The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

آیا به نوزاد پستانک بدهیم ،مزایا و معایب مکیدن پستانک چیست؟

این‌که از پستانک برای کودک استفاده کنید یا خیر،‌ تصمیمی کاملا شخصی است. به بایدها و نبایدهای استفاده از پستانک دقت کنید و این‌که چگونه عادت آن را از کودک بگیرید. در ادامه نکاتی درمورد مزایا و معایب دادن پستانک به نوزاد برای شما شرح می دهیم تا بتوانید راحت تر در این مورد تصمیم گیری کنید.

آیا به نوزاد پستانک بدهیم؟

در اغلب کودکان حرکت غیرارادی مکیدن زیاد است. برخی از کودکان در دوران جنینی نیز انگشت شست یا دیگر انگشتان خود را می‌مکند. غیر از مسئله تغذیه، مکیدن برای کودک آرامش‌بخش است.

آیا واقعا پستانک برای کودک مفید است یا خیر؟ آگاهی از مزایا و معایب مکیدن پستانک، نکات مهم ایمنی و اقداماتی برای ترک عادت آن بسیار مهم است.

مزایای استفاده از پستانک

برای برخی از کودکان مکیدن پستانک بین وعده‌های غذایی، بسیار مسرت‌بخش است. نکات مثبت استفاده از پستانک شامل این موارد است:

• ممکن است پستانک برای نوزاد آرامش بخش باشد، کودک بهانه‌گیر را آرام کند. برخی کودکان هنگام مکیدن ‌آرام‌تر هستند.

• پستانک می‌تواند حواس کودک را برای مدت کوتاهی پرت کند. در هنگام عکسبرداری،‌ آزمایش خون یا دیگر کارها ممکن است بتوان حواس کودک را با پستانک پرت کرد.

• پستانک می‌تواند در به خواب رفتن کودک کمک کند. اگر کودک به سختی آرام می‌شود، ممکن است پستانک برای او کارساز باشد. استفاده از پستانک هیچ تاثیری در مدت زمان خواب کودک یا بیدار شدن شبانه او ندارد.

• پستانک در کاهش ناراحتی‌های هنگام پرواز موثر است. کودک قادر نیست با جویدن یا خمیازه‌ کشیدن، از تغییرات فشار هوا که هنگام پرواز اتفاق می‌افتد، جلوگیری کند. مکیدن پستانک در این زمان مفید است.

• پستانک خطر مرگ ناگهانی نوزادان (SIDS) را کاهش می‌دهد. مکیدن پستانک هنگام چرت روزانه یا خواب شبانه خطر مرگ ناگهانی نوزادان را کاهش می‌دهد. اگر کودک را از شیر خود تغذیه می‌کنید،‌ به مدت ۳ تا ۴ هفته صبر کنید بعد پستانک را به کودک معرفی کنید. در آن هنگام شما نیز به برنامه شیردهی منظمی رسیده‌اید.

• پستانک قابل دور انداختن است. وقتی زمان ترک پستانک فرا می‌رسد، آن را دور بیندازید. اگر کودک مکیدن شست دست یا انگشتانش دیگری را ترجیح می‌دهد، ترک این عادت دشوارتر خواهد بود.

مضرات استفاده از پستانک

البته استفاده از پستانک مضرات زیادی نیز دارد، موارد زیر را در نظر بگیرید:

• استفاده زودهنگام از پستانک ممکن است در شیر خوردن نوزاد اختلال ایجاد کند. مکیدن سینه مادر با مکیدن پستانک یا بطری متفاوت است و برخی کودکان نسبت به این تفاوت‌ها حساس هستند. تحقیقاتی انجام شده که به ارتباط بین استفاده از پستانک و کمتر شیر خوردن و در برخی از کودکان، ترک شیر مادر بعد از گذشت چند ماه اشاره کرده‌اند. هرچند بررسی استفاده بدون محدودیت پستانک در مورد نوزادان سالم نشان داده است که تاثیری در مصرف شیر مادر نداشته است.

• ممکن است کودک به پستانک وابسته شود. اگر کودک پستانک استفاده می‌کند، ممکن است نیمه‌های شب متوجه شوید به‌خاطر درآمدن پستانک از دهان به گریه افتاده است.

