The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

مراقبت از نوزاد هشت ماهه ،نکات مراقبت های نوزاد هشت ماهه

مراقبت از نوزاد کار نسبتا دشواری است. خصوصا وقتی تازه در حال عادت کردن به تغییرات قبلی هستید، چالش های جدید ایجاد شده و ممکن است ندانید که چگونه باید با تمام تغییرات کنار بیاید. اما بهترین راهکار کسب اطلاعات کافی درمورد نحوه مراقبت از نوزاد هشت ماهه است. دانستن نکات مراقبت های نوزاد هشت ماهه به شما کمک خواهد کرد که در هر موقعیتی، بهترین و صحیح ترین عملکرد را داشته باشید.

مراقبت از نوزاد هشت ماهه، رشد و پیشرفت جسمی

در 8 ماهگی وزن نوزاد دو برابر وزن زمان تولدش است. پسرها بین 8 تا 9 کیلوگرم و دختران تقریباً 200 گرم کمتر از پسرها وزن دارند. روند وزن‌گیری ‌نوزادان در ماه‌های نزدیک به تولد معمولا کند می‌شود و این موضوع کاملا طبیعی است. در هر ویزیت، ارائه دهنده خدمات بهداشتی و درمانی وزن، قد و دور سر نوزاد شما را اندازه گیری کرده و از نمودار رشد ‌نوزاد برای حصول اطمینان از پیشرفت او استفاده می‌کند.

در این سن اگر نگاهی به پاهای ‌نوزاد خود بیاندازید متوجه می‌شوید که هنگام خوابیدن به پشت‌، پاها و انگشتان پا به سمت داخل برگشته است. هنگامی که او یک یا دو قدم برداشت حالت پا و انگشتان عوض شده و به بیرون برمی‌گردد پس نگران نباشید و بدانید این حالت به طور طبیعی اصلاح خواهد شد. با رسیدن به 18 ماهگی حالت کبوتری پا از بین رفته و رباط‌های لگن سفت می‌شوند و انگشتان پاها حین پیاده روی حالتی صاف و روبه جلو خواهد داشت.در این سن هنوز لایه ای از چربی از کف پای ‌نوزاد محافظت می‌کند که باعث می‌شود پاهای او صاف و بدون قوس به نظر برسند. این لایه چربی نیز طی دو تا سه سال آینده از بین می‌رود و قوس‌ها شکل می‌گیرند.

مراقبت از کودک هشت ماهه، تغذیه

منوی تغذیه روزانه ‌نوزاد در این سن شامل مواد جامد پوره شده است که باید نیمی از کالری مورد نیاز روزانه او را تأمین کند. نیم دیگر کالری مورد نیاز باید از شیر مادر یا شیرخشک تامین شود. ‌نوزاد 8 ماهه به حدود 750 تا 900 کالری در روز نیاز دارند و این سن زمان مناسبی برای ارائه طعم‌ها و بافت‌هاي جديد به اوست. سعی کنید او را با غذاهای جامد مانند ماست‌، جو دوسر یا موزهای پوره شده آشنا کنید تا مهارت جویدن را بیاموزد. اگر از طعم جدید خوشش نیامد نگران نشوید. ‌نوزاد شما باید طی چند ماه 10 تا 15 بار در معرض این مزه‌ها قرار بگیرد تا به آن طعم عادت کند..

مراقبت نوزاد هشت ماهه، برنامه غذایی روزانه

در اینجا مثالی از منوی روزانه یک ‌نوزاد 8 ماهه آورده شده است. بر اساس آن می‌توانید متوجه شوید ‌نوزاد شما به چه میزان مواد غذایی در طول روز نیاز دارد:

برنامه غذایی مناسب ‌نوزاد ان 8 تا 12 ماه

صبحانه: ¼ تا ½ فنجان غلات یا تخم مرغ پوره شده، ¼ تا ½ فنجان میوه خرد شده، 120 تا 180 میلی لیتر شیر مادر یا شیر خشک

میان وعده: 120 تا 180 میلی لیتر شیر مادر یا شیر خشک یا آب، ¼ فنجان پنیر خرد شده یا سبزیجات پخته شده

ناهار: ¼ تا ½ فنجان ماست یا پنیر کاتیج یا گوشت، ¼ تا ½ فنجان سبزیجات زرد یا نارنجی رنگ، 120 تا 180 میلی لیتر شیر مادر یا شیر خشک

میان وعده: ۱ بیسکوییت یا کراکر که دندان‌هایشان را اذیت نکند، ¼ فنجان ماست یا آب میوه

شام: ¼ فنجان مرغ، گوشت یا توفو، ¼ تا ½ فنجان سبزیجات سبز رنگ، ¼ فنجان نودل، ماکارونی، برنج یا سیب زمینی، ¼ فنجان میوه، 120 تا 180 میلی لیتر شیر مادر یا شیر خشک

