The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

چگونه بفهمیم شیر دوشیده خراب شده است؟

برخی مادران به اجبار یا اختیار شیر خود را می‌دوشند تا در مواقعی که حضور ندارند، کودک از آن استفاده کند. لازم است برای سلامت کودک، از سالم بودن شیر مطمئن شوید. راه‌های مختلفی برای اطمینان از این موضوع وجود دارد. خوشبختانه تشخیص سالم بودن شیر، بسیار ساده و شناخته شده است. بنابراین اگر می خواهید بدانید که چگونه بفهمیم شیر دوشیده خراب شده است، تا پایان این متن همراه ما باشید.

چگونه بفهمیم شیر دوشیده خراب شده است؟

برای تست سالم بودم شیر مادر روش های مختلفی وجود دارد. ازجمله:

چگونه بفهمیم شیر دوشیده خراب شده است؟ شیر را بجوشانید

• از تغییر رنگ و بافت شیر تعجب نکنید. تغییر رنگ و بافت شیر مادر طبیعی است. این تغییرات نشان‌دهنده تغییر رژیم غذایی مورد نیاز کودک است. از ظاهر شیر نمی‌توان سالم بودن آن را قضاوت کرد.

- تغییر رنگ شیر مادر در زمان نگهداری و حتی حین شیر دادن رخ می‌دهد. آبی، سبز، زرد و یا قهوه‌‌ای شدن شیر کاملا طبیعی است.

- همچنین جدا شدن لایه‌ها به شیر سبک و غلیظ کاملا شایع است. این اتفاق خطرناک نیست ولی باید به آرامی شیر را تکان دهید تا با هم مخلوط شود.

• مراقب شیری که سه روز از دوشیدن آن گذشته باشید. شیر دوشیده شده اعلب بیشتر از این زمان سالم می‌ماند. اما ماندگاری آن بستگی به نوع نگهداری شیر دارد. پس از سه روز که شیر را در یخچال نگه داشته‌اید باید آن را به دقت بو کنید تا از سالم بودن آن مطمئن شوید.

- مراقب شیری که سه ساعت خارج از یخچال بوده باشید.

- در اتاقی که خنک باشد می‌توان شیر را به مدت ۳ تا ۶ ساعت نگهداری کرد. نگهداری شیر در محفظه‌ دردار به مدت ۲۴ ساعت امکان‌پذیر است.

چگونه بفهمیم شیر دوشیده خراب شده است؟ ترشی شیر را امتحان کنید

طعم شیر نیز مهم است. شیر ترش‌شده مادر همانند شیر گاو بوی شدید و قابل‌تشخیصی دارد. این تنها راه تشخیص خرابی شیر مادر است. نگران بوی صابونی و فلز مانند شیر نباشید. بسیاری از مادران می‌گویند، شیر پس از نگهداری، بویی شبیه به صابون یا فلز پیدا می‌کند . این به معنای خراب شدن شیر نیست و اغلب کودکان به آن توجهی نمی‌کنند.

- اگر کودک از خوردن شیر امتناع کرد، آن را قبل از نگهداری گرم کنید تا بوی آن از بین برود.

پیشگیری از فاسد شدن شیر

• شیر دوشیده شده را در قسمت انتهایی یخچال قرار دهید. اگر شیر در قسمت جلویی یخچال باشد، بیشتر در معرض گرما و تغییرات دمایی ناشی از باز و بسته شدن مکرر در یخچال قرار می‌گیرد. قسمت انتهایی یخچال خنک‌تر و برای نگهداری شیر مناسب‌تر است.

• شیر را در ظرفی دربسته و محکم قرار دهید. شیشه، بطری‌های یکبارمصرف دردار یا ظروف مخصوص «شیر مادر»، بهترین گزینه است. پلاستیک‌های محکم پلی‌پروپیلن یا پلی‌بوتیلن بهتر از ظروف پلاستیکی نرم پلی‌اتیلن هستند.

- مطمئن شوید ظروف دیگر فریزر درهای محکم داشته باشند تا شیر طعم مواد غذایی دیگر را به خود نگیرد.

- قرار دادن یک بسته جوش شیرین داخل فریزر باعث می‌شود بوی داخل فریزر گرفته شود.

