The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

چگونه سکسکه نوزاد را متوقف کنیم و راهکارهای توقف سکسکه چیست؟

از آنجایی که سکسکه در بزرگسالان خوشاید نیست بسیاری از افراد بر این تصورند که ابتلا به آن برای نوزادان نیز آزار دهنده است. در حالیکه سکسکه به طور معمول آسیبی به نوزاد نمی رساند. بسیاری از نوزادان در حین سکسکه می توانند به راحتی بخوابند. همچنین سکسکه به ندرت می تواند بر تنفس کودک تاثیر گذاشته و یا در آن اختلال ایجاد کند. اگر می خواهید بدانید که چگونه سکسکه نوزاد را متوقف کنیم، این متن را مطالعه کنید.

چگونه سکسکه نوزاد را متوقف کنیم؟

سکسکه انقباضات غیرعادی عضله دیافراگم است. هر انقباض با بسته شدن سریع و ناگهانی تارهای صوتی همراه است که در نتیجه باعث ایجاد صدای سکسکه در کودک می شود.

راهکارهای زیر می توانند در توقف سکسکه نوزاد به شما کمک کنند:

1- آروغ نوزاد را بگیرید.

2- به نوزاد پستانک بدهید.

3- صبر کنید تا سکسکه به خودی خود برطرف شود.

4- از شربت گریپ واتر استفاده کنید.

1-  آروغ نوزاد را بگیرید

چنانچه در حال شیردادن به نوزاد خود هستید اینکار را برای چند لحظه ای متوقف کرده و آروغ نوزاد را بگیرید. زیرا آروغ گرفتن باعث می شود هوای اضافه ای که نوزاد در حین شیرخوردن بلعیده از معده او خارج شده و از بروز سکسکه پیشگیری شود. همچنین نگه داشتن نوزاد به حالت ایستاده در آغوش باعث می شود که او راحت تر بتواند آروغ بزند. بنا به گفته آکادمی پزشکان اطفال آمریکا در صورت استفاده از شیر خشک به ازای هر ۶۰ الی ۹۰ میلی لیتر شیری که به نوزاد می دهید یک بار آروغش را بگیرید. همچنین در صورت شیردهی پستانی نیز با هر بار تعویض سینه آروغ نوزاد را بگیرید.

روش انجام:

1- کمر نوزاد را بمالید: در هنگام سکسکه کمر نوزاد را مالیده و یا آن را ماساژ دهید. دقت کنید که این کار را به آرامی انجام داده و از فشار وارد کردن به کمر نوزاد خودداری کنید.

2- به نوزاد پستانک بدهید: تغذیه همیشه عامل ابتلا به سکسکه محسوب نمی شود. هنگامی که نوزاد شروع به سکسکه کرد سعی کنید به او یک پستانک بدهید. زیرا مکیدن پستانک باعث آرام شدن انقباضات دیافراگم شده و به توقف سکسکه کمک موثری می کند.

3- صبر کنید تا سکسکه به خودی خود برطرف شود: معمولا سکسکه نوزاد پس از مدت کوتاهی به خودی خود برطرف می شود. بنابراین چنانچه سکسکه با احساس ناراحتی و بیقراری نوزاد همراه نیست اجازه دهید سیر طبیعی خود را طی کند.

چنانچه سکسکه به طور غیرمعمول ادامه یافته و یا به نظر می رسد که برای نوزاد ناراحت کننده است حتما به یک پزشک متخصص اطفال مراجعه کنید. سکسکه نوزاد در مواردی نادر می تواند نشان دهنده یک مشکل پزشکی باشد.

4-از شربت گریپ واتر استفاده کنید: چنانچه سکسکه به مدتی طولانی ادامه یافته و باعث ناراحتی نوزاد شده است می توانید برای رفع آن از شربت گریپ واتر استفاده کنید. گریپ واتر ترکیبی از آب و عصاره گیاهان بوده و از دیرباز در درمان کولیک و سایر مشکلات معده در نوزادان مورد استفاده قرار می گیرد.

شربت گریپ واتر از ترکیب گیاهان زنجبیل، رازیانه، بابونه و دارچین تشکیل شده است. اگرچه تاثیر این دارو بر رفع سکسکه هنوز از نظر علمی تایید نشده است ولی عوارض جانبی بسیار پایین این دارو باعث می‌شود که بسیاری از والدین برای درمان سکسکه نوزاد از آن کمک بگیرند. با این حال پیش از دادن هر نوع داروی جدید به نوزاد حتما با پزشک متخصص اطفال مشورت کنید.

پیشگیری از سکسکه نوزاد

روش های اندکی برای پیشگیری از سکسکه نوزاد وجود دارد. با این حال از آنجایی که دلایل ابتلا به این عارضه کاملا روشن نیست پیشگیری از آن نسبتا دشوار است.