قبل از خواب: 180 تا 200 میلی لیتر شیر مادر یا شیر خشک یا آب

مراقبت از نوزاد 8 ماهه، خواب

‌نوزاد 8 ماهه در طول شب به حدود 9 تا 12 ساعت و روزانه حدوداً دو نوبت خواب سبک 30 دقیقه ای تا 2 ساعته نیاز دارند. ‌نوزاد شما در این سن ممکن است دچار برخی اختلالات خواب شود. شروع اضطراب جدایی باعث می‌شود فرزندتان کمتر از گذشته بخوابد یا شب‌ها از خواب بپرد:

• اگر ‌نوزاد شما در اتاق خود می‌خوابد در اتاق را باز بگذارید تا بتواند صدای شما را بشنود و احساس راحتی بیشتری کند.

• اجازه دهید با مکیدن انگشت شست راهی برای آرام کردن خود بیابد. به او یک پتوی کوچک یا اسباب بازی بدهید تا در غیاب شما خودش را آرام کند. این پتو یا عروسک دوست داشتنی او را دلبسته کرده و به او یادآوری می‌کند که همه چیز خوب است.

اگر او در اواسط شب گریه می‌کند‌ و از خواب می‌پرد کنارش بروید و او را تسلی دهید اما چراغ اتاق را روشن نکنید. ‌نوزادتان را بغل کنید و قدم بزنید. از بردن او به رختخواب خودتان خودداری کنید. همه این مسائل در آینده به او کمک می‌کند بتواند به تنها خوابیدن در اتاقش عادت کند.

نمونه‌ای از یک روز ‌نوزادان 8 ماهه

خواب: ‌نوزاد شما هر شب بین 10 تا 12 ساعت و روزانه 2 ساعت خواب نیاز دارد و ممکن است شب برای تغذیه برنخیزد. اما اضطراب جدایی می‌‌تواند خواب او را به هم بریزد.

تغذیه: مواد غذایی با بافت سفت مثل ماست و موز له شده و پنیز به ‌نوزاد بدهید. نظم غذایی را رعایت کنید و سر ساعات مشخصی به ‌نوزاد غذا بدهید. هنوز نیمی از کالری مصرف ‌نوزاد شما باید از شیر تامین شود.

اجابت مزاج: با آغاز تغذیه با غذاهای سخت، رنگ و تراکم مدفوع تغییر می‌‌کند. سایز پوشک ‌نوزاد را تغییر دهید.

بازی: ازوسایل بازی ساده مثل قاشق چوبی استفاده کنید. بازی دالی باشه را امتحان کنید تا متوجه ماندگاری اشیا شود. اجازه دهید تا با سایر ‌نوزادان دیگر بازی کند.

حمام کردن: بیش از حد حمام کردن ‌نوزاد باعث خشکی پوستش می‌شود. برای پیشگیری از بروز اگزما لوسیون مخصوص پوست اطفال استفاده کنید. در این سن ‌نوزاد به خوبی متوجه حالات چهره و بیان احساسات شما از طریق چهره می‌شود.

مراقبت از نوزاد هشت ماهه، ایمنی ‌نوزاد در خانه

‌نوزاد شما در حال بزرگ شدن و آزمودن مهارت هایش است پس مطمئن شوید خانه به اندازه کافی برای او ایمن است. مبلمان و وسایل اتاق ‌نوزاد، پریز برق و درب های کابینت نیاز به ایمن سازی دارند.

• تجهیزات ایمن

سقوط از شایع ترین حوادث خانگی است پس گهواره ‌نوزاد‌، میز تعویض پوشک‌، صندلی‌های بلند و سایر تجهیزات اتاق را بررسی کنید تا مطمئن شوید با استانداردهای ایمنی مطابقت دارند و به درستی مونتاژ شده اند. به این نکات توجه داشته باشید:

مراقبت از نوزاد هشت ماهه، گهواره

• میله‌های عمودی نباید بیش از 5 7/20 سانتی متر از هم فاصله داشته باشد تا سر ‌نوزاد بین آنها گیر نکند.

• تشک تخت باید به اندازه تخت و کاملاً محکم باشد و فاصله آن بین تشک و قاب تخت بیش از دو انگشت نباشد.

• قبل از اینکه ‌نوزاد بتواند روی پای خودش بایستد‌، کفه تخت را در پایین ترین سطح ممکن تنظیم کنید.

• برای جلوگیری از خفگی‌، از بالش‌، پتو یا عروسک‌های نرم پر شده در تخت ‌نوزاد استفاده نکنید.

مراقبت از نوزاد هشت ماهه، میز تعویض

• میزهای تعویض ‌نوزاد باید از هر چهار طرف دارای یک محافظ 5 سانتی متری و قسمت بالای میز باید مقعر باشد تا از افتادن و غلت زدن ‌نوزاد پیشگیری کند.

