The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

نشانه های تاخیر تکاملی در کودکان در ماه های مختلف چیست؟

اگرچه بچه ها با سرعت های متفاوتی رشد می کنند و هر کدام با دیگری از نظر الگوی رشدی متفاوت هستند، اما اکثر آن ها از یک جدول زمانی کلی پیروی می کنند (البته گاهی اوقات ممکن است برای چند هفته یا چند ماه از این جدول زمانی خارج شوند). اگر به نظر می رسد فرزند شما در طی چند هفته به طور میانگین، به هیچ یک از نقاط عطف رشدی نرسیده است، حتما این مساله را که ممکن است نشان دهنده تاخیر تکاملی در کودکان باشد پیگیری کرده و از متخصص اطفال فرزندتان در این باره سوال کنید. ممکن است هیچ چیز نگران کننده ای درمورد تاخیر تکاملی در کودکان وجود نداشته باشد، اما اگر احیانا فرزند شما تأخیری در روند رشد و تکامل خود داشته باشد، با این کار پزشک می تواند خیلی زود آن را تشخیص داده و درمان را شروع کند. بنابراین حسابی حواستان را درمورد تاخیر تکامل در کودکان جمع کنید.

تشخیص تاخیر تکاملی کودکان و عوامل مرتبط با آن

اگر نگران هستید که چطور باید متوجه چنین مساله ای شوید، به عنوان یک قاعده کلی توصیه می شود، به غریزه خود اعتماد کنید. اگر در مورد مسیر رشد و تکامل فرزند شما چیزی عجیب یا اشتباه به نظر می رسد، در مورد آن سوال کنید. از این گذشته، شما فرزند خود را بهتر می شناسید، بنابراین خیلی زود می توانید متوجه موارد غیرمعمول شوید، نگران نباشید. برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، خواندن ادامه مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم. مواردی که در ادامه این مقاله آورده شده اند، علائم احتمالی هشدار دهنده وجود یک مشکل هستند.

تاخیر تکاملی در کودکان، نوزاد تازه متولد شده تا 2 ماهگی

- بعد از 2 ماهگی، هنگامی که به پشت دراز کشیده است و او را بلند می کنید، نمی تواند سر خود را بالا نگه دارد.

- بعد از 2 ماهگی، اندام ها و بدنش هنوز بیش از حد معمول سفت و سخت و یا سست و شل به نظر می رسد.

- بعد از 2 ماهگی، فرزندتان وقتی در آغوش شما قرار گرفته است، پشت و گردن خود را بیش از حد به عقب می برد (گویی که از شما دور می شود).

- بعد از 2 یا 3 ماهگی، وقتی فرزند خود را از بخش تنه بلند می کنید، پاهایش سفت شده و به شکل صلیب در می آیند و یا اینکه پاها مثل "قیچی" روی همدیگر قرار می گیرند.

تاخیر تکاملی در کودکان، 3 تا 6 ماهگی

- در 3 یا 4 ماهگی، به اسباب بازی ها چنگ نمی زند تا بتواند آن ها را بگیرد و یا دستش را برای گرفتن اسباب بازی ها دراز نمی کند.

- در 3 یا 4 ماهگی، نوزاد نمی تواند سر خود را به خوبی حمایت کند و هنوز سر در حالت شل و بدون تعادل کافی است.

- در 4 ماهگی، اشیا را به سمت دهانش نمی آورد.

- در 4 ماهگی، هنگامی که پاهای او را روی یک سطح سفت قرار می دهید، با پاهایش به آن فشار نمی آورد.

- بعد از 4 ماهگی، هنوز رفلکس مورو در نوزاد پابرجا بوده و از بین نرفته است (رفلکس مورو، هنگامی رخ می دهد که فرزندتان با شنیدن یک صدای ناگهانی و یا یک حرکت پیش بینی نشده مثل رها کردن ملایم سر به سمت عقب و گرفتن مجدد سر، وحشت زده و مبهوت می شود. در طی این واکنش او دست ها و پاهایش را به سمت بیرون باز کرده، گردنش را به سمت عقب می کشد و سپس به سرعت بازوهایش را به هم نزدیک کرده و شروع به گریه می کند).

- بعد از 5 یا 6 ماهگی، هنوز رفلکس نامتقارن تونیک گردن پابرجا است (در این رفلکس وقتی سر نوزاد به یک طرف چرخانده می شود، بازو و پای او که در آن طرف هستند، کاملا راست می شوند، اما بازو و پای مخالف به حالت خم در می آیند، مانند اینکه نوزاد یک شمشیرباز است که شمشیر شمشیربازی را در دست دارد).

- تا 6 ماهگی، شیرخوار نمی تواند با کمک بنشیند.

