The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

علائم هشدار دهنده زایمان زودرس آیا نگران کننده است؟

اگر علائم اصلی مربوط به زایمان مانند شروع درد های منظم که به مرور فاصله ی بین آن ها کمتر شده و طول مدت هر یک بیشتر می شود و تغییرات بازشدن و کوتاه شدن دهانه رحم  در یک مادر باردار قبل از هفته ی 37 رخ دهد، به آن علائم خطر زایمان زودرس گفته می شود.

اما اگر زایمان قبل از هفته ی 37 و بعد از هفته ی 20 رخ دهد به آن زایمان زودرس می گویند. در این متن ضمن توضیح علائم هشدار دهنده زایمان زودرس به شما خواهیم گفت که درصورت بروز نشانه ها چه اتفاقی برای شما و جنین خواهد افتاد.

 چرا علائم هشدار دهنده زایمان زودرس نگران کننده است؟

تمامی علائم هشدار دهنده زایمان زودرس از دیدگاه علم پزشکی نگران کننده هستند زیرا ممکن است که هنوز جنین به طور کامل تکامل پیدا نکرده باشد و در صورت وقوع زایمان زودرس نتواند در دنیای خارج از رحم به راحتی زندگی کند که در این صورت با مشکلات جدی مواجه خواهد شد. برخی از این مشکلات مانند فلج مغزی در تمام طول عمر ادامه می یابد اما برخی دیگر مانند مشکلات شنوایی ممکن است در سنین بالاتر پدیدار شوند. زایمان زودرس، نوزاد را در معرض خطراتی قرار خواهد داد، از جمله:

  • وزن کم هنگام تولد
  • مشکلات تنفسی مربوط به بلوغ ناکامل ریه ها
  • تکامل ناکافی ارگان ها
  • افزایش احتمال مشکلات بینایی
  • افزایش احتمال مشکلات ذهنی و یادگیری
  • و ...

آیا خطر مشکلات قلبی در نوزادان زودرس بیشتر است؟

بله، خطر وجود مشکلات قلبی در نوزادانی که زودتر از موعد مقرر یعنی قبل از هفته ی 37 متولد می شوند متولد می شوند بیشتر می باشد. این خطر زمانی به اوج می رسد که نوزاد قبل از هفته ی 34 به دنیا بیاید.

چه عوالی خطر بروز علائم هشدار دهنده زایمان زودرس را افزایش می دهند؟

ریسک فاکتور های مربوط به زایمان پره ترم شامل موارد زیر می باشد:

یکی از مواردی که در سونوگرافی های سه ماهه ی آخر بارداری ذکر می شود، طول سرویکس یا دهانه ی رحم است. عدد ذکر شده در این بخش نباید از 30 میلی متر کمتر باشد. کمتر بودن طول دهانه ی رحم خطر زایمان زودرس را افزایش می دهد زیرا ممکن است که یکی از نشانه های شروع تغییرات آن (دیلاتاسیون و افاسمان) باشد. لازم به ذکر است که اگر طول دهانه ی رحم شما کمتر از این مقدار گزارش شده نگران نباشید. از طریق انجام روشی به نام سرکلاژ (دوختن دهانه ی رحم) می توان در بیشتر موارد مانع از زایمان زودرس شد.

  • فاصله ی کم بین بارداری ها (فاصله ی کمتر از 6 ماه)
  • سابقه ی داشتن اعمال جراحی بر روی رحم و دهانه ی رحم
  • برخی از مشکلات در طول بارداری مانند بارداری های چند قلو و خونریزی واژینال در طی بارداری
  • برخی از مسائل مربوط به سبک زندگی در دوران بارداری مانند: سیگار کشیدن، مصرف مواد مخدر و ...
  • بیش از اندازه چاق و یا لاغر بودن پیش از بارداری
  • مشکلات مربوط به سلامتی مادر مانند دیابت و فشار خون و ...
  • سن بالای 35 سال
  • عدم دریافت مراقبت های درمانی مناسب

