The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

رنج نرمال قند خون در بارداری چقدر باید باشد؟

کنترل قند خون یکی از مهمترین کارها در دوران بارداری است. کنترل دقیق قند خون در دوران بارداری کمک می‌کند تا از سلامتی بارداری خود اطمینان پیدا کنید. کنترل دیابت برای افرادی که مبتلا به این بیماری هستند و باردار می‌شوند و همچنین افرادی که در دوران بارداری به دیابت مبتلا می‌شوند بسیار مهم است. به همین سبب توصیه می شود که علاوه بر مراجعات منظم به پزشک در دوران بارداری، خودتان از رنج نرمال قند خون در بارداری اطلاع داشته باشید و بدانید که علائم خطر کدام است.

دیابت بارداری چیست؟

طبق گزارشات،‌ حدود ۲ تا ۴ درصد از بانوان در دوران بارداری به نوع موقتی از دیابت که به دیابت دوران بارداری معروف است، مبتلا می‌شوند. دلیل آن این است که نمی‌توانند در رنج نرمال قند خون در بارداری باقی مانده و برای غلبه بر مقدار قند خون افزایش یافته در بدن انسولین کافی تولید کنند.

کنترل قند خون در دوران بارداری

میزان قند خون نرمال در دوران بارداری اهمیت بسیار زیادی دارد، کنترل مناسب قند خون در دوران بارداری، خطر بروز مشکلات برای مادر و جنین را کاهش می‌دهد.

به افرادی که قبل از بارداری به دیابت مبتلا هستند، توصیه می‌شود قبل و در دوران بارداری کنترل مناسبی بر قند خون خود داشته باشند تا رنج نرمال قند خون در بارداری در بدن آنها حفظ شده و از بروز عوارض جنینی جلوگیری گردد.

۸ هفته اول بارداری دوران بحرانی است و پیشنهاد می‌شود تا جایی که امکان دارد قبل از بارداری کنترل کاملی بر قند خون خود داشته باشید. مادرانی که به دیابت بارداری دچار می‌شوند، ابتدا با ورزش و رژیم غذایی درمان می‌شوند. اگر سطح قند خون همچنان بالا بود ممکن است مصرف قرص‌های کاهش قند خون و یا تزریق انسولین تجویز شود.

رنج نرمال قند خون در بارداری

برای انجام آزمایش قند خون بارداری لازم است که حداقل 12 ساعت ناشتا باشید، در غیر این صورت تصمیم گیری صحیح درمورد عدد رنج نرمال قند خون در بارداری درمورد شما دشوار خواهد شد.

رنج نرمال قند خون ناشتا در بارداری برابر با عدد 92 است. یعنی اگر عدد قند خون شما 92 گزارش شده معمولا جای نگرانی وجود ندارد اما اگر 93 به بالا است باید علاوه بر تکرار مجدد آزمایش قند خون در هفته های بعدی، رژیم غذایی را زیر نظر متخصص رعایت کنید.

مدیریت دیابت

برای کمک به ماندن در دامنه قند خون نرمال در دوران بارداری، باید قبل از هر وعده غذایی و یک ساعت بعد از غذا خوردن قند خون خود را کنترل کنید.

افرادی که از انسولین استفاده می‌کنند باید هر شب قبل از خواب قند خون خود را اندازه گیری کنند.

برای اطمینان از کنترل دیابت خود در دوران بارداری،  باید در فواصل مختلف  قند خون خود را بررسی کنید.

همچنین باید از تیم مراقبت‌های بارداری خود بهترین خدمات را دریافت کنید و شرایط پرسیدن هرگونه سوال از پزشک را داشته باشید.

 دیابت چه تاثیری بر جنین می‌گذارد؟

طبق گزارشات، ابتلا به دیابت در دوران بارداری احتمال تولد نوزادانی درشت‌تر و دارای نواقص مادرزادی را افزایش می‌دهد.

مرگ جنین و مشکلات تولد

در نوزادانی که قند خون مادران آنها خارج از رنج نرمال قند خون در بارداری بوده و کنترل نشده، مبتلا به دیابت بوده‌اند، افزایش جزئی خطر مرگ و میر و نقص‌های مادرزادی دیده می‌شود. هرچند مراقبت‌های پیش از بارداری، با اطمینان یافتن از این‌که مادر پیش از باردار شدن تا حد ممکن از سلامت برخوردار است، باعث می‌شود این خطر کاهش یابد.