• استفاده از پستانک ممکن است باعث عفونت گوش میانی در کودکان شود. هرچند درصد ابتلا به عفونت گوش میانی از بدو تولد تا ۶ ماهگی در کمترین حد ممکن است، در صورتی‌که درصد خطر مرگ ناگهانی نوزاد در این مدت در بیشترین حد ممکن است. به هرحال ممکن است کودک به پستانک علاقه زیادی نشان دهد.

• استفاده طولانی‌مدت از پستانک باعث مشکلات دندان در کودک می‌شود. استفاده از پستانک معمولی طی چند سال اول زندگی باعث ایجاد مشکلات درازمدت دندان نمی‌شود. اما استفاده طولانی مدت از پستانک ممکن است باعث شود که دندان‌های کودک نامنظم دربیاید یا به طور کامل رشد نکند.

بایدها و نبایدهای استفاده از پستانک

اگر تصمیم گرفته‌اید به کودک خود پستانک بدهید باید موارد زیر را به خاطر بسپارید:

• تا زمانی‌که به برنامه شیردهی منظمی برسید، صبر کنید. اگر از شیر خود نوزاد را تغذیه می‌کنید، آکادمی اطفال آمریکا توصیه می‌کند ‌۳ تا ۴ هفته صبر کنید تا به برنامه منظمی در شیردهی برسید.

• از پستانک به عنوان اولین وسیله برای آرام کردن کودک استفاده نکنید. گاهی اوقات با تغییر موقعیت کودک یا تکان دادن او می‌توانید آرامش کنید. فقط پستانک را بعد از شیر خوردن کودک یا بین وعده‌های شیر به او بدهید.

• از پستانک‌های سیلیکونی و یک تکه که قابل شستشو در ماشین ظرفشویی هستند، استفاده کنید. پستانک از دو قسمت تشکیل شده که در صورت شکستن،‌ خطر خفگی دارد. وقتی کی پستانک مناسب پیدا کردید، چند عدد از آن بخرید تا ذخیره داشته باشید.

• بگذارید کودک خودش زمان مکیدن پستانک را تعیین کند. اگر کودک تمایلی به خوردن پستانک نداشت، اصرار نکنید و اگر هنگام خواب پستانک از دهان او افتاد آن را دوباره در دهانش نگذارید.

• پستانک را تمیز نگه دارید. قبل از اینکه پستانک را به کودک بدهید، آن را کاملا بشورید. تا قبل از شش ماهگی کودک و تکامل سیستم ایمنی بدن او، به طور مرتب پستانک را بجوشانید یا داخل ماشین ظرفشویی بگذارید. بعد از ۶ ماهگی، می‌توانید پستانک را با آب و صابون بشویید. از گذاشتن پستانک در دهان خود برای تمیز کردن آن پرهیز کنید زیرا میکروب بیشتری وارد بدن کودک خواهید کرد.

• پستانک را شیرین نکنید. مواد شیرین کننده روی پستانک نریزید.

• مراقب پستانک باشید. پستانک را مناسب با سن کودک زود به زود تعویض کنید. حواستان به پارگی و قسمت‌های خراب آن باشد. مراقب گیره‌های آن باشید. هرگز پستانک را به گیره وصل نکنید و اگر این کار را انجام می‌دهید به فاصله خیلی زیاد از گردن کودک قرار دهید.

از پستانک گرفتن کودک

خطر استفاده از پستانک با بالا رفتن سن او بیشتر می‌شود. هرچند اغلب کودکان به خودی خود بین ۲ تا ۴ سالگی پستانک را کنار می‌گذارند، اما برخی از کودکان برای ترک این عادت به کمک نیاز دارند. در صورت عدم استفاده از پستانک، کودک را تشویق کنید. اگر همچنان به داشتن پستانک اصرار دارد، از پزشک اطفال یا دندانپزشک کمک بگیرید.

 

بیشتر بدانید:

1- با جنبه های منفی و مثبت پستانک آشنا شوید!

2- 10 روش ترک دادن پستانک در کودکان

3- آیا استفاده از پستانک برای نوزاد ضرر دارد؟

4- کاهش آلرژی در نوزادان با مکیدن پستانک

منبع: mayoclinic