The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

برای داشتن نوزاد باهوش در بارداری چه کنیم؟

به خوبی آگاهید که با اتخاذ یک سبک زندگی سالم می توانید فرزندی بزرگ و قوی داشته باشید، اما آیا به باهوش بودن او نیز کمک می کنید؟ در حقیقت، انتخاب های ساده ای که هر روز انجام می دهید، از خوردن یک سالاد برگ سبز برای ناهار گرفته تا ورزش با تردمیل به ساخت مغز جنین کمک می کند.متخصصان می گویند: " اقدامات مادر در دوران بارداری، درست به اندازه آنچه بعد از تولد کودک برای رشد مغز او انجام می دهد، مهم و در رشد مغز کودک موثر است." در این مقاله به شما خواهیم گفت که برای داشتن ؟؟؟/نوزاد باهوش در بارداری چه کنیم

برای داشتن نوزاد باهوش در بارداری چه کنیم؟ خوردن اسیدفولیک را جدی بگیرید

در دوران بارداری ویتامین ب اسید فولیک، مصرف کنید. از سالیان گذشته مشخص شده است اسید فولیک نقش بسزایی در شکل گیری سلولهای مغزی سالم ایفا می کند. مطالعات اخیر نشان داده است احتمال تولد نوزادان اوتیسم، در مادرانی که مصرف زودهنگام اسید فولیک را تقریباً چهار هفته قبل از بارداری تا هفته هشتم پس از بارداری آغاز کرده اند، تا 40 درصد کمتر است.

برای دریافت اسید فولیک بیشتر، از اهمیت منابع عالی مانند صبحانه غنی شده با انواع ویتامین ها، عدس و سبزیجات برگ سبز مانند اسفناج در برنامه غذایی خود غافل نشوید. اسیدهای چرب امگا 3 به ویژه دگزاهگزانوئیک اسید تأثیر عمده ای بر تولید نورون ها، یعنی اعصاب موجود در مغز دارند که باعث تحریک شدید تکانه های الکتریکی شده و پیام را به سایر بخشهای بدن می فرستد. از غذاهایی مانند قزل آلای رودخانه ای (غیر پرورشی) و سایر ماهی های چرب، گردو ، بذرکتان و تخم پرندگان حاوی امگا 3 به میزان کافی مصرف کنید. آهن به رشد گلبولهای قرمز سالم که اکسیژن را به مغز کودک می رساند، کمک می کند. گوشت قرمز بهترین منبع آهن است اما در غذاهای گیاهی مانند لوبیا، اسفناج و توفو (پنیر سویا) و نیز سرلاکهای غنی شده با آهن نیز یافت می شود.اگر نگران هستید که به دلیل تهوع و ویار صبحگاهی نمی توانید میوه و سبزیجات به اندازه کافی بخورید، پیشنهاد متخصصان این است که به سالاد، دسر، سوپ، سس و پوره سبزیجات خود میوه خشک اضافه و میل نمائید. با نوشیدن شیر و آب پرتقال مواد غذایی بیشتری دریافت خواهید کرد. اما قبل از مصرف مکمل حتما با پزشک مشورت کنید.

برای داشتن نوزاد باهوش در بارداری چه کنیم؟ ورزش کنید

ورزش و بدنسازی استقامت مورد نیاز برای زایمان را به مادر می بخشد و موجب تقویت مغز کودک می شود. به نقل از منابع معتبر مادرانی که در دوران بارداری ورزش کرده اند در مقایسه با مادران کم تحرک، فرزندانی به دنیا آوردند که در 5 سالگی نمره بالاتری در تست مهارت زبانی و هوش داشتند. زیرا سطح متوسط کورتیزول یا هورمون استرس که هنگام ورزش ترشح می شود باعث رشد و نمو مغز جنین و سایر اندامهای مهم او خواهد شد. ورزش با شدت متوسط به مدت 30 دقیقه برای مادران باردار هر روز یا بیشتر روزهای هفته توصیه می شود.

