The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

آزمایش اسپرم برای تشخیص ناباروری

اگر شش ماه است که برای بارداری اقدام کرده‌اید و از هیچ روش جلوگیری استفاده نمی ‌کنید اما هنوز بارداری اتفاق نیفتاده و نگران هستید، گفته های دکتر مریم خادم، متخصص زنان و زایمان را بخوانید.

 

طبق تعریف نازایی، اگر زوجی به مدت یک سال نزدیکی بدون جلوگیری داشته‌ باشد اما بارداری اتفاق نیفتد، در این صورت احتمال ناباروری وجود دارد. در صورتی که خانمی 25 سال دارد و بعد از شش ماه تلاش برای بارداری به نتیجه مثبت نرسیده‌اند، بعد از شرح حال و معاینه نرمال، تنها باید فرصت بیشتری به وی برای بارداری داده شود چون سن او تنها 25 سال است. این گروه از زنان باید از نگرانی دست بردارند و استرسی نداشته باشند، چرا که استرس خود به تنهایی می‌تواند بر عادت ماهیانه و تخمک‌گذاری اثر منفی بگذارد.

ضمن اینکه اطرافیان و همسر فرد نیز باید از کنجکاوی بی‌مورد و ایجاد استرس برای او پرهیز کنند و بر عکس با ایجاد محیطی آرامش‌ بخش از آثار منفی استرس در ایجاد ناباروری بکاهند. اما در صورتی که سن زنان بالای 30 سال باشد و بعد از شش ماه نزدیکی بدون جلوگیری بارداری رخ ندهد، این مساله باید بلافاصله مورد بررسی و ارزیابی قرار بگیرد.

تشخیص ناباروری باید با آزمایش اسپرم آغاز شود چرا که علت تقریبا نیمی از موارد نازایی مرد است نه زن. اگر در آزمایش اسپرم مشکلی دیده شد، فرستادن مرد به نزد متخصص اورولوژی برای معاینه بیضه‌ها و در صورت واریکوسل انجام جراحی می‌تواند مفید باشد. (اگرچه هنوز قطعی نیست که ترمیم واریکوسل بتواند در بهبود نطفه نقش داشته باشد). ترک سیگار، الکل یا مواد مخدر نیز بسیار کمک‌کننده است. اگر هیچ یک از موارد فوق نتوانست پارامترهای نطفه را بهبود بخشد، با گزینه IVF هنوز تا حداكثر هر بار احتمال 38 درصد بارداری وجود دارد.

متاسفانه به دلیل هزینه بالای روش فوق، انجام آن محدود به موارد شکست روش IUI یا اندک بودن میزان اسپرم می‌شود. در موارد ناباروری مرد که سطح اسپرم‌ها صفر یا نزدیک به صفر است، باید نمونه‌برداری مستقیم از بیضه یا اپیدیدیم انجام شود. در صورت شکست همه این روش‌ها، استفاده از «تخمک اهدایی» و انجام ICSI مدنظر قرار مى‌گیرد.

در صورت اطمینان از سالم بودن نطفه، می‌توان بررسی‌های مربوط به خانم را شروع کرد که شامل آزمایش هورمونی، سونوگرافی و عكس رنگى است. شرح حال دقیق از منظم بودن عادت ماهیانه، علایم پرمویی، وزن زیاد، مشکلات تیروئید و معاینه لگنی نیز جزو ضروریات است.

 

مطالعه بیشتر :

1- روش های لقاح مصنوعی برای باردار شدن

2- بارداری با استفاده از تخمک اهدایی

3- 7 دلیل ضعیف شدن اسپرم و قدرت باروری

4- کنترل و درمان عوامل موثر بر ناباروری

منبع: سلامت نیوز