- بعد از 6 ماهگی، نوزاد فقط یک دست خود را دراز می کند در حالی که دست دیگر را به صورت مشت کرده نگه می دارد.

- در 5 یا 6 ماهگی، نوزاد به هیچ یک از هر دو جهت غلت نمی زند (عقب به جلو و یا جلو به سمت عقب).

تاخیر در تکامل کودک، 7 تا 9 ماهگی

- در 7 ماهگی، شیرخوار هنگام قرار گرفتن به حالت نشسته، کنترل سر ضعیفی دارد.

- در 7 ماهگی، قادر به وارد کردن اشیا به درون دهان خود نیست.

- در 7 ماهگی، قادر به رسیدن به اشیا نیست.

- در 7 ماهگی، نوزاد وزن خود را روی پاهایش تحمل نمی‌کند.

- تا 9 ماهگی، نوزاد نمی تواند به طور مستقل بنشیند.

تاخیر تکامل کودکان، 9 تا 12 ماهگی

- بعد از 10 ماهگی، به صورت غیرمتعادل و یک وری می خزد، در حالی که با یک دست و پا برای خزیدن فشار وارد کرده و دست و پای مخالف را می کشد.

- در 12 ماهگی، قادر به سینه خیز رفتن نیست.

- در 12 ماهگی، نوزاد نمی تواند با وجود حمایت و پشتیبانی، بایستد.

تاخیر تکاملی در کودکان، 13 تا 24 ماهگی

- در 18 ماهگی، نوزاد هنوز هم نمی تواند راه برود.

- چندین ماه بعد از شروع راه رفتن، هنوز هم با اطمینان راه نمی رود و یا به طور مداوم بر روی انگشتان پا راه می رود.

- پس از رسیدن به دو سالگی، کودک کمتر از 5 سانتی متر در سال رشد می کند.

تاخیر تکاملی در کودکان، 36 ماهگی

- مرتباً می افتد و یا قادر به استفاده از پله ها نیست.

- به طور مداوم یاوه سرایی می کند.

- نمی تواند اشیا کوچک را دستکاری کند.

مطالعه بیشتر:

1- جدول تکامل کودکان و بررسی ترتیب رشد تکاملی کودک

2- تاخیر در گردن گرفتن نوزاد و چه زمان باید نگران شویم؟

3- راه نرفتن کودک نشانه چیست، آیا جای نگرانی وجود دارد؟

4- دیر حرف زدن کودک و علایم هشدار دیر حرف زدن کودک چیست؟

?پرسش و پاسخ های تاخیر تکاملی در کودکان

نشانه های تاخیر تکاملی در کودکان در 3 تا 6 ماهگی چیست؟

در 3 یا 4 ماهگی، به اسباب بازی ها چنگ نمی زند تا بتواند آن ها را بگیرد و یا دستش را برای گرفتن اسباب بازی ها دراز نمی کند. در 3 یا 4 ماهگی، شیرخوار نمی تواند سر خود را به خوبی حمایت کند و هوز سر در حالت شل و بدون تعادل کافی است. در 4 ماهگی اشیا را به سمت دهانش نمی آورد. در 4 ماهگی، هنگامی که پاهای او را روی یک سطح سفت قرار می دهید، با پاهایش به آن فشار نمی آورد.

نشانه های تاخیر در تکامل کودک در 7 تا 9 ماهگی چیست؟

در 7 ماهگی، شیرخوار هنگام قرار گرفتن به حالت نشسته، کنترل سر ضعیفی دارد. در 7 ماهگی، قادر به وارد کردن اشیا به درون دهان خود نیست. در 7 ماهگی، قادر به رسیدن به اشیا نیست. در 7 ماهگی، شیرخوار وزن خود را روی پاهایش تحمل نمی‌کند. تا 9 ماهگی، شیرخوار نمی تواند به طور مستقل بنشیند.

نشانه های تاخیر تکامل کودکان در 9 تا 12 ماهگی چیست؟

بعد از 10 ماهگی، به صورت غیر متعادل و یک وری می خزد، در حالی که با یک دست و پا برای خزیدن فشار وارد کرده و دست و پای مخالف را می کشد. در 12 ماهگی، قادر به سینه خیز رفتن نیست. در 12 ماهگی، شیرخوار نمی تواند با وجود حمایت و پشتیبانی، بایستد.

نشانه های تاخیر تکاملی در کودکان در 13 تا 24 ماهگی چیست؟

در 18 ماهگی، شیرخوار هنوز هم نمی تواند راه برود. چندین ماه بعد از شروع راه رفتن، هنوز هم با اطمینان راه نمی رود و یا به طور مداوم بر روی انگشتان پا راه می رود. پس از رسیدن به دو سالگی، کودک کمتر از 5 سانتی متر در سال رشد می کند.

منبع: babycenter