The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

رنگ کردن مو در دوران شیردهی آیا خطرناک است؟

مادران معمولا در دوران شیردهی و بارداری درباره استفاده از انواع محصولات آرایشی، رنگ ، فر یا صاف کردن موها می پرسند. مواد شیمیایی، اسیدها و سایر مواد موجود در این لوازم مادران را نگران کرده و می خواهند بدانند آیا این مواد برای فرزند شیرخوارشان خطر دارد یا خیر. در این مقاله پیرامون رنگ کردن مو در دوران شیردهی و نیز انواع روشهای رایج برای مراقبت مو در دوران شیردهی سخن خواهیم گفت:

رنگ کردن موها: رنگ مو معمولا برای پوشش دهی سفیدی یا برای تغییر رنگ مو استفاده می شود و به صورت دائمی، نیمه دائمی و موقت در بازار وجود دارد.

دکلره یا بلیچ کردن مو: این روش با استفاده از پراکسید هیدروژن برای تغییر رنگ طبیعی موها و روشن کردن آن بیشتر از سه درجه انجام می شود.

صافی دائم: در این روش برای صاف کردن موها از محلول هیدروکسید سدیم، پتاسیم یا محلول لتیوم استفاده می کنند.

فر دائم: برای ایجاد فر دائمی در موها دو روش وجود دارد که در روش اول مایعی به نام محلول فر به کار می رود. اما در روش دوم محلول خنثی کننده و متعادل کننده پوست سر موسوم به نوتریلازان یا محلول تثبیت مورد استفاده قرار می گیرد.

درمورد توضیح رنگ کردن مو در دوران شیردهی باید بدانید که در تمامی روشهای فوق عموماً از مواد شیمیایی مانند پراکسید هیدروژن، هیدروکسید سدیم، مواد قلیایی، پتاسیم و غیره برای مراقبت از مو و بهره مندی از مزایای آنها استفاده می کنند.

به همین دلیل اغلب این پرسش برای مادران مطرح می شود که آیا می توانند در دوران بارداری و شیردهی همچنان به این روشها و محصولات پایبند باشند. مهمترین مسئله در این دوران، حفظ ایمنی کودک است.

آیا رنگ کردن مو در دوران شیردهی خطرناک است؟

مطالعات و پژوهش ها به روشنی بیان می کنند که استفاده از رنگ ها یا محصولات دائمی و نیمه دائمی در دوران شیردهی خطری ندارد و می توان بدون نگرانی از این محصولات استفاده کرد. احتمال اینکه مواد شیمیایی موجود در این محصولات، جذب خون شود و محتوای شیر مادر را تحت تاثیر قرار داده و سلامتی و تندرستی کودک شیرخوار را به مخاطره اندازد، بسیار کم است به همین سبب عوارض رنگ کردن مو در دوران شیردهی چیزی جز تاثیرات استشمام بوی رنگ نخواهد بود.

راه حل دیگر به جای رنگ کردن مو در دوران شیردهی

اگر قصد دارید موهای خود را رنگ کنید و در عین حال نگران سلامتی فرزند خود هستید، روشهای ایمن دیگری نیز وجود دارند. مثلا می توانید به جای رنگ کردن کامل مو، موها را هایلایت کنید طوری که با ریشه در تماس نباشد. در این روش تنها ساقه مو رنگ می شود و مواد شیمیایی اصلا به پوست سر نمی رسد. خوب است بدانید این روش نیاز به ترمیم منظم ندارد و مواد شیمیایی اصلا جذب پوست نمی شوند.

فر و صافی موقت:

به جای استفاده از مواد شیمیایی برای صاف یا فر کردن موهای خود می توانید از روشهای موقت برای تغییر حالت موی خود استفاده کنید. افشانه های محافظ مو یا موس های حالت دهنده گزینه های خوبی هستند که هم دوام دارند و هم مانند حرارت مشکلی برای مو ایجاد نمی کنند.

استفاده از رنگ های گیاهی:

اگر درمورد رنگ کردن مو در دوران شیردهی هنوز هم نگران هستید، به جای استفاده از رنگ موهای شیمیایی، مواد فر یا صافی مو حاوی آمونیاک و پراکسید هیدروژن که با پوست سر واکنش می دهند، می توانید از رنگ موهای گیاهی که عمدتاً بی خطر هستند، استفاده کنید. رنگدانه های موجود در برگ حنا رنگی زیبا و براق به موهای شما می بخشد و به کمک آن می توانید در دوران بارداری و شیردهی بدون صرف هزینه های گزاف، رنگ و جلوه ای زیبا به موهای خود بدهید. 

 

بیشتر بدانید:

1- درمان ریزش مو در دوران شیردهی در طب سنتی

2- ریزش مو در دوران شیردهی و بعد از زایمان تا کی ادامه دارد؟

3- رنگ کردن مو بعد از زایمان در دوران شیردهی امکان پذیر است؟

4- آیا کوتاه کردن مو در دوران بارداری خطرناک است؟