The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

درمان استفراغ نوزاد ،برای درمان استفراغ نوزاد چه کنیم؟

نوزاد شما به دلایل گوناگونی ممکن است مکررا استفراغ کند. برخی از این دلایل همچون جریان بیش از حد شیر، نفخ شکم، تغذیه و گریه بیش از حد به راحتی قابل حل است اما در برخی موارد همچون تنگی دریچه پیلور، انسداد روده و ... برای درمان استفراغ نوزاد باید مداخلات پزشکی انجام شود. اگر دلایل پزشکی بخصوصی برای استفراغ نوزاد شما مطرح نیست کمک گرفتن از راه های درمان استفراغ نوزاد یک ماهه، درمان استفراغ نوزاد هفت ماهه و بزرگتر که در ادامه این متن شرح داده شده، ممکن است کارساز باشد.

برای درمان استفراغ نوزاد چه کنیم؟

خوشبختانه، حتی اگر نوزاد شما مخاط زرد یا شیر استفراغ کند، مجموعه روش هایی وجود دارند که می توانید از آنها برای درمان استفراغ نوزاد کمک بگیرید. ممکن است چیز جدی در میان نباشد.

1- برای درمان درمان استفراغ نوزاد، آروغ زدن مکرر کمک می کند:

در حالی که آروغ زدن نوزاد، پس از اتمام هر نوبت تغذیه، امری رایج است، برای نوزادی که مرتبا استفراغ می‌کند می‌توانید روش متفاوتی را بکار بگیرید. مطمئن شوید که بعد از نوشیدن یک چهارم یا حتی یک هشتم میزان شیری که معمولاً می نوشد، آروغ می زند تا خطر بالا آوردن دلمه شیر بعد از اتمام تغذیه کاهش یابد. درحقیقت گرفتن آروغ نوزاد به شکل صحیح یکی از مهم ترین راه های درمان استفراغ نوزاد با طب سنتی است.

2- برای درمان درمان استفراغ نوزاد، جریان شیر را کاهش دهید:

اگر نوزاد شما از شیشه شیر می خورد، اطمینان حاصل کنید که نوک بطری سوراخ کوچکی دارد و به حدی بزرگ نیست که مقدار زیادی شیر ناگهان از آن خارج شود. اینکار می تواند به کنترل جریان شیر کمک کند و به نوزاد اجازه می دهد با سرعت خود شیر بخورد. در حین شیردهی، ابتدا کمی از شیر را از سینه خود بیرون کشیده تا از جریان زیاد جلوگیری شود و سپس بگذارید نوزاد شما تغذیه کند.

3- شیر را به نوع متفاوتی تغییر دهید:

اگر کودک شما بعد از نوشیدن شیر گاو استفراغ کرده است، ممکن است دچار عدم تحمل لاکتوز باشد. بنابراین بهتر است شیر مصرفی او را به شیر سویا تغییر دهید و ببینید که آیا تغییری در وضعیت او ایجاد می شود یا خیر. در برخی موارد نادر، ممکن است فرمول مخصوص شیر برای نوزادانی که نسبت به هر نوعی از شیر طبیعی حساسیت دارند، لازم باشد.

4- برای درمان استفراغ نوزاد، کمتر اما به صورت مکرر شیردهی داشته باشید:

نوزاد شما ممکن است به دلیل ضعف دریچه پیلور، در پایین نگه داشتن مقدار شیری که می نوشد، دچار مشکل شود. بنابراین، می توانید در هر نوبت شیردهی، حجم شیر کمتری به او بدهید و همزمان تعداد دفعات شیردهی را افزایش دهید. این روند، تغذیه نوزاد را در مسیر نگه داشته و در عین حال به او اجازه میدهد تا به طور موثر شیر را هضم کند.

5- برای درمان استفراغ نوزاد، رژیم غذایی خود را تغییر دهید:

وجود مواد آلرژیک در رژیم غذایی شما می تواند بر نوزاد تاثیر بگذارد زیرا این مواد می توانند به شیر راه یابند. اگر اخیراً هرگونه تغییری را در رژِم غذایی خود ایجاد کرده اید، سعی کنید آنها را حذف کرده تا ببینید آیا این امر به جلوگیری از استفراغ نوزاد کمک می کند یا خیر. 

 6- برای درمان درمان استفراغ نوزاد، آرامش را فراموش نکنید:

مطمئن شوید که با عجله تغذیه نوزادتان را انجام نمی دهید. به یک مکان آرام بروید و بگذارید او با سرعت خودش آرام و آرام تغذیه کند. بعد از اتمام شیردهی، اجازه دهید تا کمی استراحت کرده و به تدریج آروغ بزند. حتی بعد از آروغ زدن نیز به او اجازه دهید به مدت نیم ساعت به هر روشی که تمایل دارد، دراز بکشد.

چه موقع نگران باشید

همانطور که قبلاً ذکر شد، استفراغ معمولاً در نتیجه تغذیه نادرست یا عناصر خارجی رخ می دهد. این مسائل به راحتی قابل اصلاح است. با این حال، علائم مشخصی که مشاهده می کنید می توانند به طور قطع زمینه ساز نگرانی باشند، زیرا آن ها نشانگر وجود یک عارضه هستند.

