The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

به خواب رفتن نوزاد هنگام شیردهی به چه علت است؟

به خواب رفتن نوزاد هنگام شیردهی این نگرانی را در ذهن شما ایجاد می‌کند که آیا او به اندازه کافی شیر خورده است یا خیر. چه زمانی باید مانع از به خواب رفتن نوزاد هنگام شیردهی شویم؟ در زیر به نکات مهم درباره به خواب رفتن نوزاد هنگام شیردهی اشاره شده است.

به خواب رفتن نوزاد هنگام شیردهی

فرض کنید در صندلی راحتی نشسته‌اید و کودک با خوشحالی در حال شیر خوردن است. مکیدن او آهسته می‌شود و کم‌کم بدنش آرام می‌گیرد و در حالی‌که پستان در دهان اوست به خواب می‌رود. لحظات بسیار آرامش بخشی برای کودک است اما شما با خود فکر می‌کنید آیا همه چیز درست پیش رفته است؟ بت مک میلان، مشاور شیردهی در اوتاوای کانادا می‌گوید: «هر روز با این پرسش روبرو می‌شوم و جواب هم بله است و هم خیر. گاهی اوقات مشکلی نیست و گاهی باید نگران باشید».

علت به خواب رفتن نوزاد هنگام شیر خوردن

بت مک میلان توضیح می‌دهد: «نوزادانی که در روزهای اول تولد برای شیر خوردن تقلا می‌کنند، گاهی با این‌که به اندازه کافی شیر نخورده‌اند خواب‌شان می‌رود.» این کودکان پس از خوردن کمی شیر به خواب می‌روند. آنها هنگام مکیدن خسته و ناامید می‌شوند، زیرا نمی‌توانند شیر کافی بخورند و به جای آن به خواب می‌روند.

به گفته بت مک میلان، اغلب به پدر و مادرها گفته‌اند، وقتی کودک حین شیر خوردن به خواب می‌رود یعنی به اندازه کافی سیر شده است. اما وقتی کودک وزن نمی‌گیرد و مادر متوجه می‌شود مقدار شیر او کافی نبوده بسیار ناراحت می‌شود. به عقیده بت مک میلان، چالش این است که اغلب مادران برای شیردهی به ساعت نگاه می‌کنند. در حالی‌که ممکن است یک کودک در مدت ۵ دقیقه مقدار زیادی شیر بخورد و کودک دیگر ۲۰ دقیقه شیر بخورد و هنگام شیر خوردن به خواب رود در حالی‌که مقدار کافی شیر نخورده است. اگر کودک شما هنگام شیر خوردن به خواب می‌رود به این نکات دقت کنید تا بدانید شیر کافی خورده است یا خیر:

• کودک با چشمانی باز با دقت و آگاهانه شروع به شیر خوردن می‌کند.

• پس از چند دقیقه مکیدن پر قدرت، کودک شروع به قورت دادن می‌کند و پس از هر بار مکیدن یا در هر دو بار مکیدن این کار را انجام می‌دهد و پستان‌ها در پایان شیردهی به طرز قابل توجهی نرم‌تر و خالی‌تر به نظر می‌رسند.

• اگر کودک با دستانی باز و راحت هنگام شیر خوردن به خواب رفته باشد یعنی به اندازه کافی شیر خورده است. اگر دستان کودک گره کرده و چهره‌اش گرفته و پر تنش باشد یعنی هنوز گرسنه است.

اگر نگران هستید که کودک خواب‌آلود شما هنوز به مقدار کافی شیر نخورده است، پستان دیگر را در اختیار او قرار دهید، یا هنگام مکیدن کودک، پستان را با دو انگشت خود فشار دهید تا شیر بیشتری در دهان کودک بریزد. این کارها ممکن است زمان شیر خوردن کودک را طولانی‌تر و موثرتر کند.

چه زمانی نباید نگران به خواب رفتن کودک هنگام شیر خوردن باشیم؟

جانت دارنل، مادر شیردهی بود که به او هشدار داده بودند اجازه ندهد پسر ده ماهه‌‌اش هنگام شیر خوردن به خواب برود. پرستار به او گفته بود: «شب‌ها هرگز نمی‌خوابد.» در حالی‌که سعی می‌کرد بفهمد چه زمانی باید شیر دادن را قطع کند تا پسرش به اندازه کافی شیر بخورد و در عین حال خوابش هم نبرد، عمل شیر دادن برایش بسیار پراسترس شده بود و شیرخوار احساس می‌کرد شیر خوردنش مدام قطع می‌شود.

