The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

مراقبت از نوزاد دوازده ماهه ،نکات مراقبت ازنوزاد دوازده ماهه

شما در این ماه موجی از تغییرات ۱۲ ماهگی کودکتان را شاهد خواهید بود و او اولین کلمات و قدم‌ها را نیز تجربه خواهد کرد. او از طریق توانایی حرکت، خواه خزیدن، خواه سُر خوردن، یا راه رفتن به وسیله دست گرفتن از مبل و وسایل می‌تواند استقلال به دست آورد. کودک همچنین شروع به شکل دادن به اصوات و هجاها می‌کند که در نهایت به کلمات تبدیل می‌شوند. اگر می خواهید نکاتی را درمورد مراقبت از نوزاد دوازده ماهه بدانید، تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

مراقبت از نوزاد دوازده ماهه، تغییرات رشد کودک

زمانی که کودک خردسال شما شروع به برداشتن چند قدم آزمایشی اولیه خود می‌کند، ممکن است متوجه شوید که پاهای او به سمت بیرون چرخیده است. این امر طبیعی است و باید خودش را به طور طبیعی اصلاح کند. هر چه در ماه‌های آینده پاهای او قوی‌تر می‌شود، رباط‌های باسنش سفت می‌شود و پاهای او به سمت جلو برمی‌گردد. بهداشت دندان در این زمان نیز مهم است. کارشناسان توصیه می‌کنند وقتی اولین دندان در می‌آید با دندانپزشک ملاقات کنید، اما حتماً تا یک سالگی باید این کار صورت بگیرد. هنگامی که اولین دندان‌ها ظاهر شدند حتماً روزی دو بار آنها را به آرامی مسواک بزنید و تلاش کنید تا او را تا یک سالگی از شیر خشک و بطری بگیرید تا از پوسیدگی دندان‌ها جلوگیری شود. تفاوت‌های زیادی در ظاهر شدن اولین دندان‌های کودکان وجود دارد، بنابراین نگران نباشید که در این مرحله چند دندان دارد و بیشتر روی بهداشت دهان و دندان متمرکز شوید.

مراقبت از نوزاد دوازده ماهه، تغذیه

پس از گذشت یک سال از تولد کودک می‌توانید شیر گاو یا شیر کامل کم چرب ۲ درصد را به جای شیر خشک به او بدهید. شما می‌توانید تغذیه با شیر مادر را در صورت نیاز و تقاضای کودک ادامه دهید. برای شروع جایگزینی شیر گاو به جای شیر خشک کافی است بطری‌ها یا لیوان‌های مخصوص شیر خشک را با شیر گاو پر کنید. شیر گاو را به تدریج شروع کنید و روزانه ۲ تا ۳ لیوان شیر بدهید. اگر در مدت چند ساعت یا چند روز از اولین روزهای شروع علائمی نظیر کهیر، خس خس سینه، استفراغ یا اسهال را مشاهده کردید با پزشک متخصص اطفال و مرکز بهداشتی تماس بگیرید، زیرا ممکن است انجام برخی آزمایشات برای تشخیص حساسیت به شیر گاو نیاز باشد. او همچنین ممکن است در حال حاضر کمتر به غذاهای مخصوص کودک تمایل نشان دهد و بیشتر علاقمند به حضور در سر سفره خانواده و خوردن در کنار آنها باشد. بنابراین می‌توانید شروع به ارائه غذاهای بیشتری با طعم‌ها و بافت‌های مختلف کنید و برخی از وعده‌های غذایی خود را با او به اشتراک بگذارید، خواه تکه‌های کوچک سبزیجات بخارپز یا ماکارونی باشد. فقط مطمئن شوید که این غذاها بدون ادویه باشد (کودکان به نمک نیاز ندارند) و غذاها باید به صورت تکه‌های کوچک و یا پوره باشند تا از خطر خفگی جلوگیری شود.

