The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

بهترین زمان بی بی چک بعد از ای یو ای روز چندم است؟

بهترین زمان بی بی چک بعد از ای یو ای روز چندم است؟ کی تست بزنم؟ ابتدا به شما می گوییم "فقط آرام باشید و سعی کنید در مورد آن فکر نکنید، زیرا اکنون دیگر کاری نمی توانید انجام دهید". این ها سخنانی هستند که اطرافیان و دوستان معمولأ بعد از انجام تلقیح داخل رحمی (IUI) به شما توصیه می کنند. در واقع، شاید عمل کردن به چنین سخنانی از جانب دیگران راحت به نظر برسد اما برای بسیاری از افراد، تحمل دوره انتظار پس از انجام آی یو آی بسیار دشوار است و آن ها دوست دارند که هرچه زودتر متوجه نتیجه شوند. اگر شما هم می خواهید بدانید که بهترین زمان بی بی چک بعد از ای یو ای روز چندم است، تا پایان این مطلب همرا ما باشید.

بهترین زمان بی بی چک بعد از ای یو ای

 دلایل خوبی وجود دارد که می گویند شما نباید قبل از زمان توصیه شده توسط کلینیک خود، آزمایش بارداری بدهید. این زمان توصیه شده در بسیاری از موارد، حداقل 14 روز پس از انجام آی یو آی است. پس هرچند بسیار سخت است، اما سعی کنید صبور باشید و عجله نکنید.

آی یو آی (IUI)، چگونه کار می کند؟ یک جدول زمانی

برای درک اهمیت بهترین زمان بی بی چک بعد از ای یو ای و اینکه چرا باید حدود 14 روز پس از انجام آی یو آی تست بارداری انجام دهید، لازم است کلیاتی را درمورد پروسه انجام این روش و اینکه بدن شما چرا و چگونه پاسخ می دهد بدانید.

زمان تخمک گذاری

در فرآیند آی یو آی، اسپرم مستقیماً به درون رحم تزریق می شود. اما همانند رابطه جنسی، آی یو آی نیز باید به طور دقیق زمان بندی شود تا بارداری اتفاق بیفتد. در واقع تزریق اسپرم ها به درون رحم و حضور آن در لوله های رحمی هیچ فایده ای ندارد، مگر اینکه تخمک گذاری رخ داده و تخمکی برای آن ها آماده باشد تا لقاح بتواند رخ دهد. رها شدن تخمک از تخمدان ها، تخمک گذاری نامیده می شود و در یک چرخه طبیعی سالم، این فرآیند معمولاً دو هفته قبل از شروع پریود اتفاق می افتد.

در یک پروسه آی یو آی طبیعی، یعنی زمانی که هیچ داروی کمک باروری و محرک تخمک گذاری برای شما تجویز نمی شود، برای تعیین تاریخ تخمک گذاری می بایست سونوگرافی انجام دهید و احتمالاً از شما خواسته می شود تا از کیت های تعیین تخمک گذاری در خانه نیز استفاده کنید تا تاریخ تخمک گذاری به دقت مشخص شود. بر این اساس، آی یو آی تقریباً یک روز قبل از پنجره تخمک گذاری مورد انتظار برای شما انجام خواهد شد. البته این فاصله بسته به تشخیص و صلاحدید پزشک، می تواند بیشتر از یک روز باشد.

آیا می دانید؟

در اغلب مواقع، به خصوص در مواردی که ناباروری وجود دارد و همچنین در شرایطی که زوج های همجنس و یا افراد مجرد، از اسپرم اهدا کنندگان برای انجام آی یو آی استفاده می کنند، برای تعیین دقیق زمان آزاد شدن تخمک بالغ از تخمدان ها و در نتیجه برنامه ریزی برای زمان انجام آی یو آی، از داروهای کمک باروری و نظارت مکرر سونوگرافی استفاده می شود.