به گفته مک میلان:‌ «کودکان از لحاظ بیولوژیکی به این شکل به دنیا آمده‌اند که هنگام شیر خوردن خواب‌شان ببرد. ترکیب شیر مادر و واکنش هورمون‌های کودک به شیر خوردن به‌گونه‌ای است که کودک هنگام شیر خوردن به خواب می‌رود. حتی ترکیب شیر مادر در طول روز تغییر می‌کند و در بعد از ظهر و شب دارای ترکیباتی خواب‌آور است.»

مک میلان می‌گوید: «اما در فرهنگ ما فرق دارد. بسیاری از مادران می‌خواهند کودکانشان به تنهایی به خواب روند و اجازه نمی‌دهند کودک هنگام شیر خوردن بخوابد. اما این کار اغلب در امر شیردهی اختلال ایجاد می‌کند. کودک ممکن است پستان را گاز بگیرد یا چنگ بزند. زیرا هر لحظه منتظر این است که او را متوقف کنید و این کار باعث بهم خوردن چرخه خواب او می‌شود». او پیشنهاد می‌کند که هنگام شیردهی آرام باشید، حتی اگر به این معنا باشد که شیرخوار هنگام شیردهی خوابش می‌برد. والدینی که می‌خواهند کودک‌شان را بیدار به رختخواب ببرند، می‌توانند پس از شیر خوردن پوشک یا لباس او را عوض کنند تا کودک قبل از به رختخواب رفتن بیدار باشد.

مک میلان می‌‌گوید: «اگر می‌خواهید بدانید به خواب رفتن نوزاد هنگام شیردهی اشکالی دارد یا خیر، باید به جوانب مختلف توجه کنید. اغلب موارد مشکلی نیست، اما در برخی شرایط می تواند موجب نگرانی باشد. مشورت با یک متخصص شیردهی می تواند بهترین کار باشد.»

مطالعه بیشتر:

1- آیا باید نوزاد را برای شیر خوردن بیدار کرد ?

2- آرام کردن نوزاد هنگام شیر خوردن چگونه است؟

3- توصیه هایی برای خوب خوابیدن نوزاد در شب چیست؟

4- در شب چند بار باید به نوزاد شیر داد وچندبار باید بیدار شوید؟

?پرسش و پاسخ های به خواب رفتن نوزاد هنگام شیر خوردن

علت به خواب رفتن نوزاد هنگام شیر خوردن چیست؟

نوزادانی که در روزهای اول تولد برای شیر خوردن تقلا می‌کنند، گاهی با این‌که به اندازه کافی شیر نخورده‌اند خواب‌شان می‌رود.» این کودکان پس از خوردن کمی شیر به خواب می‌روند. آنها هنگام مکیدن خسته و ناامید می‌شوند، زیرا نمی‌توانند شیر کافی بخورند و به جای آن به خواب می‌روند.

بچم موقع شیر خوردن زود می خوابه، از کجا بدونم شیر کافی خورده است؟

اگر کودک با دستانی باز و راحت هنگام شیر خوردن به خواب رفته باشد یعنی به اندازه کافی شیر خورده است. اگر دستان کودک گره کرده و چهره‌اش گرفته و پر تنش باشد یعنی هنوز گرسنه است.

نوزادم موقع شیر خوردن خوابش میبره، چیکار کنم؟

اگر نگران هستید که کودک خواب‌آلود شما هنوز به مقدار کافی شیر نخورده است، پستان دیگر را در اختیار او قرار دهید، یا هنگام مکیدن کودک، پستان را با دو انگشت خود فشار دهید تا شیر بیشتری در دهان کودک بریزد. این کارها ممکن است زمان شیر خوردن کودک را طولانی‌تر و موثرتر کند.

چه زمانی باید نگران خواب رفتن کودک موقع شیر خوردن باشیم؟

اگر نوزاد شما قبل از خوردن شیر کافی می خوابد و این امر در وزن گیری او اختلال ایجاد کرده بهتر است با یک متخصص مشورت کنید.

منبع: todaysparent