• همیشه از بند ایمنی میز استفاده کنید ودر حین تعویض، دست ‌نوزاد را نگه دارید تا در امان باشد.

• وسایلی مانند پوشک و دستمال مرطوب را در دسترس قرار دهید تا برای آوردن آنها ‌نوزاد را تنها رها نکنید.

• صندلی غذا با پایه باز انتخاب کنید و هرگز میز را نزدیک میز ناهارخوری قرار ندهید تا ‌نوزاد بتواند با لگد و اعمال فشار صندلی را برگرداند.

• در هنگام نشستن ‌نوزاد در صندلی کمربند ایمنی را ببندید.

• اطمینان حاصل کنید که تمام قسمت‌های ریز صندلی به طور ایمن متصل است. اگر ‌نوزاد بتواند آنها را جدا کند احتمال خفگی وجود دارد.

مراقبت از نوزاد هشت ماهه، زمین بازی

• مطمئن شوید که محفظه بازی عاری از هر گونه مواد تیز و خطرناک است.

• اگر ‌نوزاد شما قادر به بالا رفتن است هر نوع اسباب بازی یا اشیاء بزرگتری را که ممکن است برای بالا رفتن از آنها استفاده کند، از دسترسش دور کنید.

• مراقب باشید در زمین بازی چیزی باعث زمین خوردن ‌نوزاد و آسیب به لثه و دندان او نشود.

مراقبت از نوزاد هشت ماهه، ایمنی آب

تنها چند سانتی متر آب کافی است تا سبب غرق شدن ‌نوزاد شود. اگر خانه شما استخر‌، حوضچه‌، وان یا ... دارد بسیار مراقب باشید.هرگز ‌نوزاد خود را در حمام یا در اطراف آبهای باز (مانند سطل و قابلمه‌های آب) قرار ندهید. درب توالت را ببندید تا ‌نوزاد از کاسه توالت دور بماند. اگر استخر دارید‌، برای ورودیه آن درب بگذارید و آن را قفل کنید، دور تا دور استخر پوشش نصب کنید و حلقه ایمنی و طناب کنار استخر داشته باشید. هنگام شنا ‌نوزاد را بدون مراقب رها نکنید.

اگر همچنان سوالی درمورد مراقبت از نوزاد هشت ماهه داشتید می توانید آن را در اپلیکیشن نی نی پلاس از کارشناسان ما بپرسید.

مطالعه بیشتر:

1- تغییرات نوزاد در شش تا نه ماهگی

2- جدول برنامه غذایی نوزاد هشت ماهه به صورت هفته به هفته

3- بازی با نوزاد هشت ماهه ،روش هایی برای بازی با نوزاد هشت ماهه

4- تغییرات نوزاد در هشت ماهگی و خصوصیاتی که بدست می آورد چیست؟

?پرسش و پاسخ های مراقبت از نوزاد هشت ماهه

در هشت ماهگی چه غذایی به فرزندم چه بدهم؟

در این ماه تغذیه با غذاهای درشت بافت را شروع کنید. ماست‌، جو دوسر‌، موز پوره شده یا پوره سیب زمینی یا سبزیجات گزینه‌های خوبی هستند.

وزن ‌نوزادان در 8 ماهگی چقدر باید باشد؟

وزن متوسط یک پسر بچه 8 ماهه بین 8 تا 9 کیلوگرم است. ممکن است دختران در این سن کمی کمتر وزن بگیرند.

آیا می توانم نوزاد هشت ماهه را برای آب بازی به استخر ببرم؟

تنها چند سانتی متر آب کافی است تا سبب غرق شدن ‌نوزاد شود. اگر خانه شما استخر‌، حوضچه‌، وان یا ... دارد بسیار مراقب باشید.هرگز ‌نوزاد خود را در حمام یا در اطراف آبهای باز (مانند سطل و قابلمه‌های آب) قرار ندهید. درب توالت را ببندید تا ‌نوزاد از کاسه توالت دور بماند. اگر استخر دارید‌، برای ورودیه آن درب بگذارید و آن را قفل کنید، دور تا دور استخر پوشش نصب کنید و حلقه ایمنی و طناب کنار استخر داشته باشید. هنگام شنا ‌نوزاد را بدون مراقب رها نکنید.

آیا حمام کردن مکرر برای نوزاد ضرر دارد؟

بله. بیش از حد حمام کردن ‌نوزاد باعث خشکی پوستش می‌شود. برای پیشگیری از بروز اگزما لوسیون مخصوص پوست اطفال استفاده کنید. در این سن ‌نوزاد به خوبی متوجه حالات چهره و بیان احساسات شما از طریق چهره می‌شود.

منبع: pampers