این فرآیند با آنچه که در یک چرخه طبیعی اتفاق می افتد، همسو است، با این تفاوت که از این داروهای کمک باروری، می توان برای تغییر اندک در زمانبندی استفاده کرد. به علاوه این داورها می توانند منجر به بلوغ و آزاد شدن بیش از یک تخمک شوند. البته این نکته را نیز باید در نظر داشت که اگرچه رها شدن بیش از یک تخمک، شانس وقوع بارداری را بالاتر می برد، اما احتمال دو یا چندقلویی شدن بارداری نیز در چنین شرایطی وجود دارد.

سفر تخمک بارور شده

اگر آی یو آی به درستی کار کند، اسپرم و تخمک به هم رسیده و با انجام لقاح، در نهایت با یک تخمک بارور شده روبرو خواهید بود که باید از طریق یکی از لوله های رحمی به رحم رفته و در آن جا کاشته شود یا به قولی دیگر لانه گزینی کند. (این همان فرآیندی است که اگر لقاح در اثر رابطه جنسی اتفاق بیفتد هم باید انجام شود). این روند یعنی از زمان لقاح تا لانه گزینی تخمک بارور شده در رحم، به طور متوسط در حدود 9 تا 10 روز زمان برده و البته می تواند بین 6 تا 12 روز طول بکشد.

از لانه گزینی تا تولید سطوح کافی از hCG

هورمون بارداری یا همان هورمون گنادوتروپین جفتی انسانی (hCG)، دقیقا پس از لانه گزینی شروع به تولید شدن می کند و قبل از آن خبری از این هورمون نیست.

آزمایشات تشخیص بارداری در منزل یعنی بی بی چک ها، که با تشخیص هورمون hCG در ادرار کار می کنند، یک حد آستانه مشخص دارند، یعنی فقط در صورتی که سطح هورمون hCG موجود در ادرار شما بالاتر از آن حد آستانه باشد، می توانند وجود آن و در نتیجه بارداری را تشخیص دهند. این حد آستانه، معمولاً در حدود 20 تا 25 میلی واحد بین المللی در میلی لیتر (mIU/mL) است. اگرچه برخی از آزمایش های حساس تر، ممکن است مقادیر کمتری را به عنوان حد آستانه تشخیصی خود در نظر بگیرند.

بعد از لانه گزینی موفقیت آمیز تخمک بارور شده در رحم، چند روز طول می کشد تا سطح هورمون hCG در ادرار به اندازه کافی بالا برود تا آزمایش تشخیص بارداری در خانه (بی بی چک)، مثبت شود.

بهترین زمان بی بی چک بعد از ای یو ای، دوره انتظار برای انجام آزمایش بعد از آی یو آی

همه این مراحل، نشان می دهند که چرا پس از آی یو آی، باید 14 روز صبر کرد تا بتوان آزمایش تشخیص بارداری در منزل را انجام داد. البته کلینیک شما ممکن است پیش دستی کرده و برای14 روز بعد از آی یو آی، برایتان نوبت انجام آزمایش خون در نظر گرفته باشد.

بهترین زمان بی بی چک بعد از ای یو ای، یک محاسبه ریاضی ساده

اگر بعد از انجام موفقیت آمیز آی یو آی، لانه گزینی تخمک بارور شده در حدود 6 تا 12 روز طول بکشد و 2 تا 3 روز نیز زمان لازم باشد تا هورمون hCG ساخته شود، پس شما به راحتی می توانید متوجه شوید که بهتر است برای انجام آزمایش بارداری حداقل 14 روز صبر کنید.

مطمئناً، اگر سفر تخمک بارور شده به سمت رحم و لانه گزینی آن در اندومتر (لایه داخلی رحم)، فقط 6 روز طول بکشد، ممکن است بتوانید 9 یا 10 روز پس از آی یو آی، تست بارداری انجام دهید و به نتیجه مثبت ضعیف دست پیدا کنید. اما در صورتي که این سفر زمان بیشتری طول بکشد، ممکن است نتیجه آزمایش بارداری به صورت کاذب منفی شود که اين اتفاق قطعا مي تواند دلسرد کننده باشد. از آنجا که تعیین دقیق زمان لازم برای رسیدن تخمک بارور شده به رحم و وقوع لانه گزینی، ممکن نیست، بنابراین توصیه می شود که عجله نکرده و برای دست یابی دقیق ترین نتایج، زمان لازم را قائل شوید.