احتمالاً شما هم متوجه شده‌اید که او در گرفتن و خوردن غذاهای خرد شده مهارت بیشتری پیدا کرده و کمتر ریخت و پاش می‌کند. اگر او بخصوص در مورد یک غذای جدید هیجان زده به نظر نمی‌رسد، به خاطر داشته باشید که باید ۱۰ تا ۱۵ بار تلاش و تکرار کنید تا او تصمیم بگیرد که این غذا یا طعم خاص را دوست دارد یا نه. حال که کودک شما از غذاهای مختلف از جمله شیر گاو لذت می‌برد، ممکن است متوجه شوید که تعداد دفعات و تداوم پوشک کثیف او تغییر کرده است. نگران نباشید، مگر در صورتی که اسهال داشته باشد یا علائم یبوست را نشان دهد که می‌تواند شامل مدفوع سفت، یا حالت فشار در هنگام دفع باشد. این که کودک شما از غذاهای جدید لذت می‌برد بسیار عالی است، اما در نظر داشته باشید که نیمی از کالری دریافتی وی همچنان باید از شیر مادر یا شیر خشک (حدود 710 سی سی) در روز باشد. در حالیکه نیم دیگر آن می‌تواند از غذاهای مورد علاقه جدید او دریافت شود.

مراقبت از نوزاد دوازده ماهه، خواب

در این سن، کودک شما هر روز بین ۱۲ تا ۱۶ ساعت خواب نیاز دارد که شامل دو خواب روزانه است که هر یک بین ۳۰ دقیقه تا ۲ ساعت می‌توانند ادامه داشته باشند. با کمی شانس او می‌تواند شب‌ها به مدت طولانی‌تر خواب مداوم داشته باشد. اگر کودک اضطراب جدایی داشته باشد، ممکن است هر از گاهی بیدار شود و گریه کند.

برای کمک به شما در گذراندن این شب‌های چالش برانگیز چند نکته برای موفقیت در خواباندن کودک ۱۲ ماهه ذکر می‌شود:

• طبق برنامه زمان خواب عمل کنید: حمام، خواندن داستان و لالایی خواندن آرام بخش‌های خوبی هستند و اگر این فعالیت‌ها را هر شب در ساعت معینی انجام دهید مفیدتر خواهند بود. زیرا تداوم اغلب یک اصل کلیدی برای یک خواب شبانه خوب است.

• بگذارید کودک خودش به خواب رود: اگر کودکتان در طول شب از خواب بیدار می‌شود قبل از رفتن به سمت او چند دقیقه به او فرصت دهید تا سعی کند خودش دوباره به خواب برود.

• به او اطمینان خاطر دهید: اگر او در شب ناراحت است می‌توانید چند کلمه آرامش بخش به او بگویید و سریعاً پوشک او را بررسی کنید. چراغ‌ها را روشن نکنید و او را از جایش بلند نکنید، با گذشت زمان او یاد می‌گیرد که به تنهایی بخوابد.

مراقبت از نوزاد دوازده ماهه، مشکلات تنفسی و آلرژی

از بیماری‌های مزمن گرفته تا دوره های موقت سوء هاضمه، مشکلات مختلفی وجود دارند که می‌توانند کودک را تحت تاثیر قرار دهند. او ممکن است در هضم برخی از غذاهای جدیدی که از آنها لذت می‌برد مشکل داشته باشد. همچنین ممکن است شما متوجه برخی واکنش‌های محیطی مانند عطسه یا سایر علائم آلرژی شوید. موارد زیر علائمی هستند که باید مراقب آنها باشید:

مراقبت از نوزاد دوازده ماهه، اسهال و یبوست

با وجود این همه غذاهای جدید که کودک خوردن آنها را دوست دارد، از جمله اضافه کردن احتمالی شیر گاو به رژیم غذایی او ممکن است گاهی متوجه اسهال یا یبوست شوید. اگر او هنگام دفع گریه می‌کند، این می‌تواند نشان‌ دهنده یبوست باشد. بنابراین با مرکز بهداشتی خود تماس بگیرید، زیرا ممکن است به شما توصیه کنند که آب اضافی یا آب میوه برای کمک به آبرسانی و نرم کردن مدفوع به او بدهید. به خصوص اگر یبوست همراه با تب و استفراغ باشد، مهم است که به پزشک متخصص اطلاع دهید.

