The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

غیر طبیعی بودن ضربان قلب جنین، بالا بودن ضربان قلب جنین، کم بودن ضربان قلب جنین

غیر طبیعی بودن ضربان قلب جنین مساله ای است که می تواند نگرانی های بسیار زیادی را برای والدین ایجاد کند. محدوده طبیعی ضربان قلب جنین 120 تا 160 ضربه در دقیقه است، هر عددی بیشتر و یا کمتر از این مقدار می تواند تحت عنوان غیر طبیعی بودن ضربان قلب جنین تفسیر شود. در ادامه این متن به شما خواهیم گفت که دلایل غیر طبیعی بودن ضربان قلب جنین چیست و آیا جای نگرانی در این مورد وجود دارد یا نه؟

غیر طبیعی بودن ضربان قلب جنین

تشخیص اینکه ضربان قلب جنین در محدوده طبیعی قرار ندارد، می تواند باعث اضطراب شدید والدین شود. به یاد داشته باشید ضربان قلب جنین همیشه در مراحل اولیه بارداری ثابت نیست. این اعداد از جنینی به جنین دیگر و حتی از یک بارداری به بارداری دیگر، بسیار متفاوت هستند.

عوامل زیر، که بسیاری از آن ها نسبتاً خوش خیم هستند، ممکن است بر ضربان قلب جنین تأثیر گذاشته و منجر به غیر طبیعی بودن ضربان قلب جنین شوند. ازجمله:

• سن حاملگی: در ابتدای امری که قلب جنین شروع به تپیدن می کند، ضربان آن کندتر شروع شده و سپس سرعت می گیرد. تعداد تپش های قلب او، تا اواسط بارداری به محدوده طبیعی و مورد انتظار برای ضربان قلب جنین، یعنی مابین 120 تا160 ضربه در دقیقه می رسد. اگر ضربان قلب جنین شما خارج از محدوده باشد، ابتدا باید سن بارداری بررسی شود. این احتمال وجود دارد که در تعیین هفته بارداری اشتباه کرده باشید!

• سطح قند خون: هنگام محاسبه سن مادر، شاخص توده بدنی (BMI)، مدت دیابت و هفته ی بارداری، محققان دریافتند که میزان گلوکز بالاتر در خون مادر با ضربان قلب بالاتر جنین ارتباط دارد. به همین ترتیب، سطح پایین گلوکز خون به کاهش ضربان قلب جنین کمک می کند.

• فعالیت جنین: با رشد جنین، سیستم عصبی او نیز رشد کرده و توسعه و تکامل پیدا می کند. سیستم عصبی پاراسمپاتیک ما (بخش غیر ارادی سیستم عصبی بدن) همان چیزی است که باعث می شود ضربان قلب ما بر اساس فعالیت یا استرس ها، بالا یا پایین برود. بنابراین اگر جنین در رحم شما بخوابد، ضربان قلب کمتری خواهد داشت. اما اگر جنین فعال و در حال جنب و جوش باشد، ضربان قلب او بالاتر خواهد بود. این تغییرپذیری چیز خوبی است. مطالعات نشان می دهند تنوع ضربان قلب یکی از بهترین شاخص های ارزیابی سلامت جنین است، زیرا انعطاف پذیری را نشان می دهد.

• رژیم غذایی مادر: مواد غذایی و نوشیدنی هایی مانند قهوه، شکلات و شکر محرک هستند و می توانند بر ضربان قلب طبیعی جنین در آن لحظه تأثیر بگذارند. به یاد داشته باشید که اگر قبل از انجام سونوگرافی این موارد را مصرف کنید، می تواند باعث افزایش موقت ضربان قلب جنین شود.ضربان قلب جنین، شاخص سلامت جنین است. اگر ضربان قلب او از محدوده طبیعی و مورد انتظار برای ضربان قلب جنین خارج شود، جنین ممکن است دچار دیسترس جنینی (وضعیتی که در طی آن جنین در شرایط نامناسبی قرار دارد و یا زایمان او ممکن است همراه با مشکلاتی باشد) شود. متأسفانه، ضربان قلب غیرطبیعی جنین می تواند نشان دهنده یک بیماری قلبی یا سقط جنین در حال انجام و غیره باشد. با این حال احتمالات به نفع شما است که یک فرزند سالم داشته باشید.

مهم این است که درمورد غیر طبیعی بودن ضربان قلب جنین سریع نتیجه گیری نکنید. ضربان قلب جنین ممکن است به اشتباه اندازه گیری شده و یا به طور قابل توجهی نوسان داشته باشد. بیشتر ماماها یا پزشکان صرفا بر اساس قرائت ضربان قلب، یک بیماری ژنتیکی یا سقط را تشخیص نمی دهند. در چنین شرایطی آن ها ممکن است سونوگرافی پیگیری را درخواست کرده و یا بخواهند که سطح هورمون گنادوتروپین جفتی انسانی (HCG) مجددا اندازه گیری شود. اگر نگران ضربان قلب جنین درون رحمتان هستید، با پزشک خود صحبت کنید، احتمالاً توضیح خوبی برای شرایط شما وجود دارد!

 داپلر برای شنیدن ضربان قلب جنین بهتر است یا سونیکید؟

اگر هنوز برای اولین بار ضربان قلب جنین خود را نشنیده اید، ممکن است در مورد انتخاب های پیش رویتان نگران باشید. سونیکید ایمن است و هیچ خطری ندارد، اما باید برای شنیدن ضربان قلب جنین باید حالا حالاها منتظر بمانید. اگرچه برخی شواهد نشان می دهند که داپلرها جنین را در معرض امواج فرکانس بالا قرار می دهند. اما با این وجود، یک پزشک حرفه ای، به خوبی می داند که چگونه این مسیر را کنترل و هدایت کند تا کمترین آسیب متوجه مادر باردار و جنین او شود. بنابراین داپلر نیز به طور کلی ایمن در نظر گرفته می شود.