اما صبر کنید، برای تعیین زمان انجام آزمایش خون، موارد دیگری نیز وجود دارند که باید به آن ها توجه کرد: "تزریق داروهای هورمونی" و انجام آی یو آی به کمک داروها.

اگر پروسه آی یو آی شما شامل داروهای خاصی باشد، اوضاع کمی پیچیده تر می شود، اما دستورالعمل 14 روزه هنوز هم اعمال شده و حتی ممکن است از اهمیت بیشتری برخوردار باشد.

بهترین زمان بی بی چک بعد از ای یو ای درصورت تزریق آمپول های هورمونی

اگر پزشک بخواهد پروسه آی یو آی را با دقت بیشتری انجام دهد، ممکن است یک دوره "تزریق هورمونی" را برای شما تجویز کند. در طی این روش، به جای منتظر ماندن برای اینکه تخمک گذاری به طور طبیعی اتفاق بیفتد، با تزریق هورمون ها به بدن شما سیگنال داده می شود که باید تخمک (های) بالغ خود را آزاد کند تا برای انجام آی یو آی آماده شود. پزشک معمولاً آی یو آی را در حدود 24 تا 36 ساعت بعد از تزریق هورمون ها، انجام می دهد.

این فرآیند تزریق هورمون که به نام "شلیک ماشه" نیز شناخته می شود، معمولاً حاوی هورمونی به نام گنادوتروپین جفتی انسانی یا HCG است که با دوز 5000 یا 10،000 واحد بین المللی تجویز می شود. تزریق این هورمون به بدن یک سیگنال وارد کرده تا تخمک یا تخمک های بالغ شده را آزاد کند.

با دانستن این نکات و ماهیت آمپول تزریق شده، تصور کنید که درست چند ساعت پس از تزریق هورمون ها و حتی قبل از انجام آی یو آی، یک تست تشخیص بارداری در خانه را انجام دهید، حدس می زنید نتیجه چطور می شود؟ باور نکردنی است اما بله! مثبت خواهد بود آن هم در حالی که نه تنها باردار نیستید، بلکه حتی تخمک گذاری هم نکرده اید!

بسته به دوز مصرفی، ممکن است حدود 14 روز طول بکشد تا هورمون تزریقی از سیستم بدن شما خارج شود. بنابراین اگر زودتر از 14 روز پس از آی یو آی، آزمایش تشخیص بارداری را انجام دهید و نتیجه آزمایش مثبت شود، ممکن است مثبت کاذب و ناشی از باقیمانده hCG تزریق شده در بدن شما باشد، نه هورمون تولید شده توسط تخمک بارور شده پس از لانه گزینی! این نتیجه مثبت کاذب می تواند از لحاظ روحی، برای زوجین بسیار ویرانگر باشد، بنابراین بهتر است برای دادن آزمایش بارداری عجله نکنید.

آزمایش کردن مداوم و پی در پی

برخی از خانم ها به خاطر شور و اشتیاق و عجله ای که دارند، تصمیم می گیرند تا به طور مرتب و پی در پی، باردار بودن خود را بررسی کنند. برای این کار، آن ها یک دسته تست ارزان قیمت تشخیص بارداری در خانه را خریداری کرده و هر روز، حتی یک یا دو روز پس از انجام آی یو آی، یک آزمایش انجام می دهند تا وضعیت بارداریشان مشخص شود. این تست البته در ابتدا مثبت خواهد بود، اما با خروج تدریجی هورمون hCG از بدن در طی دو هفته آینده، نتیجه تست کمرنگ و کمرنگ تر می شود. اما اگر آزمایش منفی بوده و سپس دوباره شروع به مثبت شدن کند یا اگر خط دوم بی بی چک بسیار کمرنگ شده و در روزهای بعدی شروع به پررنگ شدن کند، ممکن است نشانگر بارداری و وجود hCG تازه تولید شده از یک جنین باشد که در رحم لانه گزینی کرده است.

