The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

مصرف شکر در بارداری،میزان مصرف شکر در بارداری چقدر است؟

آیا عاشق خوردن شیرینی جات هستید؟ آیا به خوردن کیک، کلوچه و شکلات علاقه بسیار وافری دارید؟ شاید خوردن شکلات و شیرینی جات در شرایط عادی دارای اثرات سوء چندانی بر سلامت شما نباشد ولی این قضیه در دوران بارداری کمی متفاوت است. در واقع پیامدهای ناشی از مصرف زیاد شکر از جمله نگرانی های مشترک بسیاری از مادران باردار در این دوران است. به همین سبب قصد داریم تا در این مقاله همه چیز را پیرامون مصرف شکر در بارداری برای شما شرح دهیم.

قندها از مهمترین منابع انرژی هستند و مصرف آنها برای حفظ سلامت بدن ضروری است، ولی مسلما جایگزین های طبیعی و سالم تری نیز برای آنها وجود دارد. در این مطلب به بحث در مورد مصرف شکر در بارداری و تاثیر آن بر مادر و جنین پرداخته و در ادامه به شما توضیح می دهیم که در هنگام احساس نیاز به مصرف شیرینی جات چگونه این میل را با خوردن جایگزین های طبیعی و سالم قند و شکر برطرف کنید.

آیا مصرف شکر در بارداری مجاز است؟

بله، تا موقعي که اعتدال در مصرف را رعایت می کنید استفاده از شکر و ترکیبات قندی در رژیم غذایی روزانه مجاز است. ولی در صورت ابتلا به دیابت بارداری باید در مورد مصرف شکر در این دوران بسیار محتاط باشید.

علاوه بر آن باید به این نکته مهم توجه داشته باشید که تنقلاتی از قبیل انواع آب نبات ها، بیسکوییت ها، کیک ها و نوشیدنی های غیرالکلی علاوه بر آنکه فاقد ارزش غذایی هستند حاوی مقادیر بسیار زیادی از شکر تصفیه شده نیز می باشند. به همین جهت این گونه مواد غذایی باید تا حد امکان با گزینه های سالم تری نظیر غلات سبوس دار، میوه ها و سبزیجات تازه که حاوی قندهای طبیعی هستند جایگزین شوند.

میزان مصرف شکر در بارداری

هیچ گونه توصیه استانداری برای مصرف شکر در بارداری وجود ندارد. در واقع می توان گفت که مقدار مجاز مصرف شکر به متابولیسم پایه، میزان قند خون و وزن هر فرد بستگی دارد. ولی به طور کلی بهتر است که میزان مصرف شکر خود را تا حدود 25 گرم در روز و یا کمتر کاهش دهید.

با این حال در صورت داشتن تردید و یا هرگونه سوال در مورد میزان مجاز مصرف شکر در این دوران می توانید به منظور اطمینان خاطر بیشتر با پزشک خود در این باره مشورت کنید.

آیا مصرف زیاد شکر در بارداری برای جنین مضر است؟

بله، مصرف بیش از حد کربوهیدرات های تصفیه شده یا منابع قندی در بارداری با تاثیر منفی بر روند رشد و تکامل جنین همراه است. علاوه بر آن سطوح بالای قند خون ناشی از ابتلا به دیابت بارداری یا دیابت نوع دو کنترل نشده می تواند به جنین شما آسیب برساند.

در صورت مصرف بیش از حد شکر در این دوران  قند خون اضافه مادر از جفت عبور کرده و باعث بالا رفتن سطح قند خون در بدن جنین می شود. در نتیجه میزان تولید انسولین در بدن جنین افزایش یافته و این امر به مرور باعث ابتلا به وضعیتی موسوم به "ماکروزومیا" یا رشد بیش از حد جنین خواهد شد. از سویی دیگر درشت بودن غیرطبیعی جنین نیز اغلب با بروز مشکلات عدیده ای از جمله لزوم عمل سزارین، زایمان زودرس و ... همراه است.

مواد غذایی سالم برای کاهش قند خون در مادران باردار

اصلاح سبک تغذیه و ورزش می توانند به طور طبیعی و موثری در کنترل سطح قند خون به شما کمک کنند. غذاهای سالمی که باید آنها را در رژیم غذایی روزانه خود در این دوران بگنجانید عبارتند از:

  • مواد غذایی با شاخص گلایسمی پایین: مواد غذایی با شاخص گلایسمی پایین مانند غلات کامل، انواع لوبیا، جو دوسر، میوه ها و سبزیجات را در برنامه غذایی روزانه خود در این دوران بگنجانید. زیرا هضم این مواد غذایی به مدت زمان بیشتری نیاز داشته و در نتیجه از افزایش ناگهانی سطح قند خون در بدن پیشگیری می کند.
  • پروبیوتیک ها: پروبیوتیک ها میکروارگانیسم های زنده ای هستند که با بهبود عملکرد دستگاه گوارش و کمک به هضم بهتر غذا اثرات مفیدی بر سلامت میزبان خود دارند. این میکروارگانیسم های زنده در فرایند متابولیسم کربوهیدرات ها نقش مهمی بر عهده داشته و در بهبود و تثبیت قند خون بدن نیز موثرند. ماست یکی از بهترین منابع غذایی پروبیوتیک است که می توانید آن را به راحتی تهیه و از آن استفاده کنید.
  • مواد غذایی سرشار از فیبر: فیبرهای نامحلول باعث حفظ سلامت دستگاه گوارش شده و فیبرهای محلول نیز به طور خاص در حفظ سطوح مطلوب قند خون موثرند. جودوسر و حبوبات حاوی بیشترین مقادیر فیبر محلول می باشند در حالیکه فیبر نامحلول بیشتر در محصولات تهیه شده از گندم کامل یافت می شود. ضمن آنکه انواع میوه ها و سبزیجات شامل هر دو نوع فیبر خوراکی محلول و نامحلول در آب می باشند.
  • پروتئین ها و چربی های سالم: منابع سرشار از پروتئین های بدون چربی مانند آجیل، مرغ و تخم مرغ را در برنامه غذایی روزانه خود بگنجانید. مصرف کافی پروتئین باعث کنترل سطح قند خون، حفظ سلامت بدن و افزایش سطح انرژی شما در این دوران خواهد شد. مصرف انواع چربی های مفید که در طیف گسترده ای از مواد غذایی همچون گردو، روغن زیتون و آواکادو یافت می شود علاوه بر افزایش سطح انرژی از میل به مصرف مواد غذایی ناسالم در شما پیشگیری می کند.

آیا همچنان در مورد مصرف شکر در بارداری سوالاتی دارید، توصیه می کنیم که برای دوران بارداری خود پزشکی را انتخاب کنید که بتوانید تمامی سوالاتتان را در کمال آرامش از او بپرسید.

 

بیشتر بدانید:

1- انواع شیرین کننده های مصنوعی مجاز در دوران بارداری

2- مصرف و استفاده از شیرین کننده های مصنوعی در دوران بارداری

3- عوارض مصرف شیرینی در بارداری ومقدار مجازمصرف شیرینی چقدراست؟

4- مزایا و عوارض خوردن شکلات تلخ در بارداری