The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

درمان فوری دندان درد در بارداری چگونه است؟

تغییرات هورمونی در دوران بارداری زمینه ساز حساس شدن لثه‌ها به مثال ساده ای مثل جویدن غذاهای سفت یا مسواک‌زدن است. گاهی اوقات مشکلات دندانی در بارداری‌‌ می‌‌تواند باعث خونریزی، تورم و حساسیت لثه شود و ثابت شده این دست مشکلات‌‌ درصورتی که تحت درمان قرار نگیرند، احتمالا زمینه ساز زایمان پیش از موقع است. در صورتی که به درد دندان یا خونریزی لثه در بارداری مبتلا شدید،‌‌ می‌توانید از تکنیک‌‌‌های زیر برای درمان فوری دندان درد در بارداری استفاده کنید:

10 درمان خانگی برای درمان فوری دندان درد در دوران بارداری

میدانیم که طی بارداری جز در سه ماهه سوم نمی توان به دندان پزشکی مراجعه کرد. بنابراین اگر دچار دندان درد شدید می توانید از روش های زیر برای درمان فوری دندان درد در بارداری استفاده کنید:

1- ‌‌‌میخک:

استفاده از ‌‌‌میخک یا روغن ‌‌‌میخک در صورت بروز مشکلات دندان و لثه برای درمان فوری دندان درد در بارداری بسیار مفید است. ‌‌‌میخک یک ضدعفونی کننده طبیعی و موثر است و می‌تواند درمان کننده عفونت‌‌‌های باکتریایی و یک داروی برتر جایگزین در دندانپزشکی باشد. اگر دندان درد دارید، روی دندان‌تان ‌‌‌میخک بگذارید یا روغن ‌‌‌میخک را روی دندان‌ها و لثه خود ماساژ دهید تا درد سریع تسکین پیدا کنید. همچنین می‌توانید نخ دندان یا پنبه را در روغن ‌‌‌میخک خیس کنید و آن را روی ناحیه ای که باعث درد می‌شود قرار دهید.

2- انار:

انار خواص ضد باکتریایی قدرتمندی دارد که می‌تواند در حفظ سلامت دهان و دندان و درمان فوری دندان درد شبانه در بارداری مفید باشد و با پلاک دندانی به خوبی مبارزه کند. می‌توانید روزانه 30 میلی لیتر آب انار را در فنجان بریزید و دهان خود را با آن بشویید تا از شکل گیری پلاک دندانی پیشگیری شود. همچنین انار خواص ضدعفونت‌‌‌های باکتریایی داشته و می‌تواند از بروز دندان درد پیشگیری کند. اطمینان حاصل کنید که آب انار تازه و بدون قند باشد. از آن به عنوان یک قدم پیشگیرانه استفاده کنید تا از رشد پلاک در دوران بارداری جلوگیری کنید.

3- آلوئه ورا:

این گیاه پر خاصیت و قوی مطمئناً یکی از بهترین گزینه‌ها برای درمان فوری دندان درد در بارداری است. این گیاه از 99٪ آب تشکیل شده و خواص درمانی مختلفی از جمله خواص ضد باکتریایی، ضد قارچی و ضد میکروبی دارد. در دوران بارداری که لثه ها بسیار حساس می‌شوند مصرف آلوئه ورا به کاهش التهاب، تورم و خونریزی لثه کمک می‌کند. از آنجایی که آلوئه ورا به اشکال مختلفی مانند آب میوه، مکمل‌ها ، ژل‌ها ، دهانشویه‌ها و خمیر دندان موجود است، می‌توانید برحسب نیاز خود محصول مناسبی را انتخاب کرده و از آن استفاده کنید.

4- روغن درخت چای:

روغن درخت چای به عنوان راه سریع درمان دندان درد در بارداری شناخته شده و می‌توان از آن برای رفع مشکلات لثه و درمان فوری دندان درد در بارداری استفاده کرد. این ماده خاصیت ضد التهابی و ضد باکتریایی دارد. اگر لثه‌‌‌های ملتهبی دارید، می‌توانید دهان خود را با آب و روغن درخت چای بشویید تا میکروارگانیسم‌‌‌های ایجاد کننده عفونت از بین بروند. چهار قطره از این روغن را در حدود 90 میلی لیتر آب مخلوط کنید و دهان خود را با این محلول بشویید.

