The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

شیردهی در صورت ابتلا به سرطان سینه، علائم سرطان سینه در دوران شیردهی

زنانی که به فرزندان‌شان شیر داده‌اند نسبت به تغییرات پستان هوشیارترند. برخی از زنان در طول شیردهی متوجه تومورهای سرطانی در داخل پستان‌ می‌شوند. زنانی که به سرطان پستان قبل یا در دوران شیردهی مبتلا‌ می‌شوند همیشه نگران هستند که آیا شیردهی در صورت ابتلا به سرطان سینه امکان پذیر هست و آیا درمان سرطان بر شیر مادر تاثیر خواهد گذاشت یا خیر. بنابراین اگر می خواهید بدانید که آیا شیردهی در صورت ابتلا به سرطان سینه امکان پذیر هست یا نه، تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

آیا شیردهی در صورت ابتلا به سرطان سینه ممکن است؟

این احتمال وجود دارد اما نادر است. 3 درصد از زنانی که به سرطان سینه مبتلا می‌شوند شیرده هستند. بر اساس اطلاعات موسسه ملی سرطان برخی تحقیقات نشان داده است احتمال ابتلا به سرطان پستان در دوران بارداری افزایش می‌‌یابد و دلیل این امر می‌تواند تغییرات هورمونی در دوران بارداری باشد. اما به طور کل شیردهی بویژه در زنان قبل از سن یائسگی خود احتمال ابتلا به سرطان پستان را کاهش می‌دهد. در دوران بارداری و شیردهی به دلیل کاهش دوره‌های قاعدگی در زنان احتمال مواجهه آنها با هورمون‌هایی که خطر ابتلا به سرطان را بالا می‌برد کاهش می‌یابد.

همانطور که گفته شد احتمال ابتلا به سرطان سینه در دوران شیردهی وجود دارد اما نادر است، با این حال اگر هر نوع نگرانی در این رابطه دارید بهتر است با متخصص زنان مشورت کنید.

تشخیص سرطان پستان به دلایل زیر در دوران شیردهی مشکل است:

• علایم شیردهی و ابتلا به سرطان سینه بسیار مشابه هستند.

• پزشکان معمولا زنان را در دوران شیردهی برای تشخیص سرطان پستان معاینه نمی کنند.

• در طول دوران شیردهی نتایج حاصل از ماموگرافی معمولا اشتباه است.

چه عواملی بر تشکیل تومورهای سرطانی در دوران شیردهی تاثیر گذار است؟

• احتقان پستان

در هفته‌های اولیه شیردهی پر شدن سینه‌ها از شیر موضوعی طبیعی است که در اکثر موارد سبب ناراحتی مادر می‌شود. معمولا با مرتب شدن روند شیردهی این مشکل رفع می‌شود اما در برخی زنان همچنان در طول شیردهی این مشکل وجود دارد. علایم و درد ناشی از احتقان سینه با خالی شدن آن باید از بین برود اما اگر اینطور نبود باید به سرطان پستان شک کرد.

• بسته شدن مجاری شیری

قبل از آنکه شیر وارد مجاری شیری شود، برخی سلول‌ها در سینه آن را می‌سازند. اگر شیرخوار شیر کمی بخورد یا شیر غلیظ باشد مجاری شیری مسدود می‌شود و این موضوع سبب بروز توده‌ای دردناک در سینه خواهد شد. شیردهی مکرر و ماساژ پستان در کنار استفاده از کمپرس گرم به برطرف شدن علایم کمک می‌کند.

• التهاب پستان

التهاب و عفونت پستان با مسدود شدن مجاری شیری رخ میدهد. زمانی که شیر در پستان گیر می‌افتد پروتئین‌های شیری ساخته شده و در نهایت به بافت‌های اطراف نشت می‌کند. در این شرایط توده‌ای سخت در پستان ایجاد می‌شود که علایم دیگری از جمله قرمزی و تب و لرز و درد را به همراه خواهد داشت. زنان مبتلا به التهاب پستان باید شیردهی را انجام دهند یا با دوشیدن شیر اقدام به تخلیه پستان‌ها کنند.

• آبسه پستان

آبسه پستان عارضه‌ای نادر اما خطرناک است که در صورت درمان نشدن تورم پستان رخ می‌دهد. آبسه راهی است که بدن برای مقابله با عفونت پیش می‌گیرد. کیسه‌ای مملو از عفونت و چرک که بافت اطرافش مانع از پخش عفونت در بدن می‌شود. این مشکل نیاز به مراقبت فوری پزشکی دارد و باید با مصرف آنتی بیوتیک آن را درمان کرد.

