The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

عوامل موثر بر طعم و عطر و مزه شیر مادر چیست؟

آیا تا به حال متوجه تغییر در طعم یا بوی شیر سینه های خود شده اید؟ آیا گاهی اوقات احساس کرده اید شیرتان کمی "بودار" شده است و مطمئن نیستید چرا این اتفاق رخ داده است؟ بسیاری از مادران این موارد را تجربه می کنند، بنابراین نگران نباشید. شما تنها نیستید و مشکلی برای شما و فرزند دلبندتان پیش نمی آید! وضعیت شیر انسان از نظر طعم، بو و شکل ظاهری بسته به نوع رژیم غذایی، داروها و روش های ذخیره سازی متفاوت است. در ادامه این مقاله همه چیز را درمورد عوامل موثر بر بو و مزه شیر مادر برای شما شرح خواهیم داد.

چه عواملی بر مزه شیر مادر موثر است؟

آیا می دانید فرزند شما در هنگام تولد و آمدن به این دنیا، می تواند بو و طعم بی نظیر شیر سینه های مادر خود را تشخیص داده و با آن آرام بگیرد؟ مایع آمنیوتیک احاطه کننده جنین (که در دوران بارداری جنین درون رحم شما را تغذیه می کند)، طعم و بویی مشابه به شیر سینه هایتان دارد. حتی می دانیم که درد نوزادان می تواند با قرار گرفتن در معرض بوی شیر مادرشان تسکین یابد. مزه شیر مادر شیرین، قدرتمند و منحصر به فرد شخص خود شماست! در زیر مواردی ذکر شده است که می تواند بر بو، شکل ظاهری و مزه شیر مادر تأثیر بگذارد.

1. غذا و داروها

وقتی به چرایی این مساله فکر می کنید بسیار منطقی است، آنچه می خورید طعم و عطر شیر شما را تغییر می دهد. بسته به وعده های غذایی شما، مزه و بوی شیر می تواند تغییرات نامطلوبی پیدا کند. این یکی از دلایلی است که باعث می شود نوزادان شیرخوار در مقایسه با نوزادانی که از شیر خشک تغذیه می شوند، تمایل بیشتری به خوردن و لذت بردن از انواع غذاها و طعم‌های گوناگون داشته باشند. همچنین برخی از داروها نیز هستند که می توانند بر بو و مزه شیر مادر تأثیر بگذارند.

2. تکنیک های ذخیره سازی

نحوه نگهداری شیر مادر می تواند بر بو، شکل ظاهری و مزه ی شیر مادر تأثیر بگذارد. شاید متوجه شده باشید که وقتی شیر سینه های شما در دمای اتاق یا در یخچال قرار می گیرد، شروع به جدا شدن به لایه های مختلف می کند. این بدان معنی نیست که شیر خراب شده است. بلکه تنها بخش کرم مانند آن به سادگی در حال بالا آمدن است. برای حل این مشکل، کافی است فقط ظرف را به آرامی بچرخانید تا شیر مخلوط شده و آماده تغذیه نوزادتان شود!

3. عادت های انجماد، ذوب کردن شیر و لیپاز

انجماد و ذوب کردن شیر مادر می تواند تأثیر زیادی در طعم و بوی آن داشته باشد. برخی از مادران متوجه می شوند که پس از یخ زدایی، شیر آن ها بوی نامطبوع (بویی صابونی یا حتی بوی ترشی) می دهد. اگر شما هم این اتفاق را تجربه کردید، تعجب نکنید، این کاملا طبیعی است! شیر مادر حاوی آنزیم لیپاز است، آنزیمی که به طور معمول در شیر انسان وجود داشته و فواید زیادی دارد. به عنوان مثال، به تجزیه چربی های شیر کمک می کند تا مواد مغذی محلول در چربی و اسیدهای چرب (که از فرزند شما در برابر بیماری ها محافظت می کند) در دسترس فرزند کوچک شما قرار گیرند.

هرچه شیر طولانی تر در دمای اتاق یا حتی در یخچال نگهداری شود، قبل از منجمد شدن، فعالیت لیپاز بیشتری خواهد داشت. شیری که سطح بالایی از لیپاز داشته باشد، می تواند بو و طعم صابونی ایجاد کند، اما این مساله برای فرزندتان مضر نیست. اکثر نوزادان به این مساله هیچ اهمیتی نمی دهند. اما اگر احیانا نوزادتان از خوردن شیر سرباز زد (چه با اولین تست کردن مزه شیر و چه بعده ها که سلیقه و ترجیحات چشایی او گسترش پیدا می کند)، غصه نخورید، همیشه راهی برای پیشگیری و رفع این مشکل وجود دارد.

