The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

کم تحرکی اسپرم چیست و چگونه درمان می شود؟

ممکن است که ماه ها و حتی سال ها برای باردار شدن تلاش کرده باشید اما هنوز موفقیت حاصل نشده باشد. در حقیقت متخصصان می گویند که اگر زوجی 12 ماه متوالی در روزهای تخمک گذاری برای بارداری اقدام کرده و موفق نشده اند، برای بررسی علل احتمالی باید به مراکز ناباروری مراجعه کنند. یکی از علت های باردار نشدن بانوان کم تحرکی اسپرم است که خوشبختانه به مدد پیشرفت های علم پزشکی به راحتی قابل تشخیص و درمان خواهد بود. اگر شما و یا همسرتان نیز مشکل کم تحرکی اسپرم دارید و می خواهید بدانید که آیا بارداری با حرکت کم اسپرم امکان پذیر است؟ کم تحرکی اسپرم چگونه درمان میشود و ... تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

کم تحرکی اسپرم

به منظور انتخاب موثرترین روش درمانی برای زوجینی که مشکل ناباروری دارند، تشخیص علت یا علل زمینه ای ناباروری از اهمیت زیادی برخوردار است. هرچند تشخيص دقيق علت ها برای کسب موفقیت لازم و همیشه ممکن نیست، اما مطمئناً به تحقق این امر کمک می کند. بیشتر موارد ناباروری بسیار پیچیده و متشکل از عوامل متعددی هستند که برخی از آنها شناخته شده و برخی دیگر هنوز در دست مطالعه قرار دارند.

امروزه یکی از شایع ترین دلایل ناباروری در آقایان و نیز بانوان  کم تحرکی اسپرم و تنبلی تخمدان است. کم تحرکی اسپرم به عدم توانایی اسپرم برای حرکت سریع و مؤثر به سمت مقصد مورد نظر یعنی تخمک گفته می شود. در بین آقایانی که با این مشکل مواجهند اکثر اسپرم ها در حرکت خود بسیار کند و یا فاقد حرکت هستند و حتی ممکن است اصلا به کانال واژن نرسند. بسیاری از آنها نیز بلافاصله می میرند. اما احتمال بارداری با حرکت کم اسپرم وجود دارد و به مدد پیشرفت های علم پزشکی در زمینه درمان مشکلات باروری بارداری با اسپرم بی تحرک غیر ممکن نیست.

چند دلیل احتمالی برای کم تحرکی اسپرم می توان ذکر کرد. در بعضی موارد، تغییر در سبک زندگی برای درمان ناباروری کافی است. در غیر این صورت اقدامات خاصی در کلینیک های باروری صورت می گیرد تا بارقه امیدی برای زوج های جوان خواهان فرزند باشد.

علل کم تحرکی اسپرم

شایع ترین علل کم تحرکی اسپرم عبارتند از:

  • گرما: گرمای شدید دشمن اسپرم است بنابراین باید از دوش بیش از حد گرم و همچنین از نشستن در وان آب داغ و یا سونا خودداری کرد. لباس زیر و شلوار جین تنگ هم به هیچ وجه توصیه نمی شود. از قرار دادن لپ تاپ یا هر چیزی که گرما ایجاد می کند بر روی پا خودداری کنید.
  • رابطه جنسی بیش از حد: اگر قصد بارداری دارید، شاید این طور به نظر برسد که مقاربت زیادی می تواند راه حل خوبی باشد، اما اینطور نیست. داشتن رابطه جنسی زیاد تحرک اسپرم را کم می کند. غیر از پنجره باروری، رابطه جنسی را به دو یا سه روز یکبار محدود کنید. پنجره باروری مدت زمانی در ماه است که بیشترین احتمال بارداری وجود دارد.
  • استرس: به خوبی از آثار استرس بر سلامت عمومی خود، آگاه هستید. استرس به سلامتی اسپرم نیز آسیب می زند. همانطور که استرس موجب کرختی و سستی بدن می شود، در حرکت اسپرم نیز رخوت ایجاد می کند. راهی برای خلاصی از این وضع پیدا کنید حتی به دنبال تکنیک های تن آرامی یا مراقبه (مدیتیشن) باشید.
  • فلزات سنگین: از قرار گرفتن در معرض فلزات سنگین خودداری کنید و نیز مصرف غذاهایی مانند نمک یددار را به حداقل برسانید.
  • تغذیه ضعیف: اگر به میزان کافی ویتامین ث یا ویتامین ب 12 در رژیم غذایی خود نداشته باشید، تحرک اسپرم کم می شود.
  • استعمال دخانیات: مضرات استعمال دخانیات به دلایل بی شماری که در این جا نمی گنجد، بر کسی پوشیده نیست. کم تحرکی اسپرم یکی از مواردی است که می توان به آن اشاره کرد.
  • مصرف نوشابه های الکلی: الکل نیز موجب آسیب های متعدد به بدن از جمله کم تحرکی اسپرم می شود.

درمان سریع کم تحرکی اسپرم

اگر بعد از ایجاد تغییرات مناسب در سبک زندگی، همچنان با کم تحرکی اسپرم مواجه هستید بهتر است برای درمان ناباروری به کلینیک هایی که به این منظور تاسیس شده اند، مراجعه نمائید. تلقیح داخل رحمی (IUI) یکی از درمان های ایده آل برای کم تحرکی اسپرم است. در این روش اسپرم مستقیماً به رحم تزریق می شود به طوری که حرکت ضعیف دیگر مانع از عدم بارداری نخواهد شد. درصورت عدم توفیق IUI می توان از لقاح آزمایشگاهی یا IVF استفاده کرد.

https://www.embryo.net/blog/2015/06/15/low-sperm-motility-causees-and-159473

 

بیشتر بدانید:

1- علت و درمان ناباروری مردان

2- افزایش کیفیت اسپرم مردان با ورزش کردن

3- تاثیر سیگار کشیدن بر اسپرم مردان

4- آزمایش اسپرم برای تشخیص ناباروری

5- کیفیت اسپرم در فصل های مختلف سال