استفاده از راهکارهای زیر می تواند در پیشگیری از سکسکه در نوزاد به شما کمک کند:

• شیردهی را هنگامی انجام دهید که نوزاد در وضعیت آرام و راحتی قرار دارد. به عبارت دیگر پیش از آنکه نوزاد بیش از حد گرسنه شده و شروع به گریه کند شیردهی به او را آغاز کنید.

• از انجام بازی و فعالیت با نوزاد بلافاصله پس از تغذیه خودداری کرده و اجازه دهید کودک برای مدت کوتاهی پس از شیرخوردن به استراحت بپردازد.

• نوزاد را پس از هر بار تغذیه به مدت 20 الی 30 دقیقه در وضعیت ایستاده نگه دارید.

ابتلا به سکسکه در چه صورت نگران کننده است؟

ابتلا به سکسکه در نوزادان زیر یک سال پدیده ای کاملا طبیعی بوده و عاملی برای نگرانی محسوب نمی شود. حتی نوزاد در دوره جنینی و در رحم مادر نیز می تواند دچار سکسکه شود.

با این وجود، چنانچه کودک زیاد سکسکه کرده و ناراحت و مضطرب به نظر می رسد بهتر است با یک پزشک متخصص اطفال مشورت کنید. زیرا در این شرایط سکسکه می تواند نشانه‌ای از سایر مشکلات پزشکی باشد.

همچنین در صورتی که سکسکه نوزاد باعث اختلال در خواب کودک شده و یا پس از یکسالگی به دفعات ادامه یافت به منظور بررسی وضعیت سلامت کودک به پزشک مراجعه کنید.

همچنین به توصیه پزشکان از انجام روش های کلیشه ای توقف سکسکه مانند بیرون کشیدن زبان و یا ترساندن نوزاد که پایه و اساس علمی ندارند اجتناب کنید. استفاده از این روش ها نه تنها موثر نبوده بلکه در مواردی آسیب به نوزاد را نیز به همراه دارد.

علت ایجاد سکسکه در نوزادان هنوز به طور کامل مشخص نیست. به طور کلی در کودکانی که زیر یک سال دارند تا هنگامی که سکسکه همراه با استفراغ نبوده و باعث مشکلات خواب و ناراحتی در کودک نشود غالبا می تواند بخش طبیعی از رشد او محسوب شود. سکسکه نوزاد معمولا تا یکسالگی برطرف می شود. با این حال در صورتی که سکسکه پس از این مدت همچنان ادامه یافته و با ناراحتی و بیقراری کودک همراه بود حتما به یک پزشک متخصص مراجعه کنید تا علل احتمالی دیگر مورد بررسی قرار گیرد.

 

بیشتر بدانید:

1- 7 دلیل برای سکسکه نوزاد و روش های متوقف کردن آن

2- علت رفلاکس در نوزادان چیست و چگونه درمان می شود؟

3- آیا سکسکه جنین در رحم مادر نشانه خوبی است؟

4- علت و نشانه های سکسکه کردن جنین در شکم مادر

?پرسش و پاسخ های چگونه سکسکه نوزاد را متوقف کنیم؟

آیا مالیدن کمر نوزاد در رفع سکسکه او تاثیری دارد؟

بله. در هنگام سکسکه کمر نوزاد را مالیده و یا آن را ماساژ دهید. دقت کنید که این کار را به آرامی انجام داده و از فشار وارد کردن به کمر نوزاد خودداری کنید.

آیا دادن پستانک می تواند در از بین بردن سکسکه نوزاد اثری داشته باشد؟

بله. تغذیه همیشه عامل ابتلا به سکسکه محسوب نمی شود. هنگامی که نوزاد شروع به سکسکه کرد سعی کنید به او یک پستانک بدهید. زیرا مکیدن پستانک باعث آرام شدن انقباضات دیافراگم شده و به توقف سکسکه کمک موثری می کند.

آیا برای دلدرد و سکسکه می تونم به بچم گریپ واتر بدم؟

بله. چنانچه سکسکه به مدتی طولانی ادامه یافته و باعث ناراحتی نوزاد شده است می توانید برای رفع آن از شربت گریپ واتر استفاده کنید. گریپ واتر ترکیبی از آب و عصاره گیاهان بوده و از دیرباز در درمان کولیک و سایر مشکلات معده در نوزادان مورد استفاده قرار می گیرد.

آیا ترساندن نوزاد می تواند سکسکه او را متوقف کند؟

خیر!!! از انجام روش های کلیشه ای توقف سکسکه مانند بیرون کشیدن زبان و یا ترساندن نوزاد که پایه و اساس علمی ندارند اجتناب کنید. استفاده از این روش ها نه تنها موثر نبوده بلکه در مواردی آسیب به نوزاد را نیز به همراه دارد.

منبع: healthline