The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

علت چرخش جنین در رحم مادر چیست؟

در اوایل بارداری جنین هنوز کوچک است و آنقدر فضا دارد که بتواند آزادانه در درون رحم حرکت کرده و به اطراف بچرخد. اما هر قدر به هفته های پایانی بارداری نزدیک می شوید، جنین فضای کمتری برای حرکت دارد و باید خود را در موقعیت مناسب برای زایمان طبیعی قرار دهد. در این مقاله به شما خوهیم گفت که علت چرخش جنین در رحم چیست و این چرخش تا چند هفتگی باید انجام شود؟

علت چرخش جنین در رحم مادر چیست؟

در اواخر سه ماهه سوم بارداری، معمولا جنین سرش را به سمت پایین رحم برمی‌گرداند. این اتفاق بین هفته ۳۲ تا ۳۶ بارداری رخ می‌دهد. موقعیت سر و ته بودن جنین باعث کوتاه‌تر شدن زمان زایمان می‌شود و زایمان برای مادر راحت‌تر و امن‌تر اتفاق خواهد افتاد. مقاله زیر را بخوانید تا متوجه شوید چرا سر و ته شدن جنین قبل از زایمان ضروری است، علت چرخیدن جنین در رحم چیست و چه راهکارهایی برای سر و ته شدن جنین وجود دارد.

چرا سر و ته شدن جنین در رحم  قبل از زایمان ضروری است؟

جنین طی روند زایمان داخل لگن مادر حرکت می‌کند. این کار باعث سهولت کار مادر در زور زدن و بیرون دادن جنین می‌شود. علاوه بر این، اگر جنین قبل از زایمان در حالت سر و ته باشد، احتمال بروز مشکلات هنگام تولد نوزاد کاهش می‌یابد و زایمان کوتاه‌تر و با درد کمتری همراه خواهد بود. هنگامی‌کایده‌آل و بدون خطر است. هنگامی‌که جنین رو به پایین قرار دارد، سر جنین به گردن رحم مادر فشار وارد می‌کند. این کار باعث باز شدن دهانه رحم و تحریک آن برای ترشح هورمون‌هایی ‌می‌شود که برای زایمان مادر ضروری است. در زایمان طبیعی، هنگامی‌که جنین به انتهای لگن می‌رسد به طور طبیعی سر خود را می‌گرداند. این کار باعث می‌شود سر نوزاد در بزرگترین قطر لگن قرار بگیرد و خروج سر نوزاد از زیر استخوان شرمگاهی راحت‌تر انجام گیرد و زایمان راحت‌تر اتفاق می‌افتد.

موقعیت سر و ته جنین چیست؟

موقعیتی که در آن جنین سرش به سمت پایین رحم است به موقعیت قدامی یا سفالیک هم شناخته می‌شود. در این موقعیت سر جنین به سمت واژن مادر است و صورت و جلوی بدن جنین رو به کمر مادر قرار می‌گیرد. در موقعیتی که جنین سرش پایین است، ستون فقرات جنین رو به شکم مادر است و هنگام زایمان طبیعی اولین چیزی که بیرون می‌آید سر جنین است.(وضعیت و حالت قرار گرفتن جنین در رحم مادر هنگام زایمان)

چه زمان جنین می چرخد؟

حال که علت چرخش جنین در رحم را می دانید، نوبت به توضیح زمان انجام آن می رسد. اغلب جنین‌ها بین هفته ۳۲ تا ۳۶ بارداری سر و ته می‌شوند. حتی بعضی از جنین‌ها بعد از هفته ۳۷ سرشان برمی‌گردد. درحالی‌که برخی هنگام زایمان می‌چرخند. هرچند بهترین زمان برای این اتفاق بین هفته ۳۲ تا ۳۶ بارداری است و احتمال چرخیدن جنین به صورت خود به خود بعد از هفته 36 بارداری بسیار کم است. (روش‌های چرخاندن جنین در سه ماهه سوم)

مطالعه بیشتر:

وضعیت بریچ جنین یعنی چه؟

روش های زایمان طبیعی بدون درد

تاثیر زایمان طبیعی بر واژن وآیا واژن به حالت اول باز می گردد

منبع:parenting.firstcry