بهترین زمان بی بی چک بعد از ای یو ای درصورت مصرف مکمل های پروژسترونی

همچنین ممکن است پزشک بلافاصله بعد از انجام آی یو آی، مکمل های پروژسترونی را برای شما شروع کند. این مکمل ها برای ضخیم شدن پوشش داخلی رحم و آماده سازی این پوشش برای لانه گزینی موفق، طراحی شده اند. به علاوه اگر سطح طبیعی پروژسترون بدن شما پایین باشد، دریافت این مکمل ها می تواند به حمایت از بارداری و جلوگیری از سقط نیز کمک کند.

بر خلاف تزریق هورمون hCG، پروژسترون باعث بروز نتیجه اشتباه در تست تشخیص بارداری نخواهد شد. اما در مقابل دریافت پروژسترون، می تواند سبب بروز علائم شایع بارداری در بدن شود، چه آی یو آی موفقیت آمیز بوده و شما باردار شده باشید، چه نه!

در واقع با وقوع بارداری سطح هورمون پروژسترون در بدن زنان باردار افزایش می یابد و در نتیجه علائم واضحی مانند بیماری صبحگاهی (تهوع بارداری) و دردناک شدن سینه ها ایجاد می شوند. مصرف مکمل های پروژسترونی نیز با افزایش سطح این هورمون در بدن یک خانم، می تواند همین کار را انجام دهد و نکته آخر اینکه اگر پروژسترون بخشی از برنامه آی یو آی شما باشد، نباید خیلی به علائم جسمی اعتماد کنید و بر اساس آن ها خود را باردار در نظر بگیرید. به جای این کار، 14 روز پس از انجام آی یو آی و یا در هنگامی که کلینیک به شما توصیه می کند، یک نوبت آزمایش تشخیص بارداری انجام دهید و اگر احیانا نتیجه منفی شد، متأسفانه باید بگوییم که شما باردار نیستید و باید علائم خود را به مکمل های پروژسترونی که استفاده می کنید، نسبت دهید.

علائم بارداری امیدوار کننده بعد از انجام آی یو آی

بعد از انجام آی یو آی و در شرایطی که منتظر فرا رسیدن زمان آزمایش تشخیص بارداری هستید، ممکن است برخی از علائم اولیه بارداری را به خصوص از 13 یا 14 روز بعد از آی یو آی، تجربه کنید. اگر از پروژسترون استفاده نمی کنید، بروز چنین نشانه هایی ممکن است امیدوار کننده باشد:

- سینه های حساس و دردناک،

- حالت تهوع،

- احساس نفخ در شکم،

- تکرر ادرار،

- خونریزی لانه گزینی.

اما این علائم همیشه حتی در زنانی که باردار هستند نیز رخ نمی دهند. تنها علامت مطمئن برای به تایید رسیدن بارداری، وقوع تاخیر در قاعدگی و نتیجه آزمایش مثبت بارداری است.

نکته کلیدی درمورد بهترین زمان بی بی چک بعد از ای یو ای

اگرچه انتظار دو هفته ای پس از انجام آی یو آی بسیار طاقت فرسا و دشوار است، اما ارزش آن را دارد که از مثبت کاذب و منفی کاذب در آزمایش های تشخیص بارداری، جلوگیری کنید. زیرا چنین نتایج اشتباهی می توانند شرایط روحی شما را به هم بریزند. بهترین کار این است که دستورالعمل های کلینیک خود را دنبال کنید و حداقل 14 روز پس از آی یوی آی، برای انجام آزمایش صبر کنید.

