The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

علت صدا دادن دهان نوزاد موقع شیر خوردن چسیت؟

آیا نوزاد شما هنگام شیر خوردن صدای غیرمعمول ایجاد می‌کند؟ اگر چنین است، آیا می دانید صدا دادن دهان نوزاد موقع شیر خوردن در برخی موارد می تواند غیر طبیعی باشد؟ نوزادان هنگام شیر خوردن صداهای زیادی ایجاد می‌کنند و تشخیص اینکه کدامیک از صداها ناشی از یک مشکل است آسان نیست. در این مقاله درمورد صدا دادن دهان نوزاد موقع شیر خوردن، بررسی می‌شود که کدام صداها در طول شیردهی طبیعی هستند و مهمتر از آن، صدای تق تق چه معنایی در سلامتی نوزاد شما دارد.

صداهای طبیعی در شیردهی

مادران غالباً از صداهای مختلفی که در هنگام شیردهی از دهان نوزاد شنیده می‌شود شگفت زده می‌شوند. اکثر این صداها کاملاً طبیعی هستند و نشانه‌ای از خوردن شیر برای تامین نیازهای نوزاد است. در زیر به چند صدای طبیعی نوزاد اشاره می‌شود:

• مکیدن آرام

• بلع

• دم

• بازدم

• خر خر کردن

صدا دادن دهان نوزاد موقع شیر خوردن

اگرچه صدای تق در نوزادان کاملاً متداول است، اما ممکن است نشانه مشکل در شیر خوردن باشد. گاهی اوقات صدای تق بسیار مشخص است، اما تشخیص آن از صدای مکیدن عادی دشوار است. صدای تق به این دلیل رخ می‌دهد که نوزاد شما چفتی که با لب‌هایش به سینه شما زده است، با هر مکش باز می‌کند. صدای هوا و مکش باعث ایجاد صدا می‌شود.

علت صدا دادن دهان نوزاد موقع شیر خوردن چیست؟

صدای تق به دلایل مختلف رخ می‌دهد. در زیر شش مورد از شایع‌ترین علل آن بیان می‌شود:

۱- شیر خیلی زیاد

اگر سینه‌های شما شیر زیادی تولید می‌کنند و یا جریان شیرتان زیاد است، ممکن است نوزاد با شیر خوردن در مقابل این جریان شدید دچار مشکل شود. هنگام بلعیدن شیر، صدای تق ایجاد می‌شود، زیرا در حال قورت دادن مایعات است.

۲- سینه‌های پر شده

گاهی یکی از سینه‌ها در اثر جریان زیاد شیر یا عدم دوشیدن، کاملاً پر و متراکم می‌شود، در حالیکه سینه دیگر دارای جریان شیر طبیعی است. این اتفاق در روزهای اولیه شیردهی کاملاً طبیعی است، زیرا بدن شما شروع به تنظیم مقدار شیر کرده و شما در حال تطبیق دادن خود با شیردهی منظم روزانه هستید. هنگامی که سینه شما پر و متراکم است، مکیدن و چفت شدن دهان نوزاد دشوار خواهد بود.

۳- مکیدن نامناسب

در بیشتر موارد، صدا دادن دهان نوزاد موقع شیر خوردن به معنای درست چفت نشدن دهان نوزاد است. او قادر نیست سینه شما را به خوبی در دهان خود نگه دارد و باعث می‌شود در طول شیر خوردن دائماً زبان و لب‌های خود را تنظیم کند.

۴- ناهنجاری آناتومیک

ممکن است نوزاد شما در دهان خود ناهنجاری داشته باشد، از جمله کام بلند یا گره زبان که اصطلاح علمی آن "آنکیلو گلوسیا" است. گره زبانی یعنی یک نوار ضخیم بافتی، زبان نوزاد را به کف دهان متصل می‌کند و حرکت آن محدود می‌شود. در نتیجه نوزاد قادر به نگه داشتن زبان خود بر روی سینه مادر نیست و زبان به طور خودکار هر چند ثانیه به عقب برمی‌گردد و باعث صدا دادن دهان نوزاد موقع شیر خوردن و ایجاد صدای تق می‌شود.

۵- عفونت گوش

مکیدن قوی برای شیردهی موفق لازم است. هنگامی که نوزاد شما به عفونت گوش مبتلا می‌شود، ممکن است به دلیل ایجاد فشار توانایی مکیدن صحیح کاهش یابد. هنگام مکش، فشار در داخل گوش ایجاد می‌شود. اگر گوش دچار عفونت باشد، دردناک می‌شود. برای تسکین درد، نوزاد شیر خوردن را متوقف می‌کند تا فک استراحت کند.

۶- عفونت‌ها

چندین عفونت وجود دارند که می‌توانند شیر خوردن نوزاد را با دشواری روبرو کنند. رایج‌ترین مواردی که باعث صدا دادن دهان نوزاد موقع شیر خوردن می‌شوند، برفک است. برفک عفونت قارچی دهان است. از آنجا که برفک موجب درد و سوزش و خارش می‌شود، شیر خوردن را برای نوزاد سخت می‌کند. اگر نوزاد شما به عفونت دستگاه تنفسی فوقانی مبتلا باشد، پر شدن بینی نیز می‌تواند منجر به توقف شیر خوردن برای نفس کشیدن شود.