5- سیر:

در دوران بارداری تا جای ممکن نباید از مسکن‌ها و آنتی بیوتیک‌ها برای درمان سریع دندان درد در حاملگی استفاده کرد. بر اساس تحقیقات انجام شده، سیر دارویی بسیار مؤثر برای زنان باردار است. برای درمان فوری دندان درد در بارداری یک حبه سیر را پوست بگیرید و مستقیماً آن را با دندانی که درد میکند بجوید یا آن را روی ناحیه آسیب دیده بمالید. از آنجا که سیر حاوی آلیسین است یک آنتی بیوتیک طبیعی به حساب آمده و باکتری‌‌‌های موجود در منطقه آلوده را از بین می‌برد و باعث کاهش درد می‌شود.

6- جوش شیرین:

جوش شیرین یک خنثی کننده فوق العاده از اسیدهای مختلف است که منجر به درمان عفونت لثه می‌شود. استفاده از آن بسیار ساده است تنها کاری که باید انجام دهید این است که مسواک مرطوب خود را در کمی پودر جوش شیرین خیس کنید و دندان‌‌‌های خود را با آن مسواک بزنید. همچنین می‌توانید جوش شیرین را با خمیر دندان مخلوط کنید اما توصیه می‌شود دهان خود را با جوش شیرین و آب بشویید یا با آن مسواک بزنید. این کار را 2-3 بار در روز بعد از غذا انجام دهید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

7- برگ‌‌‌های درخت چریش:

قرن‌هاست که از برگ‌های درخت چریش برای درمان لثه‌‌‌های تحریک شده و ملتهب به خصوص برای زنان باردار استفاده می‌شود. خاصیت ضد میکروبی برگ‌های درخت چریش از ایجاد پلاک جلوگیری و به متوقف کردن خونریزی لثه کمک می‌کند. می‌توانید هر روز بعد از هر وعده غذایی یک یا دو برگ چریش را بجویدید تا عفونت‌‌‌های قارچی و باکتریایی دهان از بین برود. برگهای چریش دارای خواص ضد التهابی قدرتمندی بوده که مانع از حساس شدن لثه در هنگام تغییرات هورمونی می‌شود. همچنین می‌توانید دهانشویه آن را در خانه تهیه و استفاده کنید.

8- زردچوبه:

زردچوبه خواص درمانی بی‌شماری دارد. مثلا حاوی کورکومین است که داروی مناسبی در مواجهه با عفونت‌‌ها و التهاب بوده و یک درمان سریع دندان درد در دوران بارداری محسوب می شود. یک قاشق چایخوری پودر زردچوبه و یک قاشق چایخوری روغن خردل و نمک را با هم مخلوط کنید تا خمیر درست شود. با این خمیر حداقل دو بار در روز لثه‌‌‌های خود را به روشی ملایم ماساژ دهید تا بهترین نتیجه را بگیرید. زردچوبه همچنین به دلیل وجود کورکومین در کاهش رشد سلول‌های سرطانی در دهان مؤثر است.

9- استفاده از روغن:

روغن نارگیل و کنجد سرشار از خواص ضد میکروبی است. آنتی اکسیدان‌‌‌های موجود در این روغن‌ها میکروب‌‌‌های مضر موجود در دهان را از بین می‌برند. مقداری از هر یک از این روغن‌ها را در دهان خود بچرخانید و از رسیدن آن به همه گوشه‌‌‌های دهان اطمینان حاصل کنید. این کار را هر روز حدود 10 دقیقه انجام دهید. با این روش درمانی خانگی ساده می‌توان از بروز عفونت‌هایی مانند التهاب مزمن لثه (پریودنتیت) که منجر به خونریزی لثه‌ها می‌شود، پیشگیری کرد.

10- شیر:

شیر حاوی مقادیر زیادی ویتامین K و کلسیم است که به تقویت لثه‌ها کمک کرده و خونریزی را درمان می‌کند. شیر باعث تسکین التهاب لثه می‌شود و در کاهش ناراحتی ناشی از خونریزی بسیار مفید است. یک یا دو بار در روز یا هنگامی که لثه‌‌‌های شما خونریزی می‌کند یک فنجان شیر گرم بنوشید. حتماً بعد از نوشیدن شیر دندان‌‌‌های خود را مسواک بزنید، در غیر این صورت می‌تواند منجر به تشکیل پلاک شود. در صورت امکان، کمی پودر زردچوبه به شیر اضافه کنید تا اثر بهتری داشته باشد.

اقدامات احتیاطی جهت حفظ سلامت دهان و دندان در دوران بارداری

جدای از داروهای خانگی، لازم است که در دوران بارداری، از دهان و دندان خود مراقبت کنید تا سلامت بمانند.