علاوه بر این اگر بانویی قبل از بارداری به دیابت مبتلا باشد، مشکلات مربوط به دیابت بدتر خواهد شد. این مشکلات شامل فشار خون بالا، بیماری‌های کلیه،‌ آسیب عصب و رتینوپاتی است که نوعی بیماری چشمی ناشی از دیابت است.

بالا بودن انسولین

جنین مادری که دیابت دارد ، اغلب در پاسخ به بالا بودن سطح قند خون مادر، انسولین اضافی ترشح می‌کند. در دیابت نوع ۱ انسولین قابل توجهی در بدن تولید نمی‌شود و شاهد افزایش نیاز بدن به انسولین خواهید بود. پزشک باید بهترین روش را برای کنترل دیابت شما در نظر بگیرد.

در هنگام تولد سطح قند خون نوزاد به واسطه جدا شدن از منبع قند خون مادر ممکن است کاهش زیادی پیدا کند. قند خون نوزاد را از طریق خون پاشنه پای او اندازه‌گیری می‌کنند و می‌توان آن‌را با شربت خوراکی یا سرم به اندازه طبیعی بازگرداند. علاوه بر آن به منظور بررسی قند نوزاد، می‌بایست ۶ هفته بعد از تولد، قند خون او مورد آزمایش قرار گیرد تا مشخص شود نیاز به درمان وجود دارد یا خیر.

ماکروزومی جنین

هنگامی‌که قند خون بانوی باردار به طور غیرطبیعی بالا می‌رود، جنین به طور طبیعی قند خون اضافی را به شکل چربی ذخیره می‌کند. به همین دلیل جنین هنگام به دنیا آمدن درشت‌‌تر از حد معمول خواهد بود. به این شرایط، ماکروزومی جنین می‌گویند.

اگر مادری دچار دیابت بارداری شود، به احتمال ۵۰ درصد در ۱۰ تا ۱۵ سال آینده به دیابت نوع ۲ دچار خواهند شد.

عوامل خطری که باعث ایجاد دیابت در دوران بارداری می‌شوند

اگر این شرایط را دارید، احتمال ابتلا به دیابت در دوران بارداری افزایش پیدا می‌کند:

  • اگر اضافه وزن دارید
  • اگر سیگاری هستید یا بیش از حد معمول در معرض افراد سیگاری قرار دارید
  • بیش از ۳۰ سال سن دارید
  • در خانواده سابقه بیماری دیابت وجود دارد
  • از اقلیت قومی هستید
  • سابقه تولد نوزاد بیش از ۴.۵ کیلو یا بیشتر داشته‌اید

برای تشخیص سطح قند خون در دوران بارداری آزمایش ادرار وجود دارد، اما مشخص شده است که این آزمایش برای تشخیص دیابت قابل اعتماد نیست.

بنابراین سطح قند خون بین هفته‌های ۲۶ و ۳۰ بارداری انجام می‌شود و یکی از این دو آزمایش را به طور جداگانه انجام می‌دهند. آزمایش قند خون ناشتا یا آزمایش قند تصادفی. اگر میزان قند طبیعی نباشد یا سابقه خانوادگی وجود دارد یا بیمار دچار چاقی است، آزمایش تحمل گلوکز خوراکی از او به عمل خواهد آمد.

اغلب به بانوانی که به دیابت بارداری مبتلا هستند، توصیه می‌شود برای اطمینان از بارداری رژیم غذایی و عادات ورزشی خود را تغییر دهند.

برای نگهداشتن قند خون در رنج نرمال قند خون در بارداری، شرکت در فعالیت‌های ورزشی سبک مانند پیاده‌روی،‌ شنا،‌ یوگا و پیلاتس توصیه می‌شود. به علاوه مصرف وعده‌های منظم غذایی و توجه داشتن به مقدار چربی مصرف شده نیز مهم است. می‌بایست مصرف چربی ها را تحت کنترل داشته باشید نه اینکه به طور کامل از رژیم غذایی خود قطع کنید. همچنین مصرف نمک را محدود و در رژیم غذایی خود از میوه‌ و سبزیجات فراوان استفاده کنید.

منبع: diabetes.co.uk

 

https://www.diabetes.co.uk/diabetes_care/blood-sugar-levels-during-pregnancy.html