برای داشتن نوزاد باهوش در بارداری چه کنیم؟ غربالگری تیروئید را جدی بگیرید

برخی خانمها برای اولین بار در دوران بارداری با مشکل تیروئید مواجه می شوند، اما هرگونه مسئله و مشکلی بسیار مهم است و باید به زودی درمان شود. متخصصان می گویند ترشح بیشتر و کمتر از حد هورمون تیروئید در خون مادر به جنین آسیب می رساند. سطح پایین هورمون تیروئید در مادر با نقص بهره هوشی کودک در سالهای بعد مرتبط است. پژوهشگران در حال حاضر غربالگری تیروئید را برای همه مادران باردار توصیه نمی کنند، بلکه آن عده که در معرض خطر هستند، می توانند با یک آزمایش خون ساده وضعیت خود را مورد بررسی قرار دهند. برای کمک به حفظ عملکرد عادی و سالم غده تیروئید، مصرف 220 میلی گرم ید در روز توصیه می شود. این ماده در ماست، شیر و نمک ید دار نیز وجود دارد.

برای داشتن نوزاد باهوش در بارداری چه کنیم؟ با جنین حرف بزنید

شاید در حال حاضر و در روزهای بارداری، گفتگو با جنین به نظرتان احمقانه بیاید اما به برقراری رابطه عاطفی صمیمانه با او کمک می کند . پژوهش ها نشان می دهند تقریباً نیمی از دوران بارداری، جنین قادر به شنیدن و پاسخ دادن است. شما می توانید با او صحبت کنید و برایش آواز یا کتاب بخوانید. برخی مطالعات حاکی از آن است که نوزادان ظاهراً با یک آهنگ، کتاب یا صدا آرام می شوند و ممکن است آهنگی را که در رحم شنیده اند، بعدها تشخیص دهند.

برای داشتن نوزاد باهوش در بارداری چه کنیم؟ از مواد آسیب رسان دوری کنید

هرچه مغز کودک در رحم بیشتر رشد کند، در طولانی مدت عملکرد بهتری خواهد داشت. در هفته 35، حجم مغز او فقط دو سوم مقدار آن در هفته 39 یا 40 است . اگرچه برخی عوامل مانند بارداری چندقلویی یا ابتلا به پره اکلامپسی مادر را مستعد زایمان زودرس می کنند، اما می توان کاری کرد که جنین مدت بیشتری در رحم مادر بماند. استعمال دخانیات و آشامیدن الکل اکیدا ممنوع است. بیماری های جدی مانند دیابت و استرس را کنترل کنید و هر بار که واقعا دوست دارید روزهای سخت بارداری زودتر به پایان برسد، این نکته را به یاد داشته باشید که کودک باهوش تر ارزش انتظار کشیدن را دارد. تمامی محتویات این وب سایت شامل نظرات پزشکی و هر گونه اطلاعات مرتبط به سلامتی تنها برای افزایش اطلاعات مخاطب می باشد و نباید آن را به هیچ وجه به عنوان تشخیص یا درمان خاصی تلقی کرد. استفاده از این سایت نمی تواند جایگزین مراجعه به پزشک شود. تمامی مسائل و مشکلات مربوط به سلامتی خودتان و دیگران حتما باید با مشورت مستقیم پزشک درمان شود. حال که می دانید برای داشتن نوزاد باهوش در بارداری چه کنیم، متوجه شدید که کمک به افزایش بهره هوشی جنین در بارداری چقدر ساده است.

 

بیشتر بدانید:

1- تقویت هوش جنین در دوران بارداری و کارهایی که باید انجام داد

2- افزایش هوش جنین در بارداری و نکاتی درمورد باهوش شدن فرزند

3- راههای باهوش شدن کودک ، انوع هوش در کودکان

4- برای باهوش شدن نوزاد در بارداری چه بخوریم

منبع: parents