The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

رفتار با نوزاد 12 ماهه ، چگونگی رفتار با کودک 12 ماهه

آیا می‌توانید باور کنید یک سال از زمان تولد نوزادتان گذشته است؟ کوچولوی شما به نقطه 12 ماهگی رسیده و حالا چیزهای زیادی وجود دارد که می‌تواند شما را هیجان زده کند! او در غذا خوردن و نشان دادن خود توانایی بیشتری پیدا می‌کند و اگر قبلاً به این درجه نرسیده است در این سن شروع به برداشتن اولین قدم‌های مهم خود خواهد کرد. در این سن رژیم غذایی او ممکن است کمی تغییر کند و خوابیدن در طول شب نیز شاید کمی سخت شود. در ادامه مطلب نحوه رفتار با نوزاد 12 ماهه را برای شما شرح خواهیم داد.

چگونگی رفتار با کودک 12 ماهه، حواس

در حال حاضر، بینایی نوزاد 12 ماهه شما به حد طبیعی رسیده است و از همیشه قوی‌تر است. او اکنون می‌تواند به اندازه شما ببیند! شما می‌توانید ببینید که هماهنگی بین چشم و دستان او در حال بهبود است. مهارت‌های حرکتی و بینایی او به وی امکان دسترسی و برداشتن اشیا خاص را می‌دهد و می‌تواند با کنترل بیشتری غذا بخورد. او ممکن است در این مرحله بیشتر بتواند روی جزئیات کوچک تمرکز کند و به عنوان مثال ممکن است بتواند به راحتی قطعات کوچک غذا را بردارد. همچنین این احتمال وجود دارد که تکه‌های غذا به جای ریختن بر روی زمین، به دهان او برسند، زیرا در هدایت دستان و خوردن غذاها مهارت بیشتری پیدا کرده است و می‌تواند از قاشق و فنجان استفاده کند.

رفتار با کودک 12 ماهه، حرکت

گام‌های لرزان اولیه از جمله مهمترین تغییرات نوزاد دوازده ماهه است که ممکن است کودک شما در این زمان یا در یک یا دو ماه آینده بردارد. در این سن، ممکن است کودک شما در حرکت کردن به وسیله تکیه بر مبلمان و لوازم مهارت پیدا کرده باشد و همچنین در ایجاد تعادل نیز پیشرفت کرده است، بنابراین شما می‌توانید او را در حال تلاش برای حرکت با حمایت دستان شما یا مبلمان و برداشتن دو یا سه قدم بدون حمایت ببینید. او هر از گاهی تعادل خود را از دست می‌دهد و به زمین می‌افتد، اما تا زمانی که شما فضای ایمن و مطمئنی برای این مراحل اولیه فراهم کرده باشید، همه این مراحل بخشی از روند یادگیری است. اکثر نوزادان تا زمانی که بتوانند قدم های محکم و با اطمینان بردارند برای مدت کوتاهی تلو تلو می‌خورند.

رفتار با نوزاد 12 ماهه، رشد شناختی

در حال حاضر کودک شما می‌تواند از حرکات تقلید کند و به سمت چیزی که می‌خواهد اشاره کند یا به طرف آن بخزد. او همچنین در تلاش است تا به جایی برسد که بتواند آنچه را که می‌خواهد با کلمات بیان کند و بتواند ارتباط برقرار کند. به عنوان مثال او در حال تمرین کردن با اصوات است و شما می‌توانید ببینید که او قادر است صداهای قابل تشخیص مانند "ما"، "گا" یا "با" را تلفظ کند. همه اینها صداهایی برای ساخت اولین کلمات واقعی او هستند. احتمالاً شما مشتاقانه منتظر هستید که ببینید اولین کلمه او چه خواهد بود. اما باید به خاطر داشته باشید که نوزادان با هم متفاوت هستند و در زمان‌های مختلف شروع به صحبت می‌کنند. صحبت کردن با او و خواندن کتاب برای وی را ادامه دهید و شما الهام بخش او برای تمرین صداهای بیشتر و نهایتاً تلاش برای برقراری ارتباط، خواهید بود.

