطه با نحوه برخوردش با دیستوشی شانه صحبت کنید و نظرش را جویا شوید.

https://www.healthline.com/health/pregnancy/delivery-shoulder-dystocia#prevention