• آزمایش قبل از انجماد: قبل از منجمد کردن مقدار زیادی شیر مادر، می توانید آن را از نظر تغییر بو و طعم ناشی از فعالیت لیپاز آزمایش کنید. 1 تا 2 کیسه یا ظرف کوچک شیر مادر را حداقل به مدت 5 روز جمع کرده و فریز کنید و سپس بو را ارزیابی کنید تا ببینید فرزند شما آن را می نوشد یا خیر.

• تغییرات شیر ناشی از فعالیت لیپاز را در حین انجماد از بین ببرید: اگر در هنگام آزمایش انجماد مشاهده کردید که بو یا مزه شیر مادر تغییر می کند و فرزند شیرخوار شما آن را نمی نوشد، می توانید شیر تازه خود را قبل از منجمد کردن، به آرامی گرم کنید. گرم کردن تدریجی شیر انجماد یافته، مشکلی در بو و طعم آن ایجاد نمی کند.

• برای گرم کردن تدریجی شیر تازه: آن را در قابلمه گرم کنید تا حباب های ریز در اطراف لبه های ظرف (تقریبا 82.2 درجه سانتی گراد) تشکیل شود اما آن را نجوشانید. شیر را از روی اجاق برداشته و اجازه دهید قبل از یخ زدن خنک شود.

گرم کردن شیر تازه به این شکل، از تجزیه شدن چربی توسط آنزیم ها جلوگیری کرده و از صابونی شدن بو و طعم آن جلوگیری می کند. البته بهتر است بدانید که انجام این کار برخی از اجزای مفید شیر مادر را کاهش می دهد، بنابراین توصیه ارجح بر این است که در هر زمان ممکن به فرزند شیر تازه بدهید.

تغییر مزه شیر مادر در بارداری

اگر شیر می دهید و مجددا باردار شده اید، لازم است بدانید که طعم شیر مادر در بارداری تحت تاثیر تغییرات هورمونی ناشی از این دوران تغییر کرده و در برخی موارد ممکن است که نوزاد از خوردن آن اجتناب کند که طبیعی محسوب می شود. در حقیقت علت تغییر مزه شیر مادر در این دوران تغییرات هورمونی است که از جنین درون شکمتان محافظت می کند و هیچگونه نگرانی در این باره وجود نخواهد داشت.

 مطالعه بیشتر:

1- تاثیر غذاهای تند و پرادویه بر شیردهی

2- آیا آنچه می‌‌خورید بر شیرتان اثر می‌گذارد؟

3- عشق به سبزیجات با تغذیه نوزاد با شیر مادر

4- خوردن غذاهای تند و پرادویه بر شیردهی چه تاثیری بر مادر و نوزاد دارد؟

?پرسش و پاسخ های مزه شیر مادر

آیا مزه شیر مادر در بارداری تغییر می کند؟

اگر شیر می دهد و مجددا بارداری شده اید، لازم است بدانید که طعم شیر مادر در بارداری تحت تاثیر تغییرات هورمونی ناشی از این دوران تغییر کرده و دربرخی موارد ممکن است که شیرخوار از خوردن آن اجتناب کند که طبیعی محسوب می شود.

آیا مواد غذایی که مادر می خورد، مزه شیر را تغییر می دهد؟

بله. بسته به وعده های غذایی شما، مزه و بوی شیر می تواند تغییرات نامطلوبی پیدا کند. این یکی از دلایلی است که باعث می شود نوزادان شیرخوار در مقایسه با نوزادانی که از شیر خشک تغذیه می شوند، تمایل بیشتری به خوردن و لذت بردن از انواع غذاها و طعم‌های گوناگون داشته باشند. همچنین برخی از داروها نیز هستند که می توانند بر بو و مزه شیر مادر تأثیر بگذارند.

علت تغییر مزه شیر مادر در بارداری چیست؟ آیا خطرناک است؟

درحقیقت علت تغییر مزه شیر مادر در این دوران تغییرات هورمونی است که از جنین درون شکمتان محافظت می کند و هیچگونه نگرانی در این باره وجود نخواهد داشت.

آیا نحوه ذوب کردن یخ شیری که منجمد شده می تواند بر طعم آن تاثیر بگذارد؟

بله. انجماد و ذوب کردن شیر مادر می تواند تأثیر زیادی در طعم و بوی آن داشته باشد. برخی از مادران متوجه می شوند که پس از یخ زدایی، شیر آن ها بوی نامطبوع (بویی صابونی یا حتی بوی ترشی) می دهد. اگر شما هم این اتفاق را تجربه کردید، تعجب نکنید، این کاملا طبیعی است! شیر مادر حاوی آنزیم لیپاز است، آنزیمی که به طور معمول در شیر انسان وجود داشته و فواید زیادی دارد. به عنوان مثال، به تجزیه چربی های شیر کمک می کند تا مواد مغذی محلول در چربی و اسیدهای چرب (که از فرزند شما در برابر بیماری ها محافظت می کند) در دسترس فرزند کوچک شما قرار گیرند.

منبع: medela