آیا می توانم از مانیتور جنین در خانه، برای بررسی و کنترل ضربان قلب جنینم استفاده کنم؟

به عنوان یک قاعده کلی، مانیتور کردن جنین در خانه توصیه نمی شود. بسیاری از مادران برای اطمینان خاطر و ارتباط منظم با نوزاد، این داپلرهای جیبی را خریداری می کنند. اگرچه وسوسه انگیز است، اما این دستگاه ها توسط سازمان غذا و دارو و همچنین وزارت بهداشت تأیید نمی شوند.اگرچه شواهد اندکی در مورد صدمه ناشی از تصویربرداری سونوگرافی و مانیتورهای کنترل ضربان قلب وجود دارند، اما استفاده محتاطانه از پزشکان آموزش دیده هنگام کار با این دستگاه ها بسیار مهم است. سونوگرافی می تواند بافت ها را کمی گرم کرده و در بعضی موارد، می تواند حباب های بسیار کوچکی را در برخی از بافت ها ایجاد کند. اثرات طولانی مدت گرم شدن و ایجاد این حباب ها هنوز مشخص نیست. بنابراین، مانیتور قلب جنین باید فقط در صورت نیاز پزشکی و توسط متخصصان آموزش دیده، از جمله ماماها و پزشکان انجام شود.

آیا ضربان قلب جنین می تواند جنسیت او را پیش بینی کند؟

بر اساس گفته های مادران و مادربزرگ ها، ضربان قلب دختران سریع تر و ضربان قلب پسران کندتر است. اگرچه مطالعات این مساله را رد کرده و تاکید دارند که بر اساس ضربان قلب نمی توان جنسیت جنین را پیشگویی کرد اما هنوز هم بسیاری از پزشکان، ماماها و مادران این خرافه را باور داشته و حتی به آن قسم می خورند.به دلایلی که هیچ ارتباطی با جنسیت جنین ندارند، ضربان قلب جنین می تواند اغلب تغییر کند و بالا یا پایین برود.البته هنوز هم، حدس زدن می تواند سرگرم کننده باشد. اعتقادات قدیمی ها بر این است که اگر ضربان قلب جنین به طور مداوم کمتر از 130 ضربه در دقیقه باشد، ممکن است بتوانید حدس بزنید که فرزندتان یک پسر بچه وروجک است!همچنین یک واقعیت سرگرم کننده این است که دختران در هنگام تولد ضربان قلب بالاتری دارند.

چنانچه هرگونه نگرانی درمورد غیر طبیعی بودن ضربان قلب جنین دارید، بهتر است از متخصص زنان در این باره مشورت بگیرید.

مطالعه بیشتر:

1- چگونگی تغییرات تعداد ضربان قلب جنین در بارداری

2- ضربان قلب جنین و جنسیت، واقعا مشخص میشود؟

3- شنیده نشدن صدای ضربان قلب جنین در سونوگرافی

4- ضربان قلب نرمال جنین، منظور از تعداد ضربان قلب نرمال چیست؟

?پرسش و پاسخ های غیر طبیعی بودن ضربان قلب جنین

آیا سن حاملگی در تعداد ضربان قلب جنین موثر است؟

بله. در ابتدای امری که قلب جنین شروع به تپیدن می کند، ضربان آن کندتر شروع شده و سپس سرعت می گیرد. تعداد تپش های قلب او، تا اواسط بارداری به محدوده طبیعی و مورد انتظار برای ضربان قلب جنین، یعنی مابین 120 تا160 ضربه در دقیقه می رسد. اگر ضربان قلب جنین شما خارج از محدوده باشد، ابتدا باید سن بارداری بررسی شود. این احتمال وجود دارد که در تعیین هفته بارداری اشتباه کرده باشید!

آیا قند خون مادر در تعداد ضربان قلب جنین اثری دارد؟

هنگام محاسبه سن مادر، شاخص توده بدنی (BMI)، مدت دیابت و هفته ی بارداری، محققان دریافتند که میزان گلوکز بالاتر در خون مادر با ضربان قلب بالاتر جنین ارتباط دارد. به همین ترتیب، سطح پایین گلوکز خون به کاهش ضربان قلب جنین کمک می کند.

چه زمانی می گوییم ضربان قلب جنین طبیعی نیست؟

تشخیص اینکه ضربان قلب جنین در محدوده طبیعی قرار ندارد، می تواند باعث اضطراب شدید والدین شود. به یاد داشته باشید ضربان قلب جنین همیشه در مراحل اولیه بارداری ثابت نیست. این اعداد از جنینی به جنین دیگر و حتی از یک بارداری به بارداری دیگر، بسیار متفاوت هستند.

آیا ضربان قلب جنین در حالات مختلف فرق می کند؟

با رشد جنین، سیستم عصبی او نیز رشد کرده و توسعه و تکامل پیدا می کند. سیستم عصبی پاراسمپاتیک ما (بخش غیر ارادی سیستم عصبی بدن) همان چیزی است که باعث می شود ضربان قلب ما بر اساس فعالیت یا استرس ها، بالا یا پایین برود. بنابراین اگر جنین در در رحم شما بخوابد، ضربان قلب کمتری خواهد داشت. اما اگر جنین فعال و در حال جنب و جوش باشد، ضربان قلب او بالاتر خواهد بود. این تغییرپذیری چیز خوبی است. مطالعات نشان می دهند تنوع ضربان قلب یکی از بهترین شاخص های ارزیابی سلامت جنین است، زیرا انعطاف پذیری را نشان می دهد.

منبع: mamanatural