  • اگرچه بیشتر مخاط های استفراغ دارای قوام یکسان با شیر هستند، ممکن است شرایطی رخ دهد که مخاط کاملاً ضخیم باشد. این می تواند به طور تصادفی استنشاق شده و باعث خفگی نوزاد شود و منجر به مشکلات تنفس و عوارض بعدی شود. اگر این مخاط راه خود را به داخل ریه ها پیدا کند، می تواند کاملاً کشنده باشد و ممکن است نیاز باشد با استفاده از یک آسپیراتور برداشته شود. 
  • در بعضی مواقع، ممکن است متوجه شوید که به نظر می رسد استفراغ نوزاد حاوی آثاری از خون است، یا حتی ممکن است در مقادیر قابل توجهی خون داشته باشد. این خون می تواند ناشی از آسیب دیدگی در دهان او باشد، که باعث شده او زودتر خون را ببلعد. در موارد اندکی، استفراغ شدید یا استفراغ مکرر می تواند منجر به التهاب بافت مری شود و باعث خونریزی در داخل آن شود. اما اگر خون رنگ قهوه ای تیره داشته باشد، پزشک ممکن است نمونه ای از آن را گرفته و برای بررسی بفرستد. اگر مشخص شود که نمونه حاوی صفرا است، می تواند وجود انسداد در روده را نشان دهد، که به مراقبت های پزشکی مناسب احتیاج دارد.
  • بیشتر نوزادان تمایل دارند شیر را به بیرون استفراغ کنند و به نظر می‌رسد که آرام می شوند یا نسبت به آن بی تفاوت عمل می کنند. اما اگر نوزاد شما به طور غیرقابل کنترل گریه می کند و به نظر می رسد پس از استفراغ دچار درد شده است، باید سریعاً او را به پزشک برسانید. درد شدید پس از استفراغ می تواند نشان دهنده وجود انسداد روده یا وضعیت روده ای باشد که نیاز به مراقبت سریع و فوری پزشکی دارد.
  • در بعضی موارد ، ممکن است متوجه شوید که شکم نوزاد شما به سمت بیرون متورم شده است. لمس کردن شکم حتی ممکن است شما را از حساسیت آن آگاه کند. این کاملاً شبیه به وجود گاز در معده یا حتی مواد دیگر است. همچنین می تواند انسداد روده یا سایر موارد در دستگاه گوارش را نشان دهد. در هر صورت، بهتر است که این مورد توسط پزشک معاینه شود.
  • اگر نوزاد شما پیش تر استفراغ نمیکرد (حداقل، نه مکررا) ، اما بعد از افتادن یا آسیب دیدگی که جزئی به نظر می رسید، شروع به استفراغ آن هم به صورت مکرر کرده است، مطمئناً این می تواند دلیلی برای نگرانی باشد. ممکن است نوزاد شما دچار ضربه مغزی شده باشد (جزئی یا بزرگ) و بدن ممکن است با استفراغ به آن واکنش نشان دهد. اگر این استفراغ از زمان سقوط به بعد، به شکلی غیرقابل‌کنترل و تکراری رخ داده است، نوزاد خود را به بیمارستان ببرید.

دانستن اینکه چرا نوزاد شما ممکن است شیر یا مخاط را استفراغ کند، به همان اندازه مهم است که باید راه درمان استفراغ نوزاد را بدانید. از آنجا که این وضعیت کاملاً طبیعی است، بهتر است آرام باشید و دلیل این امر را دریابید، در عین حال در صورت لزوم هرگز از تماس با پزشک برای درمان استفراغ نوزاد دو ماهه دریغ نکنید.

 بیشتر بدانید:

1- استفراغ در نوزادان ، علل و درمان

2- بالا آوردن نوزاد به چه مقدار طبیعی تلقی می شود؟

3- با چهار نشانه مشترک بیماری در نوزادان و کودکان آشنا شوید!

4- کولیک یا قولنج نوزاد چیست و چه ارتباطی با گریه های پیاپی دارد؟

?پرسش و پاسخ های درمان استفراغ نوزاد

برای درمان استفراغ نوزادی که شیر خشک می خورد چه می توان کرد؟

اگر نوزاد شما از شیشه شیر می خورد، اطمینان حاصل کنید که نوک بطری سوراخ کوچکی دارد و به حدی بزرگ نیست که مقدار زیادی شیر ناگهان از آن خارج شود. اینکار می تواند به کنترل جریان شیر کمک کند و به نوزاد اجازه دهد با سرعت خود شیر بخورد. در حین شیردهی، ابتدا کمی از شیر را از سینه خود بیرون کشیده تا از جریان زیاد جلوگیری شود و سپس بگذارید نوزاد شما تغذیه کند.

آیا کمتر شیر دادن می تواند استفراغ نوزاد را درمان کند؟

بله. می توانید در هر نوبت شیردهی، حجم شیر کمتری به او بدهید و همزمان تعداد دفعات شیردهی را افزایش دهید. این روند، تغذیه نوزاد را در مسیر نگه داشته و در عین حال به او اجازه میدهد تا به طور موثر شیر را هضم کند.

آیا رژیم غذایی مادر می تواند سبب استفراغ نوزاد شود؟

بله. وجود مواد آلرژیک در رژیم غذایی شما می تواند بر نوزاد تاثیر بگذارد زیرا این مواد می توانند به شیر راه یابند. اگر اخیراً هرگونه تغییری را در رژِم غذایی خود ایجاد کرده اید، سعی کنید آنها را حذف کرده تا ببینید آیا این امر به جلوگیری از استفراغ نوزاد کمک می کند یا خیر.

بهترین راه برای درمان استفراغ نوزاد چیست؟

مطمئن شوید که با عجله تغذیه نوزادتان را انجام نمی دهید. به یک مکان آرام بروید و بگذارید او با سرعت خودش آرام و آرام تغذیه کند. بعد از اتمام شیردهی، اجازه دهید تا کمی استراحت کرده و به تدریج آروغ بزند. حتی بعد از آروغ زدن نیز به او اجازه دهید به مدت نیم ساعت به هر روشی که تمایل دارد، دراز بکشد.

منبع: parenting.firstcry