• تاریخ دوشیدن شیر را روی بسته یادداشت کنید. این کار باعث می‌شود به یاد داشته باشید تا شیر قدیمی را قبل از فاسد شدن استفاده کنید. می‌توانید شیرهای هر هفته یا هر ماه را داخل بسته‌ای قرار دهید و روی آن برچسب بزنید.

• فریز کردن شیر. اگر قصد ندارید شیر را طی ۵ تا ۸ روز به کودک بدهید، می‌توانید آن را فریز کنید. شیر را در ظرف محکم و دردار، در قسمت انتهایی فریزر قرار دهید. پس از باز شدن یخ، طی ۲۴ ساعت مصرف کنید.

- بسته به میزان باز شدن در فریزر، شیر بین ۳ ماه تا یک سال قابل استفاده است.

- از ماکروویو برای باز شدن یخ شیر استفاده نکنید. آن را زیر شیر آب گرم بگیرید تا باز شود. هرگز شیر را نجوشانید.

- جدا شدن شیر و خامه در فریزر طبیعی است. به آرامی آن را بهم بزنید تا با هم مخلوط شود.

• طعم صابونی شیر. اگر شیر پس از باز شدن یخ طعم صابونی به خود گرفت و کودک از خوردن آن اجتناب کرد، آن را با دمای ۸۰ درجه سانتی‌گراد گرم کنید. (باید نشانه‌هایی از حباب در شیر دیده شود اما به نقطه‌جوش نرسانید).

بلافاصله پس از آن شیر را در یخچال بگذارید و نگهداری کنید.

- اگر طعم شیر کودک را ناراحت نکرد، لازم نیست آن را گرم کنید. زیرا با این کار بخشی از مواد مغذی شیر از بین می‌رود.

حال که می دانید چگونه بفهمیم شیر دوشیده خراب شده است، قبل از دادن شیر نگه داری شده به نوزاد حتما از سالم بودن آن اطمینان حاصل کنید تا دلبندتان بیمار نشود.

مطالعه بیشتر:

1- روش های نگهداری و گرم کردن شیر مادر

2- روش نگهداری و استفاده از شیر دوشیده مادر

3- دوشیدن شیر مادر با دست چه مزایا و معایبی دارد؟

4- نکات مثبت و منفی استفاده از شیردوش برای شیردهی به نوزاد

?پرسش و پاسخ های چگونه بفهمیم شیر دوشیده خراب شده است

آیا تغییر رنگ شیر مادر نشانه خراب شدن آن است؟

از تغییر رنگ و بافت شیر تعجب نکنید. تغییر رنگ و بافت شیر مادر طبیعی است. این تغییرات نشان‌دهنده تغییر رژیم غذایی مورد نیاز کودک است. از ظاهر شیر نمی‌توان سالم بودن آن را قضاوت کرد. تغییر رنگ شیر مادر در زمان نگهداری و حتی حین شیر دادن رخ می‌دهد. آبی، سبز، زرد و یا قهوه‌‌ای شدن شیر کاملا طبیعی است.

شیر مادر تا چه مدت در دمای اتاق قابل نگه داری است؟

در اتاقی که خنک باشد می‌توان شیر را به مدت ۳ تا ۶ ساعت نگهداری کرد. نگهداری شیر در محفظه‌ دردار به مدت ۲۴ ساعت امکان‌پذیر است.

از جا بفهمیم شیر مادر خراب شده است؟

طعم شیر نیز مهم است. شیر ترش‌شده مادر همانند شیر گاو بوی شدید و قابل‌تشخیصی دارد. این تنها راه تشخیص خرابی شیر مادر است. نگران بوی صابونی و فلز مانند شیر نباشید. بسیاری از مادران می‌گویند، شیر پس از نگهداری، بویی شبیه به صابون یا فلز پیدا می‌کند . این به معنای خراب شدن شیر نیست و اغلب کودکان به آن توجهی نمی‌کنند.

شیر مادر تا چه مدت در فریزر قابل نگه داری است؟

بسته به میزان باز شدن در فریزر، شیر بین ۳ ماه تا یک سال قابل استفاده است.

منبع: wikihow