The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

آیا خوردن زولبیا بامیه در بارداری ضرر دارد؟

یکی از خوراکی های محبوب ماه مبارک رمضان زولبیا بامیه است که تعداد بسیار زیادی از افراد، خصوصا مادران باردار طرفدار آن هستند. اما احتمالا می دانید که مصرف بیش از حد شیرینی جات یکی از مواردی است که در طی دوران بارداری باید از آن اجتناب کنید. به همین دلیل بسیاری از مادران باردار می پرسند که آیا زولبیا بامیه برای خانم باردار ضرر دارد؟ با ما باشید تا همه چیز را درمورد خوردن زولبیا بامیه در بارداری برایتان شرح دهیم

خوردن زولبیا و بامیه در دوران بارداری

بدون شک زولبیا بامیه یکی از پرطرفدارترین شیرینی های ماه رمضان است. اگر دوران بارداری شما با ماه مبارک رمضان منطبق شده است و هوس کرده اید که این شیرینی پرطرفدار را بخورید، ابتدا لازم است درمورد معایب و خطرات آن بیشتر بدانید.

اگر گاه گاهی هوس می کنید که مقدار بسیار کمی از این شیرینی پرطرفدار میل کنید تا به قول معروف هوس شما برطرف شود اشکالی ندارد، اما هرگز نباید زولبیا بامیه جای وعده ای همانند صبحانه، عصرانه را بگیرد. 

گرچه بسیار مهم است که زولبیا بامیه را از شیرینی فروشی های بهداشتی تهیه کنید اما به دلیل نوع مواد مصرفی و نیز روند پخت آن، این شیرینی محبوب دارای مضرات بسیار زیادی است.

از جمله:

مقدار قند موجود در زولبیا بامیه بسیار زیاد است که می تواند سبب افزایش وزن بی رویه مادر باردار گردد. به طوری که خوردن زولبیا بامیه در بارداری، برای مادرانی که دیابت دارند یا در معرض آن هستند کلا ممنوع است.

در زولبیا بامیه مقدار بسیار زیادی اسید چرب ترانس وجود دارد که عوارض نامطلوبی بر رشد جنین و نیز بر روی کبد مادر خواهد داشت.

از آنجا که طی روند آماده سازی، زولبیا بامیه را در حرارت زیاد سرخ می کنند، مقدار زیادی آکریل آمید در آن تولید می شود. آکریل آمید نه تنها سرطان زا است بلکه اثرات نامطلوبی بر رشد جنین می گذارد. همچنین از آنجا که معمولا از روغن های چندبار مصرف برای سرخ کردن زولبیا بامیه استفاده می شود، مقدار آکریل آمید موجود در آن بیشتر از حدی است که بتوان از آن صرف نظر کرد. در حقیت براساس نظر دکتر لادن گیاهی متخصص تغذیه، هرقدر کیفیت روغن کمتر و نیز دفعات استفاده از آن بیشتر باشد، ترکیبات مضر بیشتری تولید خواهد کرد.

لازم به ذکر است مواد موجود در زولبیا بامیه به حدی بر کیفیت باروری (کیفیت اسپرم و تخمک) اثر می گذارد که متخصصان توصیه می کنند زوجینی که در حین درمان ناباروری هستند، زولبیا بامیه را از رژیم غذایی خود حذف کنند.

هوس مکرر شیرینی جات نباید شما را ترغیب به خوردن زولبیا بامیه در بارداری کند. به یاد داشته باشید که تعداد بسیار زیادی از مواد مضر از جفت عبور کرده، به جنین می رسند و رشد و تکامل او را تحت تاثیر قرار خواهند داد. هرقدر سن بارداری شما کمتر باشد، جنین بیشتر در معرض عوارض نامطلوب ناشی از خوراکی های مضر قرار می گیرد. بنابرین بهترین راهکار برطرف کردن هوس شیرینی با کمک میوه های شیرین همچون انبه، توت و ... است که نه تنها ضرری برای شما و جنین ندارد، بلکه مواد مغذی بسیار زیادی را در اختیار هر دوی شما قرار خواهد داد.

 

بیشتر بدانید:

1- آیا دیابت بر کیفیت اسپرم تاثیر دارد و اقدامات لازم چیست؟

2- مصرف شکر در بارداری،میزان مصرف شکر در بارداری چقدر است؟

3- انواع شیرین کننده های مصنوعی مجاز در دوران بارداری

4- عوارض مصرف شکر در بارداری و توصیه هایی برای کاهش مصرف شکر