رفتار با نوزاد 12 ماهه، چگونه از رشد کودک خود حمایت کنیم؟

روش‌های فراوانی برای کمک به تحریک حس کنجکاوی کودک 12 ماهه و پرورش رشد او وجود دارد. در طول روز با کودک خود صحبت کنید و همچنین بازی و کتاب خواندن با هم را فراموش نکنید. یک برنامه منظم برای زمان خواب، زمان غذا خوردن و زمان بازی تنظیم کنید. به عنوان مثال اگر کودک شما قبل از خواب از خواندن یک کتاب لذت می‌برد یا از اختصاص دادن یک زمان در طول روز برای بازی خوشحال می شود، این فعالیت‌های لذت بخش را جزئی از برنامه روزانه خود قرار دهید. اگر یک پرستار کودک از فرزند شما نگهداری می‌کند، مطمئن باشید که او نیز از برنامه منظم شما پیروی می‌کند. زمان بازی باید هم برای شما و هم برای کودک شما سرگرم کننده باشد، زیرا این فرصت را به او می‌دهد تا روی مهارت‌های مهم کار کند. در اینجا چند ایده وجود دارد که باید در خاطر داشته باشید:

• به او اجازه دهید تا با بلوک‌های نرم یا سایر اسباب بازی‌های قابل انعطاف بازی کند: تا به بهبود هماهنگی و مهارت‌های حرکتی وی کمک کند. در این مرحله اسباب بازی‌های کودک 12 ماهه نیازی به پیچیده و گران قیمت بودن ندارند: بعضی اوقات وسایل خانگی مانند کاسه‌ها به اندازه اسباب‌بازی‌های گران یا زیبا برای او جالب هستند.

• قایم باشک بازی کنید: این بازی ساده سرگرمی بی‌ پایانی را برای کودک شما فراهم می‌کند و به او کمک می‌کند تا ماندگاری اشیاء را درک کند. این ایده که اشیاء حتی وقتی نمی‌توانیم آنها را ببینیم هنوز وجود خواهند داشت.

• متخصصان توسعه توصیه می‌کنند که برای دو سال اول زندگی کودک، محدودیت زمان استفاده از تلویزیون و ابزار دیجیتال را داشته باشید. مراقب رسانه‌های پس زمینه مانند گوشی موبایل و تلویزیون باشید، زیرا هر چیزی که توجه شما را به خود جلب کند می‌تواند توجه شما را از روی کودکتان دور کند. یک ایده خوب این است که زمانی که کودک شما بیدار است تلویزیون را خاموش و گوشی همراه خود را کنار بگذارید.

رفتار با نوزاد 12 ماهه، تغذیه کودک 12 ماهه

پس از گذشت یک سال از تولد کودک می‌توانید شیر گاو یا شیر کامل کم چرب 2 درصد را به جای شیر خشک به او بدهید. شما می‌توانید تغذیه با شیر مادر را در صورت نیاز و تقاضای کودک ادامه دهید. برای شروع جایگزینی شیر گاو به جای شیر خشک کافی است بطری‌ها یا لیوان‌های مخصوص شیر خشک را با شیر گاو پر کنید. شیر گاو را به تدریج شروع کنید و روزانه 2 تا 3 لیوان شیر بدهید. اگر در مدت چند ساعت یا چند روز از اولین روزهای شروع علائمی نظیر کهیر، خس خس سینه، استفراغ یا اسهال را مشاهده کردید با پزشک متخصص اطفال و مرکز بهداشتی تماس بگیرید، زیرا ممکن است انجام برخی آزمایشات برای تشخیص حساسیت به شیر گاو نیاز باشد. او همچنین ممکن است در حال حاضر کمتر به غذاهای مخصوص کودک تمایل نشان دهد و بیشتر علاقمند به حضور در سر سفره خانواده و خوردن در کنار آنها باشد.

