The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

خوردن پرتقال در بارداری چه فوایدی دارد و چه عوارضی دارد؟

میوه ها و سبزیجات تازه جزء جدانشدنی رژیم غذایی مادر باردار هستند. از آنجا که ممکن است مصرف یک غذای اشتباه در بارداری، منجر به بروز مشکلات جدی گردد، انتظار می رود مادر در دوران بارداری به دقت مراقب عادات غذایی خود باشد. اگر اولین تجربه بارداری را سپری می کنید، احتمالا قبل از خوردن هرچیز به اندازه کافی دقت به خرج می دهید.

در دوران بارداری، شاید این پرسش برایتان مطرح گردد که آیا می توانید مرکبات بخورید یا خیر. پرتقال سرشار از ویتامین ث بوده و خوردن آن انسان را به وجد می آورد. عطر و طعم دلپذیر پرتقال، ویار صبحگاهی را تسکین می دهد، اما سوال اینجاست آیا خوردن پرتقال در بارداری مجاز است؟ آیا خوردن پرتقال در بارداری عوارض جانبی به همراه دارد؟ آیا خوردن پرتقال در بارداری و جنسیت جنین ارتباط دارد؟ با ما همراه باشید تا همه چیز را درمورد خوردن پرتقال در بارداری بدانید:

آیا خوردن پرتغال در بارداری بی خطر است؟

پرتقال به طور قطع یکی از بهترین میوه هایی است که می توان در رژیم غذایی بارداری گنجاند. برای استفاده کامل از این میوه، یک میوه درسته را بخورید. اگر پرتقال دوست ندارید، آب پرتقال میل کنید. نوشیدن آب پرتقال های صنعتی که در بسته های زیبا بسته بندی شده است، به هیچ وجه توصیه نمی شود. این آب میوه ها حاوی نگه دارنده هستند و با وضعیت شما سازگاری ندارند. از مصرف آب میوه های بازاری نیز اکیداً خودداری کنید. اگر نمی خواهید میوه بخورید، آب میوه باید حتما در منزل تهیه شود.

فواید خوردن پرتغال در بارداری

پرتقال سرشار از ویتامین C، آهن، روی و اسید فولیک است. خوردن پرتقال در بارداری عملکرد سیستم ایمنی را بهبود می بخشد، رشد مغز جنین را تقویت می کند و همچنین برای برای رنگ پوست مفید است. مصرف پرتقال به رشد مغز جنین کمک می کند، از این رو در سه ماهه اول بارداری بسیار توصیه می شود. در ادامه به بررسی فواید مصرف پرتقال در دوران بارداری می پردازیم:

1. کمک به تقویت سیستم ایمنی بدن

پرتقال سرشار از ویتامین C و عامل تقویت سیستم ایمنی مادر و جنین است. همچنین آهن و روی که برای سیستم ایمنی بدن اهمیت حیاتی دارند، از پرتقال آزاد می شوند. خوردن پرتقال خطر آلرژی (حساسیت) در بارداری را کاهش می دهد. همچنین در رشد غضروف، بافت ها، رگ های خونی و استخوان در نوزادان نقش مؤثر است.

2. کمک به رشد مغز کودک

پرتقال منبع خوب ویتامین B6 و اسید فولیک است. خوردن پرتقال در بارداری به رشد مغز جنین کمک کرده و از نقص لوله عصبی جلوگیری به عمل می آورد.  نقص لوله عصبی منجر به بروز ناهنجاری های مغزی و نخاعی در کودکان خواهد شد. محتوای فولات موجود در پرتقال در تشکیل سلول های خونی، رشد بافت های جدید و ایجاد جفت سالم مؤثر است. البته مصرف بیش از حد فولات ممکن است منجر به وزن زیاد هنگام تولد در جنین شود.

3. جلوگیری از یبوست

پرتقال سرشار از فیبر و سلولز محلول و نامحلول است که به تنظیم منظم حرکات روده و درمان یبوست به عنوان یکی از مشکلات شایع در بارداری، کمک می کند. محتوای فیبر موجود در پرتقال از مشکلات معده و نفخ شکم نیز جلوگیری به عمل می آورد.

4. کمک به کنترل فشار خون کمک

محتوای بالای پتاسیم موجود در پرتقال به تنظیم فشار خون در مادران باردار کمک کرده و آن را رفع می کند.  

5. تامین آب بدن

پرتقال علاوه بر تامین آب مورد نیاز بدن مادر، حاوی سدیم و پتاسیم بوده و تعادل سطح مایعات بدن را برقرار می سازد. پرتقال با داشتن 88٪ درصد آب، به تعادل آب و هیدراتاسیون (آبرسانی) بدن کمک می کند.

6. پرتقال برای پوست مفید است

پرتقال آنتی اکسیدان قدرتمندی به شمار می آید. خوردن پرتقال تأثیر تسکین دهنده ای بر روی پوست دارد و موجب سفتی و استحکام پوست می شود، در عین حال رطوبت کافی برای جلوگیری از آکنه را تأمین می کند.

