The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

طول نرمال دهانه رحم یا سرویکس چقدر است و طول دهانه رحم چیست؟

در سونوگرافی های دوران بارداری و احتمالا برای اولین بار در سونوگرافی هفته 18 بارداری، متخصص طول دهانه رحم شما  اندازه گیری می کند. طول نرمال دهانه رحم یکی از ضرورت های ایمن طی شدن ادامه بارداری است. در حالت عادی و نیز در بارداری های تک قلویی، طول سرویکس نباید کمتر از 2/56 سانتی متر باشد. گرچه اگر متخصص مشاهده کند که اندازه طول گردن رحم در حال نزدیک شدن به عدد 3 سانتی متر است، هرچه زودتر اقدامات درمانی را جهت جلوگیری از سقط و یا زایمان زودرس انجام خواهد داد.

طول نرمال دهانه رحم و یا سرویکس

هر مادر باردار یک نوزاد سالم می‌خواهد. کوتاه بودن طول گردن رحم یکی از عواملی است که می‌تواند در دوران بارداری عوارضی ایجاد کند. در این مقاله همه چیز در مورد طول نرمال دهانه رحم و چگونگی تاثیر آن بر بارداری شما توضیح داده خواهد شد.

طول دهانه رحم چیست؟

گردن رحم یک کانال به طول بیشتر از ۳ سانتی متر است که رحم را به واژن متصل می‌کند. طول گردن رحم در واقع طول کانال است که شامل دهانه رحم هم می شود. در مادران باردار گردن رحم برای رشد یک جنین سالم باید از طول مشخصی برخوردار باشد.

چرا طول گردن رحم مهم است؟

گردن رحم تا زمانی که باردار نشوید تقریباً انعطاف ناپذیر است، پس از بارداری، گردن رحم نرم‌تر و کوتاه‌تر می‌شود، حالت عضلانی خود را از دست می‌دهد و گشاد می‌شود. این امر به عنوان افاسمان گردن رحم شناخته می‌شود و این امکان را می‌دهد تا هنگام تولد، جنین در داخل کانال گردن رحم قرار بگیرد. با این حال اگر گردن رحم خیلی کوتاه باشد ممکن است در معرض زایمان زودرس و تمام عوارضی که همراه با زایمان زودرس است قرار بگیرید.

آیا داشتن گردن رحم کوتاه و نارسایی گردن رحم مرتبط هستند؟

خیر، گردن رحم کوتاه و نارسایی دهانه رحم چیزهایی کاملاً متفاوت هستند. گردن رحم کوتاه فقط به طول کانال گردن رحم اشاره دارد. از طرف دیگر، نارسایی دهانه رحم به گشاد شدن زودرس دهانه رحم گفته می‌شود، یعنی زمانی که عضلات نتوانند محکم و قوی بمانند. نارسایی دهانه رحم می‌تواند به کوتاه شدن گردن رحم منجر شود.

عواملی که طول گردن رحم را تحت تأثیر قرار می‌دهند:

عوامل مختلفی بر طول گردن رحم تأثیر می‌گذارد. بعضی از آنها به قرار زیر است:

  • آناتومی: برخی از بانوان گردن رحم کوتاه دارند. زیرا بدن آنها اینگونه ساخته شده است.
  • بزرگ شدن بیش از حد رحم: در بارداری‌های چند قلویی، رحم بیش از ظرفیت خود کشیده می‌شود. به سمت پایین روی دهانه رحم فشار می‌آورد و طول آن را کاهش می‌دهد.
  • نارسایی دهانه رحم: نارسایی دهانه رحم یا گردن رحم وضعیتی است که به دلیل عدم قدرت عضلات دهانه رحم ایجاد می‌شود و می‌تواند بر طول گردن رحم تاثیر بگذارد.

اندازه نرمال طول دهانه رحم در بارداری چقدر است؟

اسکن واژن از طریق سونوگرافی می‌تواند به اندازه گیری طول گردن رحم کمک کند. در حالت ایده‌آل، طول دهانه رحم در هفته ۲۴ بارداری باید در حدود سه و نیم تا ۵ سانتیمتر باشد، در حالی‌ که در هفته ۲۸ باید سه و نیم تا ۴ سانتیمتر باشد. در هفته ۳۲ طول گردن رحم سه تا سه و نیم سانتی متر است. گردن رحم کوتاه‌تر از دو و نیم سانتیمتر احتمال زایمان زودرس را افزایش می‌دهد.

آیا اندازه گیری طول گردن رحم یک ضرورت است؟

پزشکان معمولاً اسکن طول گردن رحم را به تمامی بانوان خصوصا افرادی که به بانوانی که دوقلو یا چندقلو باردار هستند یا سابقه پزشکی زایمان زودرس و سقط جنین دارند توصیه می‌کنند. زیرا اگر عدد گزارش شده با اندازه طول نرمال دهانه رحم تفاوت زیادی داشته باشد. انجام هرچه سریع تر اقدامات درمانی ضرورت دارد.

منبع: parenting.firstcry

 

بیشتر بدانید:

1- کوتاهی دهانه رحم در بارداری چه مشکلاتی ایجاد می کند

2- طول سرویکس (دهانه رحم) در هفته دوازدهم، نرمال چقدر است؟

3- آیا طول سرویکس 25 در بارداری طبیعی است؟

4- طول سرویکس کم در بارداری دوقلو، عمل سرکلاژ لازم است؟