رفتار با نوزاد 12 ماهه، خواب 

در این سن، کودک شما هر روز بین 12 تا 16 ساعت خواب نیاز دارد که شامل دو خواب روزانه است که هر یک بین 30 دقیقه تا 2 ساعت می‌توانند ادامه داشته باشند. با کمی شانس او می‌تواند شب‌ها به مدت طولانی‌تر خواب مداوم داشته باشد. اگر کودک اضطراب جدایی داشته باشد، ممکن است هر از گاهی بیدار شود و گریه کند.

رفتار با نوزاد 12 ماهه، چگونه به خوابیدن کودک کمک کنیم؟

برای کمک به شما در گذراندن این شب‌های چالش برانگیز چند نکته برای موفقیت در خواباندن کودک 12 ماهه ذکر می‌شود:

• طبق برنامه زمان خواب عمل کنید: حمام، خواندن داستان و لالایی خواندن آرام بخش‌های خوبی هستند و اگر این فعالیت‌ها را هر شب در ساعت معینی انجام دهید مفیدتر خواهند بود. زیرا تداوم اغلب یک اصل کلیدی برای یک خواب شبانه خوب است.

• بگذارید کودک خودش به خواب رود: اگر کودکتان در طول شب از خواب بیدار می‌شود قبل از رفتن به سمت او چند دقیقه به او فرصت دهید تا سعی کند خودش دوباره به خواب برود.

• به او اطمینان خاطر دهید: اگر او در شب ناراحت است می‌توانید چند کلمه آرامش بخش به او بگویید و سریعاً پوشک او را بررسی کنید. چراغ‌ها را روشن نکنید و او را از جایش بلند نکنید، با گذشت زمان او یاد می‌گیرد که به تنهایی بخوابد.

اگر همچنان سوالی درمورد نحوه رفتار با نوزاد 12 ماهه داشتید، می توانید آن را در اپلیکیشن نی نی پلاس از کارشناسان ما بپرسید.

مطالعه بیشتر:

1- تغییرات نوزاد در شش تا نه ماهگی

2- تغییرات نوزاد در یازده ماهگی چیست؟

3- تغییرات نوزاد در نه تا دوازده ماهگی

4- تغییرات نوزاد در دوزاده تا هجده ماهگی

?پرسش و پاسخ های رفتار با نوزاد 12 ماهه

کودک ۱۲ ماهه به چه مقدار شیر نیاز دارد؟

کودک شما هر روز به حداقل 470 سی سی شیر گاو نیاز دارد تا بتواند ویتامین ضروری D و کلسیم کافی برای داشتن استخوان‌های قوی و رشد مغز دریافت کند.

کودک ۱۲ ماهه به چند ساعت خواب احتیاج دارد؟

او ممکن است در مدت ۲۴ ساعت بین ۱۲ تا ۱۶ ساعت بخوابد، از جمله دو خواب روزانه و یک خواب طولانی در طول شب.

چگونه می‌توانم صحبت کردن را به کودک آموزش دهم؟

با کودک خود صحبت کنید. آنچه که در هنگام حمام کردن و غذا خوردن و سایر فعالیت‌ها اتفاق می‌افتد را توصیف کنید. هر روز برای او کتاب بخوانید و او را به ایجاد صداها و تمرین هجاهای مختلف و صحبت با خودتان تشویق کنید. اگر مکالمات شما با کودک در ابتدا زیاد نیست نگران نباشید. هر نوزادی با سرعت خودش یاد می گیرد و شما می توانید مطمئن باشید که او از شما یاد می گیرد، حتی اگر هنوز کلمات را درست تلفظ نکند.

برای بهبود رشد ذهنی بچم چیکار کنم؟

روش‌های فراوانی برای کمک به تحریک حس کنجکاوی کودک ۱۲ ماهه و پرورش رشد او وجود دارد. در طول روز با کودک خود صحبت کنید و همچنین بازی و کتاب خواندن با هم را فراموش نکنید. یک برنامه منظم برای زمان خواب، زمان غذا خوردن و زمان بازی تنظیم کنید.

منبع: pampers