1. هنگام مراجعه به دندانپزشک او را از بارداری تان مطلع کنید تا اگر قصد انجام کاری را دارد ترجیحا آن را به تاریخ بعدی موکول کند. گرچه حتی در دوران بارداری می‌توانید از اشعه X دندانپزشکی استفاده کنید اما دندانپزشک باید احتیاط‌‌‌های لازم مانند محافظت از شکم و تیروئید را انجام دهد. قبل از تعیین وقت ملاقات دندانپزشکی با متخصص زنان و زایمان خود مشورت کنید.

2. با دو بار مسواک زدن در روز، قبل از صرف صبحانه و قبل از خواب از ایجاد پلاک در دهان خود جلوگیری کنید.

3. از یک مسواک نرم یا مسواک برقی به همراه خمیر دندان فلوراید استفاده کنید. از مصرف دهانشویه‌هایی که حاوی الکل هستند خودداری کنید. اگر تهوع صبحگاهی مانع از مصرف خمیر دندان فعلی می‌شود از دندانپزشک خود بخواهید که یک خمیر دندان بدون طعم یا مزه دار تجویز کند.

4. رژیمی سالم را پی بگیرید. مواد غذایی اسیدی و شیرین را از رژیم غذایی خود حذف کنید تا طی این نه ماه از پوسیدگی دندان محافظت شود. این شامل همه وعده‌‌‌های غذایی از جمله میان وعده‌هایی است که در طول روز خواهید داشت.

اگر با درمانهای خانگی درد یا خونریزی فروکش نکرد، با دندانپزشک خود ملاقات کنید. بدون مشورت با پزشک از داروهای بدون نسخه برای درمان فوری دندان درد در بارداری استفاده نکنید، زیرا این امر می‌تواند تأثیر منفی بر سلامت شما و جنین داشته باشد.

مطالعه بیشتر:

1- محفاظت از دندان ها در دوران بارداری

2- آیا پر کردن دندان در بارداری مجاز است؟

3- عوارض پر کردن دندان در بارداری برای جنین

4- چه دلایلی موجب دندان درد در دوران بارداری می شود؟

?پرسش و پاسخ های درمان فوری دندان درد در بارداری

آیا می توانم از زرد چوبه برا درمان دندان درد در بارداری استفاده کنم؟

بله. یک قاشق چایخوری پودر زردچوبه و یک قاشق چایخوری روغن خردل و نمک را با هم مخلوط کنید تا خمیر درست شود. با این خمیر حداقل دو بار در روز لثه‌‌‌های خود را به روشی ملایم ماساژ دهید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

برای درمان خونریزی لثه در بارداری چه کنیم؟

روغن نارگیل و کنجد سرشار از خواص ضد میکروبی است. آنتی اکسیدان‌‌‌های موجود در این روغن‌ها میکروب‌‌‌های مضر موجود در دهان را از بین می‌برند. مقداری از هر یک از این روغن‌ها را در دهان خود بچرخانید و از رسیدن آن به همه گوشه‌‌‌های دهان اطمینان حاصل کنید. این کار را هر روز حدود 10 دقیقه انجام دهید. با این روش درمانی خانگی ساده می‌توان از بروز عفونت‌هایی مانند التهاب مزمن لثه (پریودنتیت) که منجر به خونریزی لثه‌ها می‌شود، پیشگیری کرد.

برای درمان فوری دندان درد در بارداری چه کنیم؟

برای درمان فوری دندان درد در بارداری دندان یک حبه سیر را پوست بگیرید و مستقیماً آن را با دندانی که درد میکند بجوید یا آن را روی ناحیه آسیب دیده بمالید. از آنجا که سیر حاوی آلیسین است یک آنتی بیوتیک طبیعی به حساب آمده و باکتری‌‌‌های موجود در منطقه آلوده را از بین می‌برد و باعث کاهش درد می‌شود.

آیا می توانم برای درمان درد دندان در بارداری از روغن درخت چای استفاده کنم؟

بله. روغن درخت چای به عنوان راه سریع درمان دندان درد در بارداری شناخته شده و می‌توان از آن برای رفع مشکلات لثه و درمان فوری دندان درد در بارداری استفاده کرد. این ماده خاصیت ضد التهابی و ضد باکتریایی دارد. اگر لثه‌‌‌های ملتهبی دارید، می‌توانید دهان خود را با آب و روغن درخت چای بشویید تا میکروارگانیسم‌‌‌های ایجاد کننده عفونت از بین بروند. چهار قطره از این روغن را در حدود 90 میلی لیتر آب مخلوط کنید و دهان خود را با این محلول بشویید.

منبع: parenting.firstcry