سایر علائمی که باید مراقب آن باشید

اگر صدا دادن دهان نوزاد موقع شیر خوردن نشانه مشکل در تغذیه با شیر مادر باشد، احتمالاً با علائم دیگری همراه خواهد بود. در زیر چند مورد از این علائم ذکر خواهند شد:

• فرو رفتن گونه‌ها: گاهی تشخیص تفاوت بین صدای مکیدن و صدای تق غیرعادی دشوار است. اگر نوزاد شما به همراه صدا، گونه‌های فرو رفته داشته باشد، به احتمال زیاد این صدای مکش سینه است.

• درد نوک پستان: تغذیه با شیر مادر نباید برای مادر دردناک باشد. سوزش نوک سینه و درد پستان از هر نوعی که باشد نشانه‌ای از یک مشکل است.

• تغییر شکل نوک پستان بلافاصله پس از شیردهی: اگر نوک پستان شما پس از شیردهی چروکیده یا کج شود، ممکن است نشانه گره زبان در نوزاد شیرخوار شما باشد. این عارضه ممکن است با درد و آسیب به پوست نوک پستان همراه باشد. این اتفاق همچنین در هنگامی که جریان شیر خیلی زیاد باشد نیز روی می‌دهد. نوزاد از زبان یا لثه‌های خود برای جلوگیری از نشت شیر استفاده می‌کند.

• آسیب‌های دهانی: بررسی دهان کودک می‌تواند به شما کمک کند ببینید که آیا عفونت یا ناهنجاری و زخم در دهان او وجود دارد که منجر به مشکلات در شیر خوردن می‌شود. مهم است که برای تشخیص هر مشکلی به پزشک مراجعه کنید.

• مشکلات مربوط به افزایش وزن: هنگامی که نوزاد در شیر خوردن مشکل نداشته باشد، وزن اضافه می‌کند و با سرعت رشد طبیعی را طی می‌کند. عدم اضافه کردن وزن مناسب، همراه با صدای تق ، علائمی هستند که باید با پزشک درباره آنها صحبت کنید.

توصیه می‌شود متوجه غیرطبیعی بودن صدا دادن دهان نوزاد موقع شیر خوردن با پزشک متخصص شیردهی صحبت کنید، حتی اگر مطمئن نیستید که این مشکل چیست. پزشک قادر است با انجام آزمایشات و تشخیص درست، گزینه های درمانی ایمن و موثر را ارایه دهد.

مطالعه بیشتر:

1- خرخر کردن نوزادان، از علت تا درمان آن چیست؟

2- علت بروز عارضه زبان بسته در نوزادان و روش های درمان آن

3- همه چیز در مورد چگونگی تولید شیر مادر و شیردهی پستانی به نوزاد

4- همه چیز در مورد شیر دادن به نوزاد ،چطور برای شیردهی آماده شویم؟

?پرسش و پاسخ های صدا دادن دهان نوزاد موقع شیر خوردن

چه صداهایی در حین شیر خوردن طبیعی محسوب می شوند؟

مادران غالباً از صداهای مختلفی که در هنگام شیردهی از دهان نوزاد شنیده می‌شود شگفت زده می‌شوند. اکثر این صداها کاملاً طبیعی هستند و نشانه‌ای از خوردن شیر برای تامین نیازهای نوزاد است. در زیر به چند صدای طبیعی نوزاد اشاره می‌شود: مکیدن آرام. بلع. دم. بازدم. خر خر کردن

آیا تق تق صدا کردن دهان نوزاد حین شیر خوردن طبیعی است؟

اگرچه صدای تق در نوزادان کاملاً متداول است، اما ممکن است نشانه مشکل در شیر خوردن باشد. گاهی اوقات صدای تق بسیار مشخص است، اما تشخیص آن از صدای مکیدن عادی دشوار است. صدای تق به این دلیل رخ می‌دهد که نوزاد شما چفتی که با لب‌هایش به سینه شما زده است، با هر مکش باز می‌کند. صدای هوا و مکش باعث ایجاد صدا می‌شود.

چرا در شروع شیردهی دهان نوزادم صدا می دهد؟

گاهی یکی از سینه‌ها در اثر جریان زیاد شیر یا عدم دوشیدن، کاملاً پر و متراکم می‌شود، در حالیکه سینه دیگر دارای جریان شیر طبیعی است. این اتفاق در روزهای اولیه شیردهی کاملاً طبیعی است، زیرا بدن شما شروع به تنظیم مقدار شیر کرده و شما در حال تطبیق دادن خود با شیر دهی منظم روزانه هستید. هنگامی که سینه شما پر و متراکم است، مکیدن و چفت شدن دهان نوزاد دشوار خواهد بود.

آیا صدا دادن دهان نوزاد حین شیر خوردن می تواند نشان دهنده وجود یک مشکل باشد؟

ممکن است نوزاد شما در دهان خود ناهنجاری داشته باشد، از جمله کام بلند یا گره زبان که اصطلاح علمی آن آنکیلو گلوسیا است. گره زبانی یعنی یک نوار ضخیم بافتی، زبان نوزاد را به کف دهان متصل می‌کند و حرکت آن محدود می‌شود. در نتیجه نوزاد قادر به نگه داشتن زبان خود بر روی سینه مادر نیست. و زبان به طور خودکار هر چند ثانیه به عقب برمی‌گردد و باعث صدا دادن دهان نوزاد موقع شیر خوردن و ایجاد صدای تق می‌شود.

منبع: momlovesbest