آیا می توان از وقوع زایمان زودرس جلوگیری کرد؟

برای جلوگیری از زایمان زودرس باید قبل از بروز نشانه های آن اقدام کنید به این ترتیب که اگر در بارداری های قبلیتان سابقه ی زایمان زودرس دارید، درصورت بارداری مجدد هرچه سریع تر پزشک مناسبی انتخاب کرده و تحت نظر او قرار بگیرید. پزشکی که انتخاب می کنید باید در زمینه ی مدیریت کردن بارداری های پرخطر مهارت کافی را داشته باشد. از انجام مواردی مانند مصرف سیگار و ... اجتناب کنید. و فاصله ی بین فرزندانتان را کمتر از 6 ماه تا یک سال تنظیم نکنید. بیماری هایی مانند دیابت و فشار خون را قبل از اقدام به بارداری کنترل کنید.

علائم هشدار دهنده زایمان زودرس چیست؟

اگر هر یک از نشانه های زیر را در خود دیدید، هرچه سریع تر با پزشک تماس بگیرید:

  • تغییر ترشحات واژینال، خروج ترشحات آبکی، مخاطی و یا خونی
  • افزایش قابل توجه در مقدار ترشحات واژینال
  • احساس فشار شدید در شکم و لگن
  • کمر درد پایدار
  • انقباضات شکمی با و یا بدون اسهال
  • انقباضات رحم و یا همان سفت شدن رحم به طور منظم که معمولاً دردناک می باشند.
  • پاره شدن کیسه آب ( نشانه ی پاره شدن کیسه آب خروج یک مایع آبکی به صورت یکباره و یا تدریجی از واژن می باشد)

زایمان زودرس چگونه تشخیص داده می شود؟

زمانی تشخیص زایمان زودرس مطرح می شود که پزشک وقوع تغییراتی را در دهانه ی رحم مشاهده کند.

زمانی که پزشک به خطر زایمان زودرس شک کند، یک معاینه ی لگنی و یا اصطلاحاً معاینه ی داخلی انجام خواهد داد تا ببیند که آیا دهانه ی رحم شما باز شده است یا نه؟ بعلاوه از طریق یک مانیتور انقباضات رحمی بررسی خواهد شد. طول انقباضات و فاصله ی میان آنها ثبت می گردد. یک سونوگرافی واژینال برای بررسی طول سرویکس نیز انجام خواهد شد. سطح فیبرونکتین جنینی هم در ترشحات واژینال بررسی می شود. وجود این پروتئین در ترشحات رحم دلالت بر زایمان زودرس دارد.

بر اساس نتایج حاصل از این معاینات پزشک تصمیم می گیرد که شما باید بستری شوید یا نه.

آیا در صورت وجود علائم هشدار دهنده زایمان زودرس، قطعا جنین زودتر از موعد متولد خواهد شد؟

در بیشتر موارد از طریق مدیریت صحیح شرایط می توان مانع از وقوع زایمان پره ترم شد. فقط در 10 درصد موارد افراد دارای علائم زایمان زودرس در طی 7 روز آینده زایمان خواهند کرد و بیشتر آنها از طریق کنترل دقیق شرایط، 37 هفته را پشت سر خواهند گذاشت.

اگر علائم هشدار دهنده زایمان زودرس، چه باید کرد؟

اگر با انجام تمام روش های درمانی علائم مربوط به زایمان زودرس بر قوت خود باقی بود، نوع رویکرد درمانی به وضعیت سلامتی مادر، جنین، سن بارداری و ... بستگی دارد. ممکن است که پزشک صلاح بداند که زایمان را تا حد امکان به تعویق اندازد. در طی این مدت درمان هایی برای مادر در نظر گرفته می شود. این درمان ها شامل تجویز کورتیکواستروئیدها، منیزیوم سولفات و توکولیتیک ها می باشد.

 

بیشتر بدانید:

1- زایمان زودرس در بارداری قبل، آیا باز هم تکرار میشود؟ سرکلاژ و استراحت مطلق مشکل را حل میکند؟

2- نشانه‌های زایمان نارس و هر آنچه که در انتظار نوزاد نارس است

3- نشانه های زایمان زودرس چیست؟

4- نشانه هایی زایمان زودرس چیست و چه دلایلی دارد؟