در دوران بارداری روزی چند عدد پرتقال می توان میل کرد؟

روزانه مقدار 85 میلی گرم ویتامین ث برای مادران باردار توصیه می شود. این نیاز را می توان با مصرف سه پرتقال در روز یا سایر غذاهای سرشار از ویتامین ث تامین کرد. توجه کنید اگر پرتقال به همراه سایر غذاها مصرف می شود، مقدار ویتامین ث موجود در آن غذاها نیز باید لحاظ گردد.  

فراموش نکنید میزان مصرف روزانه ویتامین ث نباید بیش از مقدار مجاز باشد زیرا منجر به اسیدیته معده (ترش کردن) خواهد شد. اگر سایر غذاهایی که می خورید حاوی ویتامین ث هستند، پرتقال را در حد متوسط مصرف کنید. در مورد تعداد پرتقال مجاز در رژیم غذایی خود نظر پزشک را جویا شوید.

بهترین زمان برای خوردن پرتقال

پرتقال را می توان در هر زمان از روز مصرف کرد. هیچ محدودیتی در مورد زمان یا چگونگی مصرف پرتقال در برنامه غذایی روزانه وجود ندارد.

نوشیدن آب پرتقال در دوران بارداری

آب پرتقال بدون هیچگونه افزودنی و مواد نگهدارنده گزینه خوبی برای دوران بارداری است. شما می توانید روزانه تا دو لیوان آب پرتقال میل کنید. آب پرتقال به عنوان منبع غنی کلسیم به تقویت استخوان های شما کمک می کند. می توانید پرتقال تازه را آب بگیرید و به عنوان یک نوشیدنی تازه نوش جان کنید. برای جلوگیری از افزایش سطح گلوکز خون، از افزودن قند یا شکر به آب پرتقال تازه خودداری کنید.

عوارض جانبی خوردن پرتقال در بارداری

پرتقال به طعم دلپذیر و فواید زیادی که در دوران بارداری دارد، اگر بیش از حد مصرف شود، می تواند عوارضی به همراه داشته باشد، از جمله:

  • اسید سیتریک زیاد باعث گلودرد و از بین رفتن مینای دندان ها می شود.
  • مصرف بیش از حد فیبر منجر به دل درد و شلی مزاج می شود.
  • از آنجا که پرتقال یک میوه اسیدی است، مصرف زیاد آن در مادران بارداری که ریفلاکس معده به مری (GERD) دارند، سوزش سر دل ایجاد می کند.
  • مقادیر زیاد ویتامین ث در بدن می تواند به زایمان زودرس بیانجامد.

نکاتی برای استفاده از پرتقال در رژیم غذایی

اگر عاشق پرتقال هستید، در اینجا به شما می گوییم که چگونه می توانید این میوه را در برنامه غذایی خود بگنجانید:

  • پرتقال را تکه تکه کرده و در کاسه سالاد خود بریزید.
  • آن را با میوه های دیگر مخلوط کرده و سالاد میوه درست کنید.
  • میوه را پوست گرفته و آن را در مخلوط کن بریزید تا آب میوه ای غلیظ و پر از پالپ به دست آِید.
  • مقداری شکر قهوه ای روی برش های پرتقال بپاشید و آن را در مایکروویو قرار دهید تا دسر خوشمزه ای داشته باشید.

آیا می توانید در دوران بارداری دانه های پرتقال را بخورید؟

دانه های پرتقال در دوران بارداری هیچ گونه آسیبی به همراه ندارد. اما مراقب دانه های بزرگ باشید تا خدای نکرده موجب ناراحتی و خفگی نشود. بهتر است پرتقال کوچک یا نارنگی که دارای دانه های بسیار ریز هستند و به راحتی پوست کنده می شوند، میل کنید.

خوردن پرتقال در بارداری فواید زیادی دارد، اما قبل از مصرف در دوران بارداری، ابتدا با پزشک مشورت کنید. اگر پزشک اجازه داد، آن را به اعتدال مصرف کنید. این میوه را می توان به عنوان یک میوه عالی در برنامه غذایی بعد از بارداری نیز گنجاند. محتوای کم چربی و شاخص گلیسمی پرتقال به شما کمک می کند تا بعد از زایمان، به وضعیت اولیه خود بازگردید. پرتقال دارای خواصی است که پوست را تغذیه و از پیری زودرس جلوگیری می کند. بنابراین در طول بارداری در میان وعده های خود این میوه خوشمزه را فراموش نکنید و سالم بمانید!

 مطالعه بیشتر:

فواید و عوارض جانبی خوردن میوه خشک در دوران بارداری

خوردن قارچ در بارداری مفید است یا ضرر دارد

خوردن کاهو در دوران بارداری چه فوایدی دارد؟

 منبع: parenting