The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

مصرف قرص منیزیم در بارداری و عوامل مؤثر بر جذب منیزیم چیست؟

منیزیم یک ماده معدنی است که در دوران بارداری به میزان بیشتر به آن نیاز دارید و باید از دریافت کافی این ماده مهم اطمینان حاصل کنید. در عین حال که پژوهش ها مصرف قرص منیزیم در بارداری را مفید می دانند، اما استفاده از آن بدون مشورت پزشک صحیح نیست زیرا مصرف بی رویه این ماده معدنی عوارض جانبی به همراه دارد و می تواند منجر به مسمومیت گردد. در این مقاله همه چیز را درمورد مصرف قرص منیزیم در بارداری خواهید خواند.

اهمیت منیزیم در دوران بارداری

طبق اعلام مؤسسه ملی بهداشت، منیزیم یک ماده معدنی ضروری و برای بیش از 300 واکنش مختلف بیوشیمیایی در بدن لازم است. عضلات بدن برای انقباض، اعصاب برای انتقال سیگنال ها و قلب برای ضربان مداوم به این ماده مغذی نیاز دارد.

منیزیم سیستم ایمنی بدن را سالم نگه می دارد، سطوح قند خون را تنظیم می کند، موجب استحکام استخوان ها می شود و در تولید پروتئین و انرژی مؤثر است. این ماده معدنی در پیشگیری و کنترل شرایط سلامتی مانند فشار خون بالا، بیماری های قلبی و دیابت نیز نقش دارد، البته هنوز پژوهش هایی در این زمینه انجام می شود.

علاوه بر این، وجود منیزیم برای یک بارداری سالم بسیار مهم است. پژوهش انجام شده در ژوئیه 2016 که در مجله نیوتریشن ریویو منتشر شد، نشان می دهد که کمبود منیزیم در دوران بارداری می تواند شرایطی مانند دیابت بارداری، پره اکلامپسی، زایمان زودرس و عوارض دیگر به دنبال داشته باشد.

سازمان بهداشت مصرف منیزیم را به مقدار زیر برای مادران باردار توصیه می کند:

• مادران بین 14 تا 18 سال: 400 میلی گرم منیزیم

• مادران بین 19 تا 30 سال: 350 میلی گرم منیزیم

• مادران بین 31 تا 50 سال: 360 میلی گرم منیزیم

این مقادیر حدود 40 میلی گرم بیشتر از میزان توصیه شده روزانه برای بانوان غیرباردار است. مادران شیرده به منیزیم اضافی احتیاج ندارند بلکه مقدار مورد نیاز برای این گروه مشابه افراد غیرباردار است.

منابع منیزیم

منیزیم به طور طبیعی در طیف وسیعی از غذاها وجود دارد، بنابراین معمولاً به ندرت با کمبود منیزیم مواجه می شویم. به علاوه این ماده به بسیاری از محصولات غنی شده نیز موجود است.

سازمان بهداشت غذاهایی مانند اسفناج، موز، سیب زمینی، آووکادو ، زردآلو خشک، بادام زمینی، بادام هندی، بادام، لوبیا، نخود، دانه ها، فرآورده های به دست آمده از سویا مانند پنیر سویا (توفو) و شیر سویا، برنج قهوه ای، ارزن، شیر و ماست را به عنوان منابع طبیعی منیزیم معرفی می کند. غذاهای دارای فیبر نیز منبع خوبی برای منیزیم به شمار می آیند.

از این میان، بادام شاید یکی از بهترین منابع منیزیم به شمار آید. طبق گفته سازمان بهداشت، هر 30 گرم بادام حاوی 80 میلی گرم منیزیم است که بیش از 20 درصد میزان توصیه شده روزانه را تأمین می کند.

شاید تعجب کنید که منیزیم به عنوان یک ماده اصلی در برخی از داروهای ملین، آنتی اسیدها و داروهای سوزش سر دل مورد استفاده قرار می گیرد. به عنوان مثال در میان داروهای کربنات کلسیم یک برند (اکسترا استرنگ رولید) حاوی 55 میلی گرم منیزیم و برند دیگر (تام) فاقد منیزیم است. برخی مواقع آب لوله کشی شهری و آب های معدنی بطری با حدود 120 میلی گرم منیزیم در هر لیتر غنی سازی می شوند.

علی رغم دسترسی گسترده به منیزیم طبیعی، نظرسنجی های سازمان بهداشت نشان می دهد که میزان دریافت منیزیم در افراد کمتر از مقدار توصیه شده است. آخرین نظرسنجی بین سالهای 2005 تا 2006 انجام شده و هیچ اطلاعات جدیدی در دست نیست.

منیزیم برای کسانی که با مشکل کمبود منیزیم مواجه اند به شکل مکمل در دسترس است. انواع مختلفی از مصرف قرص منیزیم در بارداری از جمله ترکیبات اکسید، سیترات، سولفات و کلرید وجود دارد.