برای تست بارداری بعد از آی یو آی بی بی چک بزنم یا آزمایش خون بدهم؟

بسیاری از کلینیک ها، زمان بهترین زمان بی بی چک بعد از ای یو ای و انجام آزمایش خون برای تشخیص بارداری را در حدود 14 روز پس از آی یو آی، تعیین می کنند. آزمایش خون تست انتخابی و ارجح پزشکان برای به تایید رساندن بارداری بوده، زیرا می تواند سطوح پایین تر hCG را در خون تشخیص دهد و حتی دقیق تر از آزمایش ادرار در نظر گرفته می شود.

در نهایت بد نیست درمورد بهترین زمان بی بی چک بعد از ای یو ای این را هم در نظر بگیرید که ما به خوبی می دانیم که چقدر مشتاق دیدن نتیجه مثبت تست بارداری هستید و حتی اگر قبل از طی شدن بازه دو هفته ای بعد از آی یو آی، تست بارداری انجام دهید، برای ما کاملاً قابل درک است. فقط فراموش نکنید که امید یا ناامیدی خود را در گرو نتیجه تست های زودهنگام قرار ندهید و در بهترین زمان بی بی چک بعد از ای یو ای که پزشک برای شما تعیین کرده است، دوباره آزمایش را تکرار کنید.

 مطالعه بیشتر:

لقاح مصنوعی با روش IUI ( آی یو آی )

علائم حاملگی بعد از انتقال جنین در روش IVF

آنچه در مورد ivf و آزمایش بتا بعد از ivf باید بدانید

بهترین زمان استفاده از بی بی چک برای آزمایش خانگی بارداری

?پرسش و پاسخ های بهترین زمان بی بی چک بعد از ای یو ای

برای تست بارداری بعد از آی یو آی بی بی چک بزنم یا آزمایش خون بدهم؟

بسیاری از کلینیک ها، زمان بهترین زمان بی بی چک بعد از ای یو ای و انجام آزمایش خون برای تشخیص بارداری را در حدود 14 روز پس از آی یو آی، تعیین می کنند. آزمایش خون تست انتخابی و ارجح پزشکان برای به تایید رساندن بارداری بوده، زیرا می تواند سطوح پایین تر hCG را در خون تشخیص دهد و حتی دقیق تر از آزمایش ادرار در نظر گرفته می شود.

بهترین زمان بی بی چک بعد از ای یو ای درصورت تزریق آمپول های هورمونی روز چندم است؟

بسته به دوز مصرفی، ممکن است حدود 14 روز طول بکشد تا هورمون تزریقی از سیستم بدن شما خارج شود. بنابراین اگر زودتر از 14 روز پس از آی یو آی، آزمایش تشخیص بارداری را انجام دهید و نتیجه آزمایش مثبت شود، ممکن است مثبت کاذب و ناشی از باقیمانده hCGتزریق شده در بدن شما باشد، نه هورمون تولید شده توسط تخمک بارور شده پس از لانه گزینی! این نتیجه مثبت کاذب می تواند از لحاظ روحی، برای زوجین بسیار ویرانگر باشد، بنابراین بهتر است برای دادن آزمایش بارداری عجله نکنید.

علائم بارداری بعد از آی یو آی چیست؟

- سینه های حساس و دردناک - حالت تهوع - احساس نفخ در شکم - تکرر ادرار - خونریزی لانه گزینی. اما این علائم همیشه حتی در زنانی که باردار هستند نیز رخ نمی دهند. تنها علامت مطمئن برای به تایید رسیدن بارداری، وقوع تاخیر در قاعدگی و نتیجه آزمایش مثبت بارداری است.

علائم بارداری بعد از IUI چه زمانی بروز می کنند؟

علائم بارداری امیدوار کننده بعد از انجام آی یو آی بعد از انجام آی یو آی و در شرایطی که منتظر فرا رسیدن زمان آزمایش تشخیص بارداری هستید، ممکن است برخی از علائم اولیه بارداری را به خصوص از 13 یا 14 روز بعد از آی یو آی، تجربه کنید.

منبع: healthline