مراقبت از نوزاد دوازده ماهه، آسم

این وضعیت مزمن هنگامی رخ می‌دهد که مجاری هوایی در ریه‌ها ملتهب و منقبض شوند. آسم باعث ایجاد صدای خس خس مشخص، معمولاً در شب یا ساعات اولیه صبح می‌شود. ممکن است با آلرژی مرتبط باشد. اگرچه این بیماری می‌تواند کودکانی که آلرژی ندارند را نیز درگیر کند. در کودک مبتلا به عفونت تنفسی مانند سرماخوردگی، حملات آسم بیشتر است و همچنین می‌تواند در اثر استرس نیز ایجاد شود. این یک وضعیت پیچیده است و علائم می‌توانند از فردی به فرد دیگر متفاوت باشند. اگر فرزند شما خس خس سینه دارد به پزشک اطفال مراجعه کنید. پزشک می‌تواند تشخیص دهد و برای کنترل این وضعیت در آینده به شما توصیه‌هایی می‌کند.

مراقبت از نوزاد دوازده ماهه، تب یونجه

آبریزش بینی و چشم‌های قرمز خارش‌دار برخی از علائم رایج تب یونجه (یا آلرژی مخاط بینی) هستند که واکنشی به آلرژن‌هایی مانند گرده گل‌ها، گرد و غبار، کپک یا موی حیوان خانگی است. اگرچه دارای علائمی مشابه با سرماخوردگی است، تفاوت‌های کمی نیز وجود دارد. با تب یونجه ممکن است متوجه ترشح شفاف بینی، سرفه، خونریزی بینی، حلقه‌های تیره زیر چشم‌ها و صاف کردن مداوم گلو شوید. اگر گمان می‌کنید کودک شما ممکن است تب یونجه داشته باشد که به افراد خانواده منتقل شود، برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه کنید.

مطالعه بیشتر:

1- 5 نظریه جدید در شیوه مراقبت از نوزاد

2- 10 نکته مهم برای نگهداری و مراقبت از نوزاد نارس

3- رفتار با نوزاد 12 ماهه ، چگونگی رفتار با کودک 12 ماهه

4- تغییرات نوزاد در دوازده ماهگی یا یک سالگی چیست؟

?پرسش و پاسخ های مراقبت از نوزاد دوازده ماهه

چه غذاهایی می‌توانم به کودک ۱۲ ماهه خود بدهم؟

چند نمونه از غذاهایی که خودتان مصرف می‌کنید به کودک بدهید. ممکن است شما بخواهید چیزهایی مانند ماکارونی پخته، تخم مرغ خرد شده یا نان غلات سبوسدار یا نان تست به او بدهید. فقط مطمئن شوید که هر ماده غذایی را پوره کرده یا به صورت قطعات کوچک خرد کنید تا از خفگی جلوگیری کنید. به یاد داشته باشید، غذای کودک ۱۲ ماهه اکنون می‌تواند کمی بیشتر تنوع داشته باشد و شما به زودی متوجه خواهید شد که او ترجیحات مشخصی دارد.

کودک یک ساله چه مقدار کالری در روز باید دریافت کند؟

هدف این است که روزانه حدود ۱۰۰۰ کالری به کودک برسد. حدود نیمی از این کالری‌ها باید از شیر مادر، شیر خشک و سرانجام از شیر گاو حاصل شود. بقیه آن را می‌توان از طریق طیف گسترده‌ای از غذاهایی که در زیر ذکر شده دریافت کند.

آیا کودکان می‌توانند در یک سالگی راه بروند؟

هر کودک با دیگری متفاوت است. در ۱۲ ماهگی کودکان ممکن است راه بیفتند یا نه و هر دو حالت طبیعی است. به احتمال زیاد کودک در حرکت کردن به وسیله تکیه بر لوازم و مبلمان مهارت پیدا کرده و ممکن است با استفاده از این وسایل بتواند در کل اتاق راه برود. او ممکن است در این زمان چند قدم آزمایشی بدون کمک بردارد و هرچه تعادلش بهبود یابد در این کار بهتر می‌شود.

وزن کودکان در ۱۲ ماهگی چقدر باید باشد؟

وزن کودکان در ۱۲ ماهگی متفاوت است اما بیشتر کودکان در ۱۲ ماهگی ۳ برابر وزن زمان تولد خود را دارند. به خاطر داشته باشید رشد کودک معمولاً در ماه‌های منتهی به ۱۲ ماهگی کند می‌شود

منبع: pampers