عوامل مؤثر بر جذب منیزیم

اگر پزشک به شما مصرف قرص منیزیم در دوران بارداری را توصیه کرده، اطلاع از موارد موثر بر جذب آن بسیار مهم است. بر طبق نظر سازمان بهداشت فقط 30 تا 40 درصد منیزیمی که از طریق رژیم غذایی مصرف می کنیم، جذب بدن می شود. بدن انسان تقریباً 25 گرم منیزیم دارد که 50 تا 60 درصد آن در استخوان ها ذخیره و بقیه در بافت های نرم بدن یافت می شوند. کمتر از 1 درصد از کل منیزیم مصرفی انسان در خون وجود دارد.

تقریباً روزانه 120 گرم منیزیم از ادرار دفع می شود. کلیه ها نقش مهمی در تنظیم تعادل منیزیم در بدن دارند.

سوء مصرف الکل، بیماری های دستگاه گوارش، دیابت نوع دو و سن همگی در توانایی بدن برای جذب منیزیم تاثیر گذار هستند. این عوامل احتمال ابتلا به کمبود منیزیم را افزایش می دهند.

اینکه بدن تا چه اندازه می تواند این ماده معدنی را به شکل مکمل جذب کند به محصول بستگی دارد. بنا به نظر سازمان بهداشت جذب مکمل هایی که در آب حل می شوند، در روده بهتر است.

مصرف قرص منیزیم در بارداری

پژوهش منتشر شده در منابع معتبر در فوریه 2017 به این نکته اشاره می کند که علائم کمبود منیزیم مانند گرفتگی ماهیچه ساق پا و اسپاسم عضلانی، دیسمنوره یا قاعدگی دردناک، اسپاسم گوارشی، انقباضات رحمی و زایمان زودرس معمولاً در مادران باردار مشاهده می شود. پژوهشگران دریافته اند مصرف مکمل منیزیم برای آن دسته از مادرانی که این علائم را نشان می دهند، ضروری است.

یک آزمایش بالینی که در آگوست 2017 در منابع معتبر منتشر شد، مشخص کرد مصرف 200 میلی گرم مکمل منیزیم در کنار یک قرص مولتی مینرال که حاوی 100 گرم منیزیم است، نسبت به مصرف قرص مولتی مینرال به تنهایی، نتیجه بهتری دارد.

در خانمهایی که مصرف قرص منیزیم در بارداری را داشتند، عوارض مربوط به بارداری کمتر است. پژوهشگران اظهار داشتند دوز مناسب مصرف قرص منیزیم در بارداری نه تنها می تواند برخی اختلالات بارداری را درمان کند بلکه از بروز پره اکلامپسی، زایمان زودرس، وزن کم هنگام تولد و سایر مشکلات احتمالی نیز جلوگیری به عمل می آورد. به همین دلیل باید منیزیم در دوران بارداری بیشتر مصرف شود.

آیا مصرف قرص منیزیم در بارداری بی خطر هستند؟

قبل از مصرف قرص منیزیم در بارداری یا هر گونه مکمل دیگری در دوران بارداری حتما با پزشک مشورت کنید. منیزیم اضافی که از طریق غذا جذب بدن می شود، از طریق کلیه ها و ادرار دفع می گردد و خطرناک نیست اما در مورد مکمل ها تفاوت دارد و بدن به این شکل عمل نمی کند.

سازمان بهداشت در خصوص مقدار بیش از حد مجاز مینرال ها (مواد معدنی)که از طریق دارو یا مکمل های غذایی وارد بدن می شود، هشدار می دهد. تهوع، اسهال و گرفتگی شکم از جمله این عوارض هستند. لذا توصیه می شود همه مادران در دوران بارداری و شیردهی، مقدار منیزیم مصرفی از طریق مکمل را حداکثر به 350 میلی گرم در روز محدود کنند.

از آنجا که عوارض جانبی منیزیم اضافی حاصل از مصرف مکمل ها تنها مختص مادران باردار نبوده و برای همه افراد صادق است، همه باید قبل از مصرف مکمل با پزشک مشورت کنند. علاوه بر این خطرات دیگری مادر و جنین را تهدید می کند که تشخیص آن بر عهده پزشک است.

درمورد مصرف قرص منیزیم در بارداری به یاد داشته باشید که مصرف مقادیر بسیار زیاد منیزیم حدود 5000 میلی گرم در روز منجر به مسمومیت منیزیم می شود که می تواند کشنده باشد.

 

بیشتر بدانید:

1- مصرف مکمل کلسیم، منیزیم و روی در اوایل بارداری، مشکل ساز است؟

2- آیا مصرف مکمل کلسیم و منیزیم در تعیین جنسیت جنین یا دختر شدن آن تاثیری دارد؟

3- علت و درمان گرفتگی عضلات پا زمان خواب در بارداری چیست؟

4- چه چیزهایی باعث تقویت سیستم ایمنی میشود؟

منبع: livestrong