The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

باقالی در بارداری، آیا خوردن باقلا در بارداری برای جنین فایده ای دارد؟

بارداری دورانی است که مادران باید بیش از پیش مراقب آنچه می خوردند باشند. بسیاری از مواد غذایی که قبل از این بدون هیچ گونه نگرانی می خوردید، ممکن است در این دوران ممنوع باشد و یا لازم باشد که در خوردن آن اعتدال را رعایت کنید. ممکن است بپرسید که درمورد خوردن باقلا در بارداری چطور؟ آیا خوردن باقلا در بارداری مجاز است؟ آیا خوردن باقلا در بارداری برای جنین فایده ای دارد؟ آیا باقالی در بارداری می تواند یه جنین آسیب بزند؟

فواید خوردن باقلا در بارداری

یک فنجان (170 گرم) باقالا، سرشار از فولات است. فولات ماده مغذی ای است که باعث رشد مناسب مغز و نخاع در نوزادان می شود. مصرف کافی فولات در زنان باردار می تواند به جلوگیری از نقص لوله عصبی کمک کند. باقالی یا باقلا، همچنین منبع غذایی خوبی برای منیزیم، کلسیم، پتاسیم و ویتامین K است.

باقلا یا باقالی، در واقع یک نوع سویا است. در کل خوردن سویا و مشتقات آن در دوران بارداری باید با احتیاط صورت بگیرد. چون باقلا از سویا نارس تر است و زمانی برداشت می شود که هنوز به طور کامل نرسیده است، از نظر مواد غذایی تفاوت هایی با سویا دارد. ولی باقلا هم مثل سویا سرشار از پروتئین و مواد مغذی است.

چرا خوردن باقلا در دوران بارداری و شیردهی می تواند مشکل ساز شود؟

 زیرا این ماده غذایی می تواند در افرادی که دچار کمبود آنزیمی به نام گلوکز 6-فسفات دهیدروژنازG6PD هستند، باعث کم خونی همولیتیک یا شکسته شدن غیرطبیعی گلبول های قرمز شود. این واکنش خطرناک، که به فاویسم معروف است، به طور معمول در مردم مدیترانه، آسیای جنوب شرقی یا تبار آفریقایی رخ می دهد.

خوردن باقالی در بارداری می تواند باعث چنین واکنشی در جنین و یا نوزاد شود. چرا که ممکن است جنین و نوزاد شما مبتلا به این بیماری باشند و شما مطلع نباشید.بیماری فاویسم یک بیماری مادرزادی و وابسته به جنس است که در پسرها بیشتر از دخترها مشاهده می شود. این افراد معمولا از ابتدای تولد دچار نقص آنزیمی و بیماری فاویسم هستند و تا آخر عمر هم ادامه دارد.

کسانی که مبتلا به بیماری فاویسم هستند باید حتی از دست زدن و بو کردن باقلا هم خودداری کنند. افراد مبتلا به فاویسم در حالت معمولی علائمی ندارند ولی بعد از مصرف باقلا دچار تهوع، استفراغ، اسهال و بی حالی می شوند و حتی اگر این علائم شناسایی نشود و درمان زودهنگام صورت نگیرد، ممکن است باعث مرگ آنها شود.

علت علائمی که بعد از خوردن باقلا ایجاد می شود این است که طی 24 تا 48 ساعت پس از مصرف، گلبول های قرمز خون شروع به شکسته شدن می کنند. این شکسته شدن باعث زردی پوست و چشمها و گاهی نارسایی کلیوی و وجود خون در ادرار می شود. کم خونی ناشی از فاویسم فورا با تجویز و مصرف مایعات باید جبران شود. برخی معتقدند دو لپه کردن باقلا، جوشاندن آن و سپس دوریختن آب آن باعث می شود که از ابتلا به این بیماری جلوگیری شود. تفت دادن باقلا با ادویه های مختلف مثل دارچین، فلفل، آویشن، گلپر و میخک هم به کاهش علائم کمک می کند.

آیا خوردن باقلا در بارداری ایمن است؟

 باقالا سرشار از پروتئین، منبع غنی فولات و سایر ویتامین های ضروری است. با این حال ، مصرف آن در دوران بارداری با فاویسم در نوزادان مرتبط بوده است، بنابراین توصیه می شود که در مورد مصرف آن با پزشک خود صحبت کنید.

اگر بعد از مشورت با پزشک دریافتید که به این ماده غذایی حساسیت ندارید، می توانید این ماده غذایی را در وعده های خود بگنجانید. ولی بهتر است این موارد را رعایت کنید:

- بهتر است باقلا را ده دقیقه در آب و نمک بجوشانید و سپس این آب را دور بریزید.

- باقلای پخته شده را می توانید به سالاد، پاستا یا سوپ اضافه و مصرف کنید.

- اضافه کردن باقلای تفت داده شده با ادویه به تخم مرغ می تواند منبع غذایی سرشار از پروتئین و ویتامین های ضروری در دوران بارداری باشد.

- از مصرف همزمان آن با ماست خودداری کنید. چون ممکن است باعث دلپیچه در بارداری شود.

- اگر مبتلا به فشار خون بارداری، چربی خون بالا، اسیداوریک بالا و یا دارای علائمی مثل خارش پوستی و دل درد هستید، در خوردن باقلا احتیاط کنید.

- در ضمن خوردن زیاد این ماده غذایی برای مادرانی که مبتلا به افسردگی، سنگ کلیه و صرع هستند، توصیه نمی شود.

- خوردن باقلا در شب می تواند باعث بی‌خوابی شود.

- اگر قرص رقیق کننده خون مصرف می کنید، خوردن باقلا را فراموش کنید.

- اگر دچار مشکلات معده در بارداری هستید، خوردن این ماده غذایی می تواند مشکل ساز شود.

- اگر مجاز به خوردن باقلا در بارداری هستید، نوع تازه از انواع فریز شده بهتر است.

  • از خوردن باقلا که در زمستان توسط دست فروشان فروخته می شود، در زمان بارداری و شیردهی خودداری کنید. چون ممکن است آلوده باشد.

 

بیشتر بدانید:

1- مصرف سبزیجات در بارداری چه فوایدی دارد؟

2- خوردن نخود در بارداری چه خواصی دارد؟

3- خوردن حبوبات در بارداری و نحوه پخت حبوبات چگونه است؟

4- مصرف عدس در بارداری چه فوایدی دارد؟