• کیست‌ها

کیست‌های کوچک گاه در پستان تشکیل و درون آنها شیر جمع می‌شود. این کیست‌ها بسته به میزان شیر موجود در سینه گاه به وجود می‌آیند و گاه از بین می‌روند. این توده‌ها دردناک نیستند و پس از اتمام شیردهی از بین خواهند رفت.

چه زمان باید به پزشک مراجعه کرد؟

در اکثر موارد، توده‌های پستان در زنان شیرده سرطانی نیستند و دلیلی برای نگرانی وجود ندارند. با این وجود اگر توده از بین نمی‌رود، به رشد خود ادامه می‌دهد و با فشار دادن درون بافت پستان حرکت نمی‌کند، باعث کم رنگ شدن پوست یا شبیه پوست پرتقال شدن آن شده است بهتر است به متخصص مراجعه کرد.

آیا شیردهی در صورت ابتلا به سرطان سینه ممکن است؟

در اکثر موارد، پزشک توصیه می‌‌کند مادر شیرده به دنبال تشخیص سرطان پستان، شیردهی را متوقف کند.زیرا اکثر معالجات مربوط به سرطان پستان بر شیر یا شیرخوار تأثیر منفی می‌گذارد.

پزشک برای تعیین اینکه کدام یک از روش‌های درمانی برای فرد مبتلا به سرطان پستان بهتر است به مادر کمک می‌کند. از جمله درمان‌های احتمالی برای سرطان پستان در دوران شیردهی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

• جراحی: برای از بین بردن توده یا بافت سرطانی ممکن است عمل جراحی ضروری باشد. گاه این جراحی شامل ماستکتومی (برداشتن پستان) یا ماستکتومی مضاعف (برداشتن هر دو سینه) می‌شود. میزان جراحی مشخص خواهد کرد که آیا مادر می‌تواند شیردهی را ادامه دهد یا خیر.

• شیمی درمانی: شیمی درمانی از داروهای قوی برای از بین بردن سلول‌های سرطانی در بدن استفاده می‌ کند. زنانی که تحت شیمی درمانی قرار می‌گیرند باید شیردهی را قطع کنند.

• پرتودرمانی: برخی از خانم‌ها که تحت درمان با اشعه قرار دارند، بسته به نوع درمان، می‌توانند شیردهی را ادامه دهند. پزشک موظف است خطرات را توضیح دهد تا فرد بتواند تصمیم آگاهانه‌ای بگیرد.

خلاصه کلام اینکه ممکن است شیردهی در طول درمان سرطان امکان پذیر باشد، اما لازم است حتما با پزشک قبل و در طی مراحل درمان مشورت کرد. 

حال که می دانید شیردهی در صورت ابتلا به سرطان سینه امکان پذیر هست یا نه، درصورت وجود هر سوال یا نگرانی دیگری می تواند از کارشناسان اپلیکیشن نی نی پلاس سوال کنید.

مطالعه بیشتر:

1- بارداری بعد از درمان سرطان سینه

2- کاهش ابتلا به سرطان سینه با مصرف روزانه آسپرین

3- شیردهی پستانی ابتلا به سرطان سینه را کاهش می دهد

4- آیا داروهای باروری خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد؟

?پرسش و پاسخ های شیردهی در صورت ابتلا به سرطان سینه

آیا شیردهی در صورت ابتلا به سرطان سینه امکان پذیر است؟

در اکثر موارد، پزشک توصیه می‌‌کند مادر شیرده به دنبال تشخیص سرطان پستان، شیردهی را متوقف کند.

چرا درصورت تشخیص سرطان پستان در دوران شیردهی، باید شیردهی را متوقف کنیم؟

زیرا اکثر معالجات مربوط به سرطان پستان بر شیر یا شیرخوار تأثیر منفی می‌گذارد.

درصورت شک به سرطان پستان در شیردهی، چه زمان باید به پزشک مراجعه کرد؟

در اکثر موارد، توده‌های پستان در زنان شیرده سرطانی نیستند و دلیلی برای نگرانی وجود ندارند. با این وجود اگر توده از بین نمی‌رود، به رشد خود ادامه می‌دهد و با فشار دادن درون بافت پستان حرکت نمی‌کند، باعث کم رنگ شدن پوست یا شبیه پوست پرتقال شدن آن شده است بهتر است به متخصص مراجعه کرد.

چرا تشخیص سرطان پستان در دوران شیردهی مشکل است؟

تشخیص سرطان پستان در دوران شیردهی مشکل است زیرا علایم شیردهی و ابتلا به سرطان سینه بسیار مشابه هستند. پزشکان معمولا زنان را در دوران شیردهی برای تشخیص سرطان پستان معاینه نمیکنند. در طول دوران شیردهی نتایج حاصل از ماموگرافی معمولا اشتباه است.

منبع: medicalnewstoday