The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

الگوی خواب نوزاد نه ماهه ،نوزاد 9 ماهه چقدر باید بخوابد؟

در نه ماهگی نوزاد یادگیری برخی مهارت‌ها را آغاز می‌کند و این موضوع بدون شک روی خواب او تاثیرگذار است. ممکن است شب‌ها خواب خوبی داشته باشد اما چرت‌های روزانه او مختل شود. نوزاد 9 ماهه چقدر باید بخوابد؟ چه مسایلی می‌تواند سبب بروز اختلال در الگوی خواب نوزاد نه ماهه شود؟ پاسخ تمام سوالاتتان در مورد الگوی خواب نوزاد نه ماهه را در این مقاله می‌توانید بیابید.

یک نوزاد نه ماهه چقدر باید بخوابد؟

در 9 ماهگی نوزادان به طور معمول 14 ساعت یا بین 12 تا 16 ساعت می‌خوابند. این موضوع شامل 10 تا 12 ساعت خواب شبانه و 2 تا 4 ساعت چرت روزانه است. معمولا موضوعی سبب بروز اختلال در خواب شبانه آنها نمی‌شود.

نمونه ای از برنامه خواب نوزاد 9 ماهه

معمولا الگوی خواب نوزاد نه ماهه مشخص است اما ممکن است این موضوع از نوزادی به نوزاد دیگر و در هر خانوده متفاوت باشد. آنها در طول شب برای 10 تا 12 ساعت خوابند و در طول روز یک بار میانه صبح و یک بار میانه عصر به خواب می‌روند.

7:00 صبح: بیداری

• 9:30 صبح: چرت نیمروزی

• 11:30 صبح: بیداری

• 2:00 عصر: چرت نیمروزی

• 3:30 عصر: بیداری

• 7:00 عصر: کارهای قبل از خواب

• 7:30 عصر: خواب

پسرفت یا بدخوابی نوزاد نه ماهه

پسرفت خواب نوعی اختلال در خواب شبانه است که نوزاد ممکن است به دلایلی با آن روبرو شود. اولین پسرفت در 4 ماهگی آغاز می‌شود و بعد از آن بین 8 تا 10 ماهگی بروز می‌کند. این بدخوابی ‌ها زمانی بروز می‌کند که نوزاد مهارت‌های جدیدی کسب ‌کند. در 9 ماهگی نوزاد خزیدن،غلت زدن، کشیدن اجسام و بیان اولین کلمات را شروع می‌کند که این می‌تواند مسبب بدخوابی باشد. اما این اختلال طولانی مدت باقی نخواهد ماند و به محض اینکه کودک با مهارت‌های جدید کنار بیاید، روند خواب مثل سابق خواهد شد. برای رفع اختلال خواب در این سن بهترین کار این است که پیرو عادات سابق باشید و سعی نکنید چون فرزند تمایلی به خوابیدن ندارد با او بازی کرده یا شروع به تغذیه کردنش کنید.

آموزش تنها خوابیدن به نوزاد 9 ماهه

درست است که در این سن گاهی دندان در آوردن و سایر نکاتی که در بالا به آن اشاره شد می‌تواند روند خواب نوزاد را دچار تغییراتی کند اما لازم است برنامه و عادات مشخصی را برای خواب او پیاده کنید. در غیر این صورت به مرور با بزرگتر شدن نوزاد موضوع چالشی تر خواهد شد. بهترین زمان برای آموزش خواب بین 4 تا 6 ماهگی است. در این سن نوزاد به اندازه ای رشد کرده که بتواند خود را آرام کند و به خواب رود. در 9 ماهگی هم این امکان وجود دارد. برای آموزش خواب تکنیک‌های بسیاری وجود دارد که از آن جمله می‌توان به تکنیک گریه کودک تا خواب، تکنیک فربر یا صندلی اشاره کرد. گرچه روش آموزش خواب در این تکنیک‌ها متفاوت است اما همگی یک هدف را دنبال می‌کنند و آن این است که نوزاد بتواند خود با آرام کردن خود و با کمترین کمک از سوی اطرافیان به خواب برود. نوزاد معمولا برای چند شب اول در مقابل این تکنیک مقاومت می‌کند اما بعد از آن با سیستم جدید کنار می‌آید و آن را می‌پذیرد.

نکات مربوط به الگوی خواب نوزاد نه ماهه

در این سن نوزاد به خواب نیاز دارد تا به آرامش برسد. دنیای اطراف او پر از مسایل جالب و هیجان آور است که راحت خوابیدن را برایش دشوار می‌کند. به کمک این استراتژی‌ها به فرزند خود کمک کنید تا راحت تر بخوابد:

• هوشیارانه کارهای قبل از خواب را انتخاب کنید: می‌توانید حدس بزنید چه مسایلی می‌تواند سبب خواب آلوده شدن فرزند شما شود: او را حمام کنید یا برایش شعر یا داستان بخوانید تا بخوابد.

• اجازه ندهید در طول روز نوزاد بیش از حد خسته شود: در این شرایط برخلاف تصور خوابیدن برای نوزاد سخت تر می‌شود. اگر در طول روز جنب و جوش و تحرک فرزندتان بالاست او را به چرت‌های نیمروزی عادت دهید تا خواب شبانه آرام تری را تجربه کند.

• اجازه ندهید طولانی مدت چرت بزند: چرت زدن‌های طولانی باعث می‌شود نوزاد به اندازه کافی برای خواب شبانه خسته نباشد. بیش از 4 ساعت چرت نیمروزی برای کودک در این سن توصیه نمی‌شود. شاید گه‌گاه به دلیل فعالیت زیاد نوزاد طولانی تر بخوابد اما اجازه ندهید چرت‌های طولانی تبدیل به عادت شود.

• روی استرتژی خود بمانید: اگر نوزاد شبها گریه می‌کند یا نمی‌خواهد بخوابد با بیرون آوردن او از اتاق یا بازی کردن او را به این کار عادت ندهید. مقاومت کنید تا بعد از چند روز نوزاد به عادت خواب خود برگردد.

اختلالات خواب در نوزاد 9 ماهه

مسایل بسیاری در دوران نوزادگی می‌تواند خواب نوزاد را به هم بریزد که به برخی از آنها اشاره می‌کنیم:

رویش دندان‌ها: استفاده از حلقه دندانی قبل از خواب یا مصرف استامینوفن با مشورت پزشک می‌تواند کمک کننده باشد.

عدم آموزش خواب: در این سن نوزاد می‌تواند بیاموزد که چطور خود را آرام کرده و به خواب رود. پس این فرصت را به او بدهید. عدم آموزش می‌تواند سب بروز اختلالات خواب و مقاومت نوزاد در برابر خواب شود.

برخواستن‌های شبانه: نوزاد 9 ماهه دیگر نیازی به تغذیه شدن در نیمه شب ندارد اما اگر به این موضوع عادت کند از خواب برمی‌خیزد. در این مورد نیز آموزش خواب می‌تواند مشکل را رفع کند.

گاه بیماری مسافرت و تغییرات کوچک مثل رفتن و بازگشت مادر به محل کار می‌تواند سبب بروز اختلالاتی در الگوی خواب نوزاد نه ماهه شود که البته موقتی است. به یاد داشته باشید گرچه نوزاد 9 ماهه می‌تواند تمام طول شب را بدون هیچ اختلال خوابی سپری کند و برنامه خواب مشخصی داشته باشد اما همیشه احتمال اختلالات موقتی وجود دارد. روی چرت نیمروزی تاکید داشته باشید و از همین امروز عادات خواب کودک‌تان را اصلاح کنید.

مطالعه بیشتر:

1- چند توصیه برای تنظیم الگوی خواب نوزادان

2- الگوی خواب نوزاد یک ماهه چگونه باید باشد؟

3- الگوی خواب نوزاد سه ماهه ،نوزاد به چه مقدار خواب نیاز دارد؟

4- الگوی خواب نوزاد پنج ماهه وعواملی که بر الگوی خواب نوزاد تاثیر می گذارند؟

?پرسش و پاسخ های الگوی خواب نوزاد نه ماهه

یک نوزاد نه ماهه چقدر باید بخوابد؟

در 9 ماهگی نوزادان به طور معمول 14 ساعت یا بین 12 تا 16 ساعت می‌خوابند. این موضوع شامل 10 تا 12 ساعت خواب شبانه و 2 تا 4 ساعت چرت روزانه است. معمولا موضوعی سبب بروز اختلال در خواب شبانه آنها نمی‌شود.

فرزند نه ماهم دوباره مثل زمان نوزادی بی خواب شده، علت چیست؟

این بدخوابی ‌ها زمانی بروز می‌کند که نوزاد مهارت‌های جدیدی کسب ‌کند. در 9 ماهگی نوزاد خزیدن، غلت زدن، کشیدن اجسام و بیان اولین کلمات را شروع می‌کند که این می‌تواند مسبب بدخوابی باشد. اما این اختلال طولانی مدت باقی نخواهد ماند و به محض اینکه کودک با مهارت‌های جدید کنار بیاید، روند خواب مثل سابق خواهد شد. برای رفع اختلال خواب در این سن بهترین کار این است که پیرو عادات سابق باشید و سعی نکنید چون فرزند تمایلی به خوابیدن ندارد با او بازی کرده یا شروع به تغذیه کردنش کنید.

در چند ماهگی باید خواب بچمو تنظیم کنم؟

بهترین زمان برای آموزش خواب بین 4 تا 6 ماهگی است. در این سن نوزاد به اندازه ای رشد کرده که بتواند خود را آرام کند و به خواب رود. در 9 ماهگی هم این امکان وجود دارد.

آیا برای خوب خوابیدن نوزاد در شب، باید طی روز او را خسته کنیم؟

اجازه ندهید در طول روز نوزاد بیش از حد خسته شود. در این شرایط برخلاف تصور خوابیدن برای نوزاد سخت تر می‌شود. اگر در طول روز جنب و جوش و تحرک فرزندتان بالاست او را به چرت‌های نیمروی عادت دهید تا خواب شبانه آرام تری